Boksoet
New member
- Lid geworden
- 21 okt 2013
- Berichten
- 5
Hallo,
bij mijn Cordoba uit 95 heb ik een setje sportvelgen gekocht.
Volgens de site "www.steekmaat.nl" las ik dat de meest maximale maat 205-40 17 is.
Deze heb ik er nu onder zitten, maar zodra ik er met 4 man in zit lopen de banden aan.
Volgens diezelfde site mag de ET-waarde normaliter 5 verschillen zonder dat er problemen komen.
Mijn ET-maat is dus 40 ipv 45. En zou dus eigenlijk goed moeten zijn.
Nu wil ik de veren stugger maken. Ik lees veel verschillende verhalen over bump-stops en veerwegbegrenzers.
Is dit goed te doen? of geeft het dan zulke harde klappen dat mn wiellagers er dan aan gaan?
Deze heb ik gezien:
http://www.nlpower.com/Producten/Pr...ryID/91/Veerklemmen---Heavy-Duty/Default.aspx
http://www.autostyle.nl/catalogus/onderstel/vering-en-demping/veerweg-begrenzers.html
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-styling/onderstel/vering-en-demping/veerwegbegrenzers/ac-ih440
Heeft iemand hier ervaring mee?
Brand maar los!
bij mijn Cordoba uit 95 heb ik een setje sportvelgen gekocht.
Volgens de site "www.steekmaat.nl" las ik dat de meest maximale maat 205-40 17 is.
Deze heb ik er nu onder zitten, maar zodra ik er met 4 man in zit lopen de banden aan.
Volgens diezelfde site mag de ET-waarde normaliter 5 verschillen zonder dat er problemen komen.
Mijn ET-maat is dus 40 ipv 45. En zou dus eigenlijk goed moeten zijn.
Nu wil ik de veren stugger maken. Ik lees veel verschillende verhalen over bump-stops en veerwegbegrenzers.
Is dit goed te doen? of geeft het dan zulke harde klappen dat mn wiellagers er dan aan gaan?
Deze heb ik gezien:
http://www.nlpower.com/Producten/Pr...ryID/91/Veerklemmen---Heavy-Duty/Default.aspx
http://www.autostyle.nl/catalogus/onderstel/vering-en-demping/veerweg-begrenzers.html
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-styling/onderstel/vering-en-demping/veerwegbegrenzers/ac-ih440
Heeft iemand hier ervaring mee?
Brand maar los!