Hallo beste mensen,
Ik heb een Seat Cordoba 2003 vario 1.4 16v op lpg G3.
Al een hele tijd brand mijn motormanagement lampje verder hier geen problemen mee gehad.
Alleen nu als hij overschakkeld op lpg begint hij onregelmatig te lopen en stottert hij en valt soms uit. (motormanagement lampje brand continue).
Nu zinds afgelopen week begint hij ook te stotteren op benzine en begint hij op 3 cilinders te lopen (motormanagement lampje begint nu ook te knipperen).
Als ik de auto afzet en later weer start loopt hij weer even goed en loopt weer op 4 cilinders. het stotteren en inhouden gaat wel door maar de ene keer erger dan de andere keer.
Heb de bougies nagekeken en kwam erachter dat er gewone bougies in zaten en geen speciale LPG bougies, dus eerst nieuwe bougies besteld en erin gedaan speciaal voor LPG auto's. ( natuurlijk besteld kenteken nummer zodat ik de goeie heb).
Dit hielp helaas niet, wat denken jullie wat het problem zou kunnen zijn??
Ik heb een aantal ideeen zoals lambdasonde, kijken of hij op tijd staat of een compressie meting. a.s. donderdag ga ik naar een lokale garage
maar wilde graag ook jullie mening of eventuele ideeen......
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb een Seat Cordoba 2003 vario 1.4 16v op lpg G3.
Al een hele tijd brand mijn motormanagement lampje verder hier geen problemen mee gehad.
Alleen nu als hij overschakkeld op lpg begint hij onregelmatig te lopen en stottert hij en valt soms uit. (motormanagement lampje brand continue).
Nu zinds afgelopen week begint hij ook te stotteren op benzine en begint hij op 3 cilinders te lopen (motormanagement lampje begint nu ook te knipperen).
Als ik de auto afzet en later weer start loopt hij weer even goed en loopt weer op 4 cilinders. het stotteren en inhouden gaat wel door maar de ene keer erger dan de andere keer.
Heb de bougies nagekeken en kwam erachter dat er gewone bougies in zaten en geen speciale LPG bougies, dus eerst nieuwe bougies besteld en erin gedaan speciaal voor LPG auto's. ( natuurlijk besteld kenteken nummer zodat ik de goeie heb).
Dit hielp helaas niet, wat denken jullie wat het problem zou kunnen zijn??
Ik heb een aantal ideeen zoals lambdasonde, kijken of hij op tijd staat of een compressie meting. a.s. donderdag ga ik naar een lokale garage
maar wilde graag ook jullie mening of eventuele ideeen......
Alvast heel erg bedankt!