SEAT Connect app - auto ontgrendelen

bashjuh

New member
Lid geworden
17 feb 2021
Berichten
7
Ik heb vorige week mijn nieuwe Leon 1,5 eTSI opgehaald. Onwijs blij mee natuurlijk, hij rijdt echt top! Echter niet zonder nog een paar kinderziektes merk ik wel.

Naast de storing in carplay (zie ander topic), heb ik ook dat ik de auto niet kan ontgrendelen via app.

In de SEAT Connect app, zitten meerdere functies die gebruikt kunnen worden op afstand. Verlichting laten knipperen, toeteren, ventilatie aan enz...
Ook zou je de auto moeten kunnen ont- en vergrendelen met de app. Alleen krijg ik die functie niet werkend.

Ik krijg steeds de melding dat ik de SEAT ident-procedure moet doorlopen. Dat kan ik alleen nergens vinden. Ik ben al ingelogd als hoofdgebruiker, en de andere functies werken wel. ook de dealer al gebeld, maar die weet ook niet wat te doen.

Iemand anders hier al tegenaan gelopen? Of wellicht zelfs al een oplossing?

asdf.jpg
 

Dennis20VT

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
233
Je kunt je SEAT ID aan de hand van je rijbewijs laten verifiëren bij de dealer.
Deze functies worden dan vrij geschakeld.
 

Jerry196

New member
Lid geworden
27 okt 2017
Berichten
2
Ik ben ook enorm aan het worstelen met het systeem. Dit was een van de punten.
Mij werd geadviseerd even bij de dealer langs te komen zodat ze konden kijken of het daar zou lukken. Ik heb daar 2 uur gewacht, en daarna werkte het nog niet.
Maar een dag later ontving ik een mail van Seat connect dat het nu gelukt zou moeten zijn. En inderdaad, het werkte.
Nou zijn er nog tal van andere functies die niet werken, maar ik hoop nog steeds dat na een aantal updates alles welgaat werken.
 

bashjuh

New member
Lid geworden
17 feb 2021
Berichten
7
Haha bij werkt dus alles, behalve de ontgrendeling.
Het duurde wel even voordat ik die andere functies wel kreeg hoor. Moet een aantal stappen doorlopen en instellingen goed hebben staan.

Ben jij geverifieerd als hoofdgebruiker van de auto? (Met twee sleutels in de auto zitten enzo)
Heb je je privacy instellingen op zo ruim mogelijk staan?

Die twee waren voor mij de issue steeds
 

Jerry196

New member
Lid geworden
27 okt 2017
Berichten
2
Hi Basjuh,

Ja, bij mij "werkt" ook alles, en nu dus ook de ontgrendeling. Dat van die 2 sleutels en privacy instellingen waren punten die vrij snel opgelost waren. Het inschakelen van het op afstand ontgrendelen is echt niet eenvoudig. Dat zie je wel omdat ook de dealer samen met de Seat connect helpdesk er uren mee bezig zijn geweest.
Wat o.a. niet of nauwelijks werkt is de spraakbesturing in het Nederlands. Het zo mooi beloofde commando "ik heb het koud" werkt niet. Zelfs met standaard navigatie commando's heeft het moeite. Ik heb het nu op Engels gezet, omdat dan al meer mogelijk is dan in Nederlands.
Wat ik ook heel vervelend vind is dat je steeds opnieuw de telefoon moet selecteren die moet worden verbonden met bluetooth. En dat doe je dan tijdens het rijden, niet echt veilig dus. Heb je dat ook, of heb je misschien een tip hierin? In mijn vorige Seat, een Ibiza, werd die verbinding steeds weer automatisch hersteld.
Verder moest ik onlangs weer helemaal opnieuw inloggen: email adres en password opnieuw invoeren, foutmelding, nog een paar keer gedaan, en ineens werkt het weer...
Je bent niet zomaar weg met de Leon.
Nog volop kinderziektes dus met dat systeem. Seat Nederland doet zijn best, maar is ook afhankelijk van de informatie die zij aangeleverd krijgen.
Alles bij elkaar is het een prima en mooie auto, maar dat infotainment systeem is een drama.
 

RoadXY

Member
Lid geworden
20 aug 2020
Berichten
30
Ja, ik heb hetzelfde probleem: af en toe pakt hij mijn mobiel niet. Soms wel.
Bij mijn vorige auto (Peugeot 308 BlueHDI 2015) en de auto daarvoor (VW Golf HighLine 2010) werkte dit wel altijd...
 

dabbertje

New member
Lid geworden
31 aug 2020
Berichten
13
Vandaag eindelijk de Connect App met volledige functies werkend gekregen. De dealer had het ontgrendelen al geactiveerd, maar het lukte nog steeds niet. Vandaag heeft de dealer in mijn auto alle stappen nogmaals doorgenomen en uitgevoerd, het lukte hem eerst ook niet, maar na alles te hebben verwijderd en opnieuw te zijn begonnen, werkt het. :)
Geef mij maar liever het oude systeem van Pon uit mijn vorige auto (VW Golf), maar ik heb me voorgenomen om de app maar te accepteren zoals het is.
 

rom

Member
Lid geworden
15 aug 2023
Berichten
41
Kan iedere (SEAT) dealer dit doen? Ik was net even bij een VW-dealer in de buurt, maar deze zijn enkel Skoda- en VW-dealer, en dan helaas weer geen SEAT-dealer, waardoor zij dit proces niet konden doorlopen.

Ze vroegen zich ook hardop af of de SEAT vestiging van deze dealer het wel kon doen, omdat het kennelijk nogal een complex proces bleek te zijn en ze deze aanvragen nu niet zo heel vaak kregen.
 
Bovenaan