IbizaEHV040
New member
- Lid geworden
- 6 okt 2021
- Berichten
- 6
Zoals de titel al verraad, heb ik aan de bestuurderskant van mijn Seat Ibiza 6F Business Intense FR uit 2017 (geïmporteerd in 2019) geen warme lucht. Ik krijg aan die kant dus wel koude lucht. Omdat ik pas net eigenaar ben van het voertuig ben ik bij mede forumlid Adjego langs gegaan om met VCDS wat aanpassing te doen en de foutcode uit te laten lezen.
(Overigens super blij met de aanpassingen van Adjego. Aardige vent en nam rustig de tijd om het uit te leggen aan me. Top geregeld!)
Uit de log van VCDS komt het volgende:
Vervolgens ben ik gaan kijken onder mijn dashboard achter het stuurhuis en zie ik niet 1, maar 2 van die kachelklepmotortjes zitten.
Nu mijn vraag aan jullie. Denken jullie dat het probleem opgelost zal zijn door het vervangen van de kachelklepmotor(en)? Zo ja, moet ik beide vervangen? Of zal het probleem in eentje zitten? Zo ja, hoe kom ik er achter welke van de 2 defect is?
Het vervangen lijkt me vrij simpel op het eerste oog. De kachelklep motortjes zitten op 3 punten vastgeschroefd en er zit een plug&play stekkertje die je eruit kan trekken. Ook heb ik online al wat gebruikte motortjes gezien, dus de kosten zullen dan gelukkig meevallen.
Ik hoor graag wat jullie denken of jullie ervaringen hiermee!
Groet, Yannick
(Overigens super blij met de aanpassingen van Adjego. Aardige vent en nam rustig de tijd om het uit te leggen aan me. Top geregeld!)
Uit de log van VCDS komt het volgende:
Na wat onderzoek online heb ik de conclusie getrokken dat de kachelklepmotor niet goed functioneert. Ik kom uit op artikelnummer 2Q0 907 511A.Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:* None
Part No SW: 6F0 907 044 A HW: 6F0 907 044 A
Component: Climatronic H03 0401
Coding: 0100000008000100110008000240010D0000000000000000000000000000
Shop #: WSC 00049 770 00139
ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBMQBA0 004017
ROD: EV_ACClimaBHBMQBA0_SK27.rod
VCID: 251600BF05630123B45-8070
1 Fault Found:
327940 - Motor for Left Temperature Flap
B108C 71 [009] - Actuator Stuck
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 50
Reset counter: 43
Mileage: 95298 km
Date: 2022.08.02
Time: 06:47:18
Voltage terminal 30: 12.5 V
Inside temperature: 19.4 °C
Outside temperature: 15.0 °C
Left temperature flap - actual value: 0.0 %
Left temperature flap - actual value: 226
Temperature door left - Specified value: 34
Vervolgens ben ik gaan kijken onder mijn dashboard achter het stuurhuis en zie ik niet 1, maar 2 van die kachelklepmotortjes zitten.
Nu mijn vraag aan jullie. Denken jullie dat het probleem opgelost zal zijn door het vervangen van de kachelklepmotor(en)? Zo ja, moet ik beide vervangen? Of zal het probleem in eentje zitten? Zo ja, hoe kom ik er achter welke van de 2 defect is?
Het vervangen lijkt me vrij simpel op het eerste oog. De kachelklep motortjes zitten op 3 punten vastgeschroefd en er zit een plug&play stekkertje die je eruit kan trekken. Ook heb ik online al wat gebruikte motortjes gezien, dus de kosten zullen dan gelukkig meevallen.
Ik hoor graag wat jullie denken of jullie ervaringen hiermee!
Groet, Yannick