Goedenavond allen,
Na het afgelopen jaar toch aardig wat reparatiekosten gemaakt te hebben, begon mijn motormanagement lampje te branden.
Hierna uit laten lezen en toen kwam de monteur tot de conclusie dat mijn distributieketting en bijbehorende vertanding vervangen moest worden.
Toen, omdat jullie dat waarschijnlijk wel herkennen, besloten om het toch maar te laten maken aangezien ik niet veel keus had, maar ook zeker omdat ik zo ontzettend gehecht ben aan mijn auto.
Na de rekening (1100 euro pff) afgetikt te hebben ben ik weer vrolijk naar mijn werk gereden.
Ik merkte meteen dat de motor een stuk rustiger liep.
Dit waarschijnlijk, zoals de garage zelf al aangaf, de timing nu wel goed stond na het vervangen van de ketting.
Helaas begon het motormanagement lampje weer te branden op de terugweg van mijn werk.
Maar ditmaals was het lampje echter aan het knipperen.
Ook merkte ik ineens dat mijn auto echt aan het stotteren was, wat ik voorheen ook al had voordat ik mijn ketting liet vervangen.
Hierna opnieuw terug naar de garage, en hun vertelden mij hierna dat mijn vierde cilinder niet genoeg compressie had, en om een lang verhaal kort te maken, dus het gehele blok toe was aan een revisie.
Zelf wil ik niet twijfelen aan zijn conclusie, maar vind het toch er merkwaardig dat dit meteen de volgende dag gebeurd terwijl ik nog nooit eerder een knipperend motormanagement lampje heb gehad.
Wat denken jullie?
Second opinion?
Persoonlijk wil ik deze auto op dit moment zo snel mogelijk verkopen, zeker gekeken naar alle onkosten in het verleden.
Het gaat hierbij trouwens om een Seat Ibiza Cupra 1.4 uit 2012.
Alvast bedankt!
Na het afgelopen jaar toch aardig wat reparatiekosten gemaakt te hebben, begon mijn motormanagement lampje te branden.
Hierna uit laten lezen en toen kwam de monteur tot de conclusie dat mijn distributieketting en bijbehorende vertanding vervangen moest worden.
Toen, omdat jullie dat waarschijnlijk wel herkennen, besloten om het toch maar te laten maken aangezien ik niet veel keus had, maar ook zeker omdat ik zo ontzettend gehecht ben aan mijn auto.
Na de rekening (1100 euro pff) afgetikt te hebben ben ik weer vrolijk naar mijn werk gereden.
Ik merkte meteen dat de motor een stuk rustiger liep.
Dit waarschijnlijk, zoals de garage zelf al aangaf, de timing nu wel goed stond na het vervangen van de ketting.
Helaas begon het motormanagement lampje weer te branden op de terugweg van mijn werk.
Maar ditmaals was het lampje echter aan het knipperen.
Ook merkte ik ineens dat mijn auto echt aan het stotteren was, wat ik voorheen ook al had voordat ik mijn ketting liet vervangen.
Hierna opnieuw terug naar de garage, en hun vertelden mij hierna dat mijn vierde cilinder niet genoeg compressie had, en om een lang verhaal kort te maken, dus het gehele blok toe was aan een revisie.
Zelf wil ik niet twijfelen aan zijn conclusie, maar vind het toch er merkwaardig dat dit meteen de volgende dag gebeurd terwijl ik nog nooit eerder een knipperend motormanagement lampje heb gehad.
Wat denken jullie?
Second opinion?
Persoonlijk wil ik deze auto op dit moment zo snel mogelijk verkopen, zeker gekeken naar alle onkosten in het verleden.
Het gaat hierbij trouwens om een Seat Ibiza Cupra 1.4 uit 2012.
Alvast bedankt!