[SEAT] [Cordoba 6K] Problemen met alarm

vinniv

New member
Lid geworden
27 jan 2015
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Seat Cordoba vario uit 1998 en nieuw op dit forum. Er doen zich helaas sinds kort een aantal problemen voor en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Het grootste/irritantste probleem heeft te maken met het (originele) alarm. Sinds kort is het niet meer mogelijk om met de sleutel alle 4 de deuren tegelijk open te maken (je moet dus een rondje om de auto lopen om ze alle 4 handmatig open te doen). Nu komt daar nog eens bij dat het alarm zich niet meer deactiveert als je de Seat van slot haalt. Het komt er dus op neer dat de deur niet op slot is maar het alarm wel aan staat. Dus elke keer als je de deur opent of de auto probeert te starten gaan alle alarmbellen rinkelen (dwz. dat de claxon hevig tekeer gaat en de alarmlichten gaan knipperen). Het heeft denk ik te maken met het slotmechanisme. Hoe is dit op korte termijn op te lossen zodat ik wel weer kan rijden? Er is volgens mij geen zekering van het alarm die ik er uit kan trekken. Ik heb geprobeerd om de zekering van de claxon er ut te trekken, maar dat hielp niet.

wie o wie heeft een suggestie?

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henkv6

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.743
Waar kom je vandaan als ik vragen mag? Kans is groot dat ik het kan repareren!
 

vinniv

New member
Lid geworden
27 jan 2015
Berichten
2
Hij staat momenteel in Groningen. inmiddels de stekker van de lawaaimaker er uit gehaald. Het probleem is nu volgens mij dat de bestuurdersdeur niet meer met de sleutel open gaat, maar alleen nog dicht. en dat daarom de het alarm geactiveerd blijft. Gister het binnenpaneel eruit gehaald om te kijken of ik wat kon zien, maar het slotmechanisme zit nogal verstopt.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.402
Ik vraag me af of het probleem niet zit in een microswitch in het portierslot. Als dat klopt is zelf repareren nogal een operatie, waarbij je je af mag vragen of het ook lukt. Andere optie is, ?f op de sloop een ander slot scoren, ?f naar Apeldoorn gaan: Frank is op veel VAG-fora bekend omdat ie voor 50 euro je portiersloten weer fikst (met garantie, en klaar terwijl je wacht), maar daarvoor moet je wel naar Apeldoorn. Garages vervangen het slot door een nieuw slot, en dat kost je dan minimaal 150 euro.
 
Bovenaan