[SEAT] [Ibiza 6F] Iemand de Ibiza al 2-3 cm laten verlagen?

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
Ik vroeg mij af of er hier iemand is die zijn/haar Ibiza al heeft laten zakken en hiervan ??n of meerdere foto's zou willen posten.

Ik zit er namelijk aan te denken om die van mij wat te laten zakken maar wil eigenlijk eerst zien of het wel de moeite gaat zijn. Verder ook benieuwd hoeveel stugger hij werkelijk gaat worden. Auto is van zichzelf al vrij stug vind ik en het hoeft van mij niet veel stugger eerlijk gezegd. En wat doet het met flinke belading? Ga je de wielkasten raken bijvoorbeeld?

Ben benieuwd. Alvast bedankt voor eventuele reacties :)

EDIT: Ondertussen het grote verlagingstopic ook gevonden. Zal daar ook eens wat gaan lezen.
 
Laatst bewerkt:

maiks

New member
Lid geworden
14 jul 2019
Berichten
9
Interessant topic. Heb jij de FR versie? Deze is als het goed is van zichzelf al 1-2cm verlaagd t.o.v. standaard.
 

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
Interessant topic. Heb jij de FR versie? Deze is als het goed is van zichzelf al 1-2cm verlaagd t.o.v. standaard.
Ja, ik heb de FR versie. Ik las toevallig net ook ergens anders dat de FR 15mm lager is dan de standaard versie. Wellicht dat 15-20mm zakken dan al wel voldoende is om hem een nog iets strakker uiterlijk te geven.
 

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
Dit is 'm overigens toen ie nog bij de dealer stond:

2dmc9jr.jpg


Kan toch nog wel iets lager zonder dat het overdreven wordt?
 

maiks

New member
Lid geworden
14 jul 2019
Berichten
9
Super nice! Ik heb exact dezelfde uitvoering in het wit. 115pk versie. Moet zeggen dat het onderstel al behoorlijk stug is. Had hiervoor een VW polo(2013) en die heb ik 3 cm rondom verlaagd met veren en bijbehorende dempers. Dit was voor mij toch wel iets te stug. Qua drempels en bochten heerlijk weggedrag lekker strak op de weg, maar oneffenheden in de weg werden door het interieur gestampt. Zou dus zeker goede research doen i.v.m. comfort. Zou zonde zijn om hier veel op in te leveren. Ik zou hem zo laten.
 

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
De FR is inderdaad al redelijk stug, maar niet oncomfortabel. Over Eibach pro verlagingsveren bijvoorbeeld lees ik veel dat je niet inlevert op comfort, maar vraag me wel af of dat echt zo is. Wil dat inderdaad wel uitgezocht hebben voor ik 'm op de brug laat zetten.
 

maiks

New member
Lid geworden
14 jul 2019
Berichten
9
Zeker niet oncomfortabel maar het moet ook niet veel stugger worden. Ik heb ook wel eens getwijfeld om alleen de veren te vervangen. Ben toch bang dat de vering ''soppig'' gaat worden en je teveel door gaat klappen na drempels. Is een vermoeden, maar weet ik natuurlijk niet zeker. Ook de levensduur van dempers lijkt mij minder te worden. Ik hoor graag je ervaringen mocht je de knoop hebben doorgehakt :mrgreen:
 

Rickert91

New member
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
104
Ik vind de FR wanneer ik het onderstel op de hardere stand zet best stug, zeker als je gewoon binnendoor rijdt waar je niet op asfalt rijdt en soms een hobbelige weg, dan vind ik hem toch een beetje stuiteren. Dan zet ik hem liever op de normale stand, dan ga je er ietsje vloeiender overheen.

Weet niet of meer mensen dat zo ervaren?

Verder een dikke prima, vooral klaverbladen, afritten en mooie bochten zijn een genot en kom je niet snel de limiet tegen met de 115pk versie. Het is dan echt een kart en je kunt er bijna alle bochten wel met een aardige snelheid nemen.
Sommige bochten durf ik met de motor zelfs niet zo hard te nemen (mede omdat je toch wel wat kwetsbaarder bent als er wat zand of iets dergelijks ligt :X)
 

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
Zeker niet oncomfortabel maar het moet ook niet veel stugger worden. Ik heb ook wel eens getwijfeld om alleen de veren te vervangen. Ben toch bang dat de vering ''soppig'' gaat worden en je teveel door gaat klappen na drempels. Is een vermoeden, maar weet ik natuurlijk niet zeker. Ook de levensduur van dempers lijkt mij minder te worden. Ik hoor graag je ervaringen mocht je de knoop hebben doorgehakt :mrgreen:

Ben het met je eens dat het niet veel stugger moet worden. Ik had dan ook op wat ervaringen van anderen gehoopt, maar je ziet de 6F eigenlijk helemaal niet zoveel rijden en als je ze al ziet is het meestal wel een FR. Forum is een beetje rustig dus. Ik had zelf ook niet ingecalculeerd dat de FR al 15mm lager is dan de standaard en dat 25-30 mm zakken daardoor waarschijnlijk teveel gaat zijn.

Hier wel een mooi voorbeeld van een verlaagde 6F:

351fwk9.jpg

awfj95.jpg

6prkbd.jpg

vh3pts.jpg


@Rickert91:

Ik merk eigenlijk niets van een verandering in stugheid als ik 'm op sportstand zet. Maar hij ligt wel echt lekker op de weg inderdaad.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Even met onze sponsor Lowering contact opnemen voor de mogelijkheden.
 

Rickert91

New member
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
104
Ben het met je eens dat het niet veel stugger moet worden. Ik had dan ook op wat ervaringen van anderen gehoopt, maar je ziet de 6F eigenlijk helemaal niet zoveel rijden en als je ze al ziet is het meestal wel een FR. Forum is een beetje rustig dus. Ik had zelf ook niet ingecalculeerd dat de FR al 15mm lager is dan de standaard en dat 25-30 mm zakken daardoor waarschijnlijk teveel gaat zijn.

Hier wel een mooi voorbeeld van een verlaagde 6F:


@Rickert91:

Ik merk eigenlijk niets van een verandering in stugheid als ik 'm op sportstand zet. Maar hij ligt wel echt lekker op de weg inderdaad.

Die Ibiza is wel dik zo met die velgen, verlaging en accenten! Damn.

Heb je wel de dual drive optie erop gekozen? Als die erop zit, kun je met de sportstand (of de "individual" stand) ook de dempers stugger zetten.
 

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
Even met onze sponsor Lowering contact opnemen voor de mogelijkheden.
Is een idee. Ik zie dat o.a. die verlaagde polo's er goed uit zien zo. Jammer dat het in Breda zit, maar bedankt voor de tip.

Die Ibiza is wel dik zo met die velgen, verlaging en accenten! Damn.

Heb je wel de dual drive optie erop gekozen? Als die erop zit, kun je met de sportstand (of de "individual" stand) ook de dempers stugger zetten.

Ik heb hem 2e hands dus weet niet precies of dat er op zit. Heb iig wel sport, normal, eco en individual mode er op zitten.

Die Ibiza is idd vet h?.
 

Rickert91

New member
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
104
Is een idee. Ik zie dat o.a. die verlaagde polo's er goed uit zien zo. Jammer dat het in Breda zit, maar bedankt voor de tip.



Ik heb hem 2e hands dus weet niet precies of dat er op zit. Heb iig wel sport, normal, eco en individual mode er op zitten.

Die Ibiza is idd vet h?.

Ja klopt dat is de drive mode, maar als je geen verschil in demping voelt, zal je dual drive er niet op hebben gok ik. Misschien als je in de instellingen van individual kijkt, dat je daar ziet of je de demping instellingen ook kan aanpassen.
Ik zal wel eens een foto maken van mijn instellingen overzicht.
 

BLEK

Member
Lid geworden
30 dec 2017
Berichten
57
Foto,s:

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


Schroefset dus van KW de Variant 1...

Ik heb de orginele rij hoogte vergeten te meten maar de maten zijn:

De maat van het hart van de velg tot onderkant spatbord is 31cm....dus daaraan kan je zelf vergelijken hoeveel hij nu verlaagd is.

Achter komt as Zaterdag nog een spacer van 10mm.

Hoe dit rijd....bekend....ik rij al jaren met verlaagde auto,s. (Audi A3-Audi A1 en 10 jr lang in een Golf 1 cabrio.)

Maar ,t rijd gewoon goed....ondanks deze verlaging is de bodemvrijheid nog voldoende...ik zal dit Zaterdag ook even opmeten.

Volgend weekend maak ik wel wat buiten foto,s.
 

jagermeister

New member
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
23
@BLEK: Bedankt voor je reactie en de foto's. Ik heb het nog niet opgemeten, maar volgens mij is jouw Ibiza wel verder gezakt dan 30 mm. Voor mij zou dit in ieder geval too much zijn.
 

BLEK

Member
Lid geworden
30 dec 2017
Berichten
57
@BLEK: Bedankt voor je reactie en de foto's. Ik heb het nog niet opgemeten, maar volgens mij is jouw Ibiza wel verder gezakt dan 30 mm. Voor mij zou dit in ieder geval too much zijn.

En daar heb je gelijk in...iets verder dan 30mm..ik denk zelf 50 of 60 mm.

Had ,m liever meteen op 32cm gehad hart/spatbord,maar de tijd ontbrak.

Dit passen we aan als de 18" winterbanden er onder gaan.

Maar zoals je ziet is er nog schroefdraad zat om ,m op iedere gewenste rij hoogte ze zetten,wel met een minimum en maximum natuurlijk.

De achterdempers zijn bijna 2x zo dik als de originele...die waren bijna zielig dun.

Nog een fotootje zonder de uit lijn apparaten.

1k0.jpg
 

Odelot

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
1.170
Die is wel flink laag! Loopt er niks aan nu? Ziet er wel goed uit zo trouwens!
 

BLEK

Member
Lid geworden
30 dec 2017
Berichten
57
Die is wel flink laag! Loopt er niks aan nu? Ziet er wel goed uit zo trouwens!

Nee er loopt (nog) niks aan...

Vind ,t altijd wel tricky de eerste keren met sturen,drempels opritjes etc....de ruimte houd nu niet over tussen band en spatbord...maar m,n A1 was ook zo laag en nooit geen last gehad van aanlopen etc.

Zaterdag de nieuwe caravan ophalen en dan weet ik gelijk of ,t achter ook allemaal past.

Maar zoals gezegd als de winterbandjes en de spacers achter er opgaan, gaat hij gelijk een stukje omhoog.
 

BLEK

Member
Lid geworden
30 dec 2017
Berichten
57
En we zijn weer een stapje verder.
De nieuwe zomerset zit eronder.

Sparco Trofeo 5 18x8 ET48 made by OZ.
In de kleur Gloss Bronz.

De remklauwen zijn gelijk gespoten.

Met de orginele set rijd ik met spacers achter van 10mm, maar die heb ik hier achterwege gelaten.

540.jpg


540.jpg


360.jpg


360.jpg
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Ooit gedacht om de tekst Ibiza van de achterklep te verwijderen? Denk dat het wel fraai zal staan bij de huidige uitstraling van de auto.
 
Bovenaan