Troxelke
Member
- Lid geworden
- 8 sep 2022
- Berichten
- 39
En ineens gaat mijn achterklep (elektrisch bediend) niet meer open van mijn Ateca uit 2017. Bij het activeren gaat het slot open (dat hoor je), maar heeft de achterklep wat piepjes en stopt ermee. Nog wel met de hand open de drukken en te sluiten.
Bij wat onderzoek op Duitse forums kwam ik tegen dat het mogelijk aan de kabelbomen naar de actuators kan liggen, gezien deze een erg krappe bocht moet maken bij gesloten toestand van de achterklep.
En ja hoor: bij het wegschuiven van de kabel huls aan de linkerkant zie ik een ader (blauwe) helemaal door zijn. Rechterkant zie ik de bruine ader al in bijna kapotte toestand.
Voordeel: het zijn niet de actuators zelf, want die kosten 600 euro+ ... Nadeel, ik heb deze auto vorig jaar augustus gekocht (zie mijn voorstel topic voor verhaal en fotos) met 1 jaar garantie, die dus 3 maanden verlopen is ...Dus ik ga proberen de kabelboom weer te herstellen (solderen, krimpkous, etc). Daarvoor een paar vragen hier:
1. Heeft iemand hier hetzelfde euvel gezien (en opgelost)?
2. De actuator krijg ik simpel los, maar is er ergens een instructie hoe de bekleding van de C-stijl te openen (waarachter de conrector zit)?
3. Gelijktijdig bij beide kanten kapot, dat lijkt toch wel een constructiefout. Zou zoiets niet onder coulance gerepareerd moeten worden?
Alvast dank voor jullie antwoorden!!
Bij wat onderzoek op Duitse forums kwam ik tegen dat het mogelijk aan de kabelbomen naar de actuators kan liggen, gezien deze een erg krappe bocht moet maken bij gesloten toestand van de achterklep.
En ja hoor: bij het wegschuiven van de kabel huls aan de linkerkant zie ik een ader (blauwe) helemaal door zijn. Rechterkant zie ik de bruine ader al in bijna kapotte toestand.
Voordeel: het zijn niet de actuators zelf, want die kosten 600 euro+ ... Nadeel, ik heb deze auto vorig jaar augustus gekocht (zie mijn voorstel topic voor verhaal en fotos) met 1 jaar garantie, die dus 3 maanden verlopen is ...Dus ik ga proberen de kabelboom weer te herstellen (solderen, krimpkous, etc). Daarvoor een paar vragen hier:
1. Heeft iemand hier hetzelfde euvel gezien (en opgelost)?
2. De actuator krijg ik simpel los, maar is er ergens een instructie hoe de bekleding van de C-stijl te openen (waarachter de conrector zit)?
3. Gelijktijdig bij beide kanten kapot, dat lijkt toch wel een constructiefout. Zou zoiets niet onder coulance gerepareerd moeten worden?
Alvast dank voor jullie antwoorden!!