jeroen30jr
Vriend van SEAT-Online!
- Lid geworden
- 29 aug 2010
- Berichten
- 1.254
Onder de versnellingsbak (085) bij de schakelstang (en inmiddels rondom ook) hangt redelijk wat oude / versie olie (ook op de tegels inmiddels "plasjes" in de stenen).
Blijkt een zeer bekend probleem van deze versnellingsbakken te zijn dat deze keerring lekt gaat.
Nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken. Wel zojuist de nieuwe ABS sensor binnen gekregen [SEAT] [Arosa 6H] Storing ABS Sensor, toen ik bezig was met testen kwam ik d'r achter dat d'r nu wel veel olie rond de bak zit.
Heb al redelijk wat rond gezocht op internet en ook al wel veel gevonden.
Vermoed dat dit topic wel het meeste aan informatie bevat: How to: Replace the gearbox shaft selector seal (and replace the gearbox oil)
En natuurlijk deze posting van nd-photo.nl > eerste foto de plug om de olie te verwijderen en tweede foto voor het opnieuw vullen van de olie plug
@Andy, welke olie heb jij gebruikt (onze Arosa is de 1.4, 16V, 100pk 74kw) ?
Kwam tegen dat de olie de G51 versie (bij 1.4, 16V, 100pk 74kw)moet zijn, en de niet 100pk versies de G50.
Lees verhalen dat de bewuste keerring muurvast zit of dat deze d'r makkelijk uit te halen is, iemand ervaring met het vervangen van deze keerring ?.
Gezien de keerring grootste gedeelte van rubber is, zou het een optie zijn (wanneer die muurvast zit) om dit met een verfbrander beetje te verwarmen en dat die daarmee makkelijker te verwijderen zal zijn ?.
Personen hier die ervaring hebben met het vervangen van deze keerring en nog nog adviezen / tips hebben ?
Blijkt een zeer bekend probleem van deze versnellingsbakken te zijn dat deze keerring lekt gaat.
Nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken. Wel zojuist de nieuwe ABS sensor binnen gekregen [SEAT] [Arosa 6H] Storing ABS Sensor, toen ik bezig was met testen kwam ik d'r achter dat d'r nu wel veel olie rond de bak zit.
Heb al redelijk wat rond gezocht op internet en ook al wel veel gevonden.
Vermoed dat dit topic wel het meeste aan informatie bevat: How to: Replace the gearbox shaft selector seal (and replace the gearbox oil)
En natuurlijk deze posting van nd-photo.nl > eerste foto de plug om de olie te verwijderen en tweede foto voor het opnieuw vullen van de olie plug
@Andy, welke olie heb jij gebruikt (onze Arosa is de 1.4, 16V, 100pk 74kw) ?
Kwam tegen dat de olie de G51 versie (bij 1.4, 16V, 100pk 74kw)moet zijn, en de niet 100pk versies de G50.
Lees verhalen dat de bewuste keerring muurvast zit of dat deze d'r makkelijk uit te halen is, iemand ervaring met het vervangen van deze keerring ?.
Gezien de keerring grootste gedeelte van rubber is, zou het een optie zijn (wanneer die muurvast zit) om dit met een verfbrander beetje te verwarmen en dat die daarmee makkelijker te verwijderen zal zijn ?.
Personen hier die ervaring hebben met het vervangen van deze keerring en nog nog adviezen / tips hebben ?