[SEAT] [Ateca KH] Update MY2020

prulleke

New member
Lid geworden
25 sep 2019
Berichten
9
Heeft iemand de Style Business al binnen 2020 dan?
Als ik de videos op youtube bekijk dan zijn alle Style autos 4drive . Is dit standaard ofzo?
Ik zie ook dat de style autos een drive profile hebben.

Niet binnen, maar gister een my2020 bij de dealer bekeken.
Drive profile is optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
Ik heb sinds 16 september de Style Business Intense 1.5 DSG MY2020. Deze is uitgerust met ACC en het Technology Pack DSG. Ik heb de rijmodus onder wageninstellingen in het menu staan onder de optie “Bestuurdershulpsysteem”.
Er volgt dan een optie voor: Eco, Comfort, Normaal en Sport.
De stand “Comfort” insinueert een DCC (Dynamic Chassis Control). Of dit werkelijk zo is moet ik nog ervaren, waarschijnlijk is het gewoon een rijmodus zonder aanpassingen aan de demping.

Wat ik wel heel vervelend vind is de voor MY2020 opgenomen zeilfunctie, ik rem graag op de motor af maar bij gas loslaten word de bak in vrij geschakeld(ook in stand Normaal) en rol je uit zonder aandrijving. In het display veranderd D7 dan in D. Je kunt het volgens de handleiding be?nvloeden met het gaspedaal. Ineens los betekent zeilen, langzaam loslaten betekent afremmen op de motor, ook dit moet ik nog ervaren tijdens een rit.
 
Laatst bewerkt:

leonfan66

Member
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
224
Ik heb sinds 16 september de Style Business Intense 1.5 DSG MY2020. Deze is uitgerust met ACC en het Technology Pack DSG. Ik heb de rijmodus onder wageninstellingen in het menu staan onder de optie ?Bestuurdershulpsysteem?.
Er volgt dan een optie voor: Eco, Comfort, Normaal en Sport.
De stand ?Comfort? insinueert een DCC (Dynamic Chassis Control). Of dit werkelijk zo is moet ik nog ervaren, waarschijnlijk is het gewoon een rijmodus zonder aanpassingen aan de demping.

Wat ik wel heel vervelend vind is de voor MY2020 opgenomen zeilfunctie, ik rem graag op de motor af maar bij gas loslaten word de bak in vrij geschakeld(ook in stand Normaal) en rol je uit zonder aandrijving. In het display veranderd D7 dan in D. Je kunt het volgens de handleiding be?nvloeden met het gaspedaal. Ineens los betekent zeilen, langzaam loslaten betekent afremmen op de motor, ook dit moet ik nog ervaren tijdens een rit.

Fritz, heb je naast je schakelpook een drive profile (ronde draaiknop)? waar je aan kan draaien om de rijmodus aan te passen naar sport, normaal, comfort en eco?
 

leonfan66

Member
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
224
Niet binnen, maar gister een my2020 bij de dealer bekeken.
Drive profile is optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Op youtube een filmpje gezien (seat espana) daar de vraag gesteld en die geven aan dat alle Ateca modellen standaard in de 2020 een drive profile hebben.
 

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
Nee ik heb geen draaiknop, die zijn voorbehouden voor de FR en Excellence.
Ik kan het drive Profile alleen op het mediasysteem benaderen en wijzigen.
Het lukt nog niet om de foto’s van het scherm te posten.
 

Dennis20VT

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
233
Dit zijn de instellingen van de adaptieve cruise controle, dit heeft te maken met de agressiviteit waarin deze ingrijpt op de veranderingen.

Driving profiles gaat een heel stuk verder:
Gasrespons en versnellingsbak bij DSG
Stuurbekrachtiging
Airco
Adaptieve cruisencontrol
Onderstel (DCC)
 
Laatst bewerkt:

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
Bedankt, dat had ik nog niet begrepen in de handleiding. Dus geen Drive Profile zonder draaiknop, jammer.
 

benvanerp

New member
Lid geworden
14 jul 2019
Berichten
3
Destijds 100 euro voor betaald om Drive Profile op mijn Octavia te hebben, achteraf spijt van de 100 euro, met de hele functie uiteindelijk niks gedaan. Buiten dat die grote draaiknop op het dashboard er stoer uitziet kan ik niets bedenken waarom ik nu weer Drive Profile zou willen.
 

leonfan66

Member
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
224
Hoe rijdt een dsg 1.5 zonder een drijknop dan eigenlijk? Welke profile houdt deze aan?
Het is dezelfde motor en dezelfde versnellingsbak bij een Style BI, maar ontbreekt een draaiknop dus.
 

Gorefest

Member
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
44
Euh dat rijdt goed ;-) ik heb die knop niet en het rijdt gewoon.... heb natuurlijk geen verschil maar zou niet weten wat ik met die knop zou moeten.
Ik kan de DSG nog wel in de S mode zetten maar dat doe ik eigenlijk nooit.
 

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
Vermoedelijk houd hij de stand normaal aan.
De 1.5 DSG zonder draaiknop rijd heerlijk, hij schakelt wat vroeg op, en af en toe stoor ik mij aan de zeilfunctie. De 1.5 gaat wat beter om met lage toerentallen, waar mijn 1.4 TSI Leon wat brommerig werd draait de 1.5 mooi rond waardoor vroeg opschakelen niet zo’n probleem is. De motor en de DSG bak passen zich aan je rijstijl aan. Als ik de stad uitrijd staat hij vaak al in zijn 5 en bij langzaam gas bijgeven schakelt hij niet terug maar gaat er op koppel heerlijk vandoor, als de naald de 1800 tpm nadert begint hij serieus te trekken. De bak blijft op 80km wegen bij mij in de 6 staan en schakelt pas op bij +/-90km. Even iemand inhalen op een 80km weg is een genot en daarvoor hoef je het gaspedaal niet te vloeren. De acceleratie neemt boven 1800tpm flink toe, daarom moet je op stadsrotondes voorzichtig zijn met gas geven, de auto gaat dan gretig door de versnellingen en accelereert flink door waarbij je in de 3 de rotonde verlaat.
Als je met deze auto de ruimte hebt is hij lekker vlot en kun je op de snelweg hoge snelheden aanhouden. De Ateca is redelijk straf geveerd maar dat gaf voor ons de doorslag om voor de Ateca te kiezen boven veel andere merken omdat de wegligging en rijeigenschappen in deze klasse een van de beste is. Hij kwam het meest bij onze Leon in de buurt.

Direct na levering zijn we naar Belgi? gereden over louter binnenwegen, totaal 817km met een gemiddeld gebruik van 1:14,9. MY2020 stoot met 124 g/km ook 5gr minder CO2 uit dan de 2019 versie. Dat scheelt 5x€130=€650 BPM, daar merk je niets van want MY2020 is duurder geworden maar is gunstig voor de toekomst. Dan wordt de MRB ook gekoppeld aan de uitstoot.

Kortom een geweldige auto waarmee je zuinig kan rijden als je dat wil maar over voldoende reserves beschikt om sportief te rijden als je de ruimte hebt.
 
Laatst bewerkt:

leonfan66

Member
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
224
Vermoedelijk houd hij de stand normaal aan.
De 1.5 DSG zonder draaiknop rijd heerlijk, hij schakelt wat vroeg op, en af en toe stoor ik mij aan de zeilfunctie. De 1.5 gaat wat beter om met lage toerentallen, waar mijn 1.4 TSI Leon wat brommerig werd draait de 1.5 mooi rond waardoor vroeg opschakelen niet zo’n probleem is. De motor en de DSG bak passen zich aan je rijstijl aan. Als ik de stad uitrijd staat hij vaak al in zijn 5 en bij langzaam gas bijgeven schakelt hij niet terug maar gaat er op koppel heerlijk vandoor, als de naald de 1800 tpm nadert begint hij serieus te trekken. De bak blijft op 80km wegen bij mij in de 6 staan en schakelt pas op bij +/-90km. Even iemand inhalen op een 80km weg is een genot en daarvoor hoef je het gaspedaal niet te vloeren. De acceleratie neemt boven 1800tpm flink toe, daarom moet je op stadsrotondes voorzichtig zijn met gas geven, de auto gaat dan gretig door de versnellingen en accelereert flink door waarbij je in de 3 de rotonde verlaat.
Als je met deze auto de ruimte hebt is hij lekker vlot en kun je op de snelweg hoge snelheden aanhouden. De Ateca is redelijk straf geveerd maar dat gaf voor ons de doorslag om voor de Ateca te kiezen boven veel andere merken omdat de wegligging en rijeigenschappen in deze klasse een van de beste is. Hij kwam het meest bij onze Leon in de buurt.

Direct na levering zijn we naar Belgi? gereden over louter binnenwegen, totaal 817km met een gemiddeld gebruik van 1:14,9. MY2020 stoot met 124 g/km ook 5gr minder CO2 uit dan de 2019 versie. Dat scheelt 5x€130=€650 BPM, daar merk je niets van want MY2020 is duurder geworden maar is gunstig voor de toekomst. Dan wordt de MRB ook gekoppeld aan de uitstoot.

Kortom een geweldige auto waarmee je zuinig kan rijden als je dat wil maar over voldoende reserves beschikt om sportief te rijden als je de ruimte hebt.

Mooi! :)
Welke kleur heb je? Ga je nog wat fotos plaatsen?
 

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
We hebben de Nevada White metallic. Vind de metallic mooier dan de Candy White, we gaan graag naar Itali? en Oostenrijk op vakantie en als je na een wandeling terug komt in een witte auto heb je met het openen van de deuren al de meeste warmte uit de auto. Je kunt ook gewoon je hand op het dak leggen terwijl je die bij een donkere auto “bijna” verbrand.
 
Laatst bewerkt:

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
9-BC160-CE-C168-4-E75-B19-F-034922-C65098.jpg
90-D3-C8-C6-38-F2-4-A64-B8-BB-01-B53-CF94977.jpg
6584-CE50-9235-473-A-AF97-B45-F689-FBAD8.jpg
6-AA10-B1-D-01-DB-4868-88-A5-0-B85-F1-CC0029.jpg
D83-B302-B-477-A-4-ADD-B8-B8-B48-A3799-AD6-F.jpg
614472-A0-DB3-C-4-FD8-AFE9-F2-AEA27-C004-E.jpg
A999-CDD0-D5-D1-4-AF3-BAB5-B40-BCD14-FEDA.jpg
[/IMG]
 
Laatst bewerkt:

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.326
Imgur als medium gebruiken. Na uploaden van de foto geeft die je een bbcode die je in je posting kunt plakken.
 

leonfan66

Member
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
224
Mooie auto Fritz!!

Heb dezelfde besteld alleen dan Bila White, iets warmer wit :)
 

Fritz

New member
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
12
Ook hele mooie kleur, in het wit komen ook de vormen van de auto mooier uit. In het zwart vallen de vormen vaak weg omdat de schaduwval niet zichtbaar is in de donkere kleur.
 
Bovenaan