Toreador
Active member
- Lid geworden
- 8 okt 2014
- Berichten
- 1.315
In een vergelijkende test van Autoweek met de Arona en de Mazda CX3 werd gemeld dat de automaat van de Arona lastig is bij parkeren omdat de dubbele koppeling automaat niet kruipt. De Mazda had een "traditionele" automaat en de deed dat wiel.
Dat lastige parkeren kan ik me iets bij voorstellen. Mijn vorige auto (met enkele koppeling automaat) kroop ook niet en bij krap parkeren was dat tamelijk tricky omdat je het gaspedaal best wel ver moest intrappen voor de koppeling aangreep. De auto schoot dat te hard van zijn plek en je moest als de wiedeweerga op de rem om niet ergens tegen aan te botsen.
Mijn huidige Leon DSG kruipt wel, dus ik vroeg me af of de Arona een andere DSG heeft of dat het kruipen nu helemaal niet meer is bij de DSG.
In mijn herinnering kropen de eerste generatie DSG's ook niet.
Voordeel was wel dat je voor een verkeerslicht niet steeds je voet op de rem hoefde te houden.
Dat lastige parkeren kan ik me iets bij voorstellen. Mijn vorige auto (met enkele koppeling automaat) kroop ook niet en bij krap parkeren was dat tamelijk tricky omdat je het gaspedaal best wel ver moest intrappen voor de koppeling aangreep. De auto schoot dat te hard van zijn plek en je moest als de wiedeweerga op de rem om niet ergens tegen aan te botsen.
Mijn huidige Leon DSG kruipt wel, dus ik vroeg me af of de Arona een andere DSG heeft of dat het kruipen nu helemaal niet meer is bij de DSG.
In mijn herinnering kropen de eerste generatie DSG's ook niet.
Voordeel was wel dat je voor een verkeerslicht niet steeds je voet op de rem hoefde te houden.