[SEAT] [Ibiza 6J] Ecomotive tdi heeft 6 weken geleden bedacht dat lopen gezonder is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique

New member
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
31
29 december ging mijn Seat niet harder dan 2 km per uur. Stopte zomaar. Onder het rijden! Vermoedelijk bij het intrappen van de koppeling. Start Stop nicht m?glich. Er had moeten staan Start nicht m?glich want stoppen deed hij prima.

Nadat de dealer Adrie Jonk geen aandacht aan het probleem heeft geschonken en zijn monteur (geweldige man) heeft opgezadeld met alle communicatie rondom dit slepende probleem ben ik afgelopen weekend Geen Klantenservice gestart met de hoop dat Seat zelf eens contact op zou nemen om het probleem te bespreken.

Dat hebben ze gedaan. De importeur dan. Na het 2e "gesprek" bleek dat ook zij zich NIET tot doel hebben gesteld het probleem met de auto en vooral met de klant op te lossen maar WEL tot doel om mij te laten stoppen met bloggen. Dat wist ik natuurlijk al. Het 1e telefoontje van de importeur kwam binnen afgelopen maandag, n? het weekend van de lancering van mijn blog.

Overigens hebben beiden mij laten weten onbekend te zijn met het probleem? Geen klachten gehad? Mijn auto is de eerste? Ik lees hier echt verhalen met dezelfde mankementen. Kennelijk zijn ze dermate onge?nteresseerd in wat bij hun klanten leeft, dat zelfs hier niet gelezen noch gereageerd wordt ?n is de onderlinge communicatie tussen de dealers ook niet optimaal.

Ik ben klaar en wacht af wanneer mijn auto ooit weer rijdt en blog verder over de perikelen rondom het gebrek aan klantenservice van deze organisaties. Voor mij: Nooit meer een Seat of andere Pon auto. N?et vanwege het merk maar vanwege de desinteresse in de klant.

Willen jullie ook een verhaal kwijt? Ik nodig jullie uit om dat verhaal te vertellen op de site of mail WelBetaald@GeenKlantenservice.nl. In overleg met de schrijver zal ik het ook publiceren op het blog. Tenslotte bereik je samen meer dan alleen.

Natuurlijk zijn alle lezers welkom op GeenKlantenservice.nl ?n staat de site open voor al jullie reacties.

Je kunt me ook volgen op Twitter @geenservice of onder mijn eigen naam @MoniqueAnrochte

[mod edit: De reactie van de betreffende dealer staat hier:http://www.seat-online.nl/showthrea...open-gezonder-is&p=56886&viewfull=1#post56886 ]
 
Laatst bewerkt:

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Lekkere layout en leesbaarheid :X
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Vervelend Monique. Maar Valt dit niet onder SPAM ?!!

Tip. ff checken of je motorkap schakelaar goed functioneerd. Schijnt ook invloed te hebben.
 

Monique

New member
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
31
Geen idee. Ik kom hier net binnen zeilen ?n denk dat jullie belang hebben bij de wetenschap dat er problemen zijn met a. de auto, b. de dealer ?n c. de importeur.
Als het niet interessant is, ook goed. Haal ik het bericht weer weg.

Roept u maar!
 

Monique

New member
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
31
Ik kan overigens niet onder de motorkap komen, want de wagen staat inmiddels bij de importeur en is al 6 weken niet in mijn bezit.
 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Voor nu laten we dit topic even staan maar als het op moddergooien of rellen uitloopt is het zo weg. Daarnaast wil ik opmerken dat elk verhaal twee kanten heeft, dus als iemand van PON of de dealer mee leest zouden wij die kant van het verhaal ook willen horen. Als laatste wil ik Monique verzoeken de FAQ te lezen, vooral het deel over leesbaarheid van je posts en het gebruik van tags ;)
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Geen idee. Ik kom hier net binnen zeilen ?n denk dat jullie belang hebben bij de wetenschap dat er problemen zijn met a. de auto, b. de dealer ?n c. de importeur.
Als het niet interessant is, ook goed. Haal ik het bericht weer weg.

Roept u maar!

Was beetje jennen van me. Je hebt je namelijk verder niet voorgesteld, dus dan valt zo'n onderwerp meer bij je binnen als een poging je site te promoten met je probleem. ;)
Terecht dat je jezelf in het verweer gooit tegen PON als het jou gerechtigd lijkt. Genoeg topic's hier met andere PON verhandelingen.
Goed iig dat je ervaring wilt delen met SO.
 

Monique

New member
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
31
Ik heb in het telefoongesprek gisteren de importeur uitgenodigd tot het delen van zijn visie op mijn blog. Hier is natuurlijk ook prima. Hij gaf aan geen interesse te hebben.
 

Monique

New member
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
31
:D Ok? gebruikelijk om je voor te stellen? Ik dacht: ik heb een profiel ingevuld. Klaar is Kees :) Monique Anr?chte is de naam. De (inmiddels minder) trotse bezitter van hierboven genoemde Seat Ibiza Ecomotive. Tot half december probleemloos de wegen daarmee onveilig gemaakt in Nederland. Helaas inmiddels in een leenauto m?t reclame van de dealer :( . Wel weer een Ibiza, maar een dure slurpende benzine versie. Wil je nog meer van me weten behalve over mijn of andermans auto?
 

El Pino

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.100
Gefeliciteerd Monique, je hebt een maandagochtend model. Erg vervelend, maar dat kan altijd gebeuren. Desalniettemin zou de dealer je netjes moeten behandelen.
 

FRchippie

Erelid
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
2.306
Uh Monique, laat ik het voorzichtig forumuleren:
Ik heb volledig begrip voor het feit dat je boos bent op importeur en dealer. Je bent de eerste niet en zult ook vast de laatste niet zijn. Maar ik bespeur in je antwoorden op berichten van mensen hier een nogal onprettig aanvallende toon.
Je komt hier binnenvallen met een zo te lezen zeer vervelend probleem. Als je dat probleem opgelost wilt hebben ben je wellicht op de goede plek. Veel van onze bezoekers hebben technische kennis en kunnen je waarschijnlijk een eind op weg helpen richting de oplossing van het probleem.
Ik krijg echter het idee dat je helemaal niet op zoek bent naar een oplossing. Je bent boos en ontevreden en iemand zal daarvoor boeten. Wie? Dat maakt blijkbaar niet uit. Alles en iedereen wordt met naam genoemd inclusief de links naar de website. De dealer geeft alle communicatie uit handen aan de monteur zeg je. Vreemd, volgens mij is 'de dealer' geen persoon maar een bedrijf en werkt die monteur daar gewoon, dus je hebt nog altijd contact met je dealer. Sterker nog, je rijdt rond in een 'benzineslurpende' Ibiza (Bestaan die uberhaupt? Of heb je een mooie FR of Cupra onder je kont nu?) van diezelfde dealer.
Wat betreft je pogingen de importeur erbij te betrekken, vergeet het maar. Zij zijn namelijk geen partij, je dealer heeft je een auto geleverd en die moet het oplossen, met hem heb je een koopovereenkomst. Eventueel met hulp van de importeur, maar dat is zijn probleem, niet het jouwe.
Als laatste nog even dit: je schrijft dat je vergelijkbare problemen hier gelezen hebt. Daarmee doel je waarschijnlijk op de niet al te grote bereidheid van PON om op dit soort klachten in te springen. Niet op de technische problemen die je met de auto ondervindt, want daar heb ik eerlijk gezegd weinig over gelezen (en ik lees hier heel veel!).
Vervelend dat je met dit probleem zit en ik hoop voor je dat het snel en in goede orde opgelost wordt, maar je actie met het weblog en het bericht inclusief hyperlinks hier vind ik een dappere poging tot smaad en daar kan en wil ik niet achterstaan.
 

Mango22

New member
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
43
Laten we wel wezen. 6 weken je auto bij de dealer is niet normaal. Op zich zou een dealer in staat moeten zijn om zijn klant het gevoel te geven dat hij er alles aan doet om het technische probleem op te lossen. Wanneer het de dealer niet lukt het probleem in 6 weken technisch op te lossen , is er flink wat mis met die betreffende auto of de kennis van Seat rondom de 1.2 TDI. ( Ik lees hier op het Forum ook over software die opnieuw geinstaleerd moet worden , maar niet 'blijft hangen '. )
Ik heb net als jullie allen geen zicht in de manier van communiceren van zowel Monique , als van de dealer. Boosheid en onbegrepen communicatie gaan vaker hand in hand..
 

Mango22

New member
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
43
Onderstaand bericht is van Auke , van vanmiddag . Problemen komen dus zeker in die orde van grote voor.

Hoi Red-Eye,

Zoals ik al schreef heb ik vanaf november een Seat Ibiza st 1.2 TDI, het stop startsysteem heeft nog nooit gewerkt, ze zijn er bij de dealer zo'n 5 dagen mee bezig geweest met nieuwe software e.d.Sinds anderhalve week staat hij bij de importeur de dealer wist het ook niet meer. gister gebeld ze waren druk bezig maar het probleem nog niet opgelost.Zo gauw ze het opgelost hebben zullen ze bellen.

Ik ben benieuwd.
 

FRchippie

Erelid
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
2.306
Er zullen ongetwijfeld problemen zijn met dat systeem, da's niks nieuws en niet voorbehouden aan SEAT als het gaat om 'nieuwe' technologie. Dat zal niemand ontkennen.
Maar om dat nou op deze manier wereldkundig te maken en twitter en weet ik wie allemaal nog meer erbij te betrekken vind ik een hele vreemde handelwijze. Daarnaast wordt elke betrokkene, van de man van het sleepbedrijf tot aan de beller van PON, op een negatieve manier neergezet in teksten waarin alle negatieve bewoordingen dikgedrukt worden en voorzien van directe links naar websites. Gelukkig voor het sleepbedrijf heeft ie geen website maar hij wordt nog wel even met naam genoemd. Dit is gewoon ??n grote lastercampagne van een boze, gefrustereerde, gepikeerde 'klant'. Het vreemde is dat mevrouw zelf ook 'zakenvrouw' is. Ik vraag me af hoe zij het zou vinden als ze op internet, waar dit soort berichten een geheel eigen leven gaan leiden (lijden?) tot op haar sokken toe afgefikt zou worden. Internet is een groot, open en machtig medium, dat geeft de gebruiker de verantwoordelijkheid om daar verantwoord mee om te gaan. En dat is, zo blijkt maar weer, voor sommige mensen heel moeilijk.
(verdorie nou heb ik toch geschreven wat ik in eerste instantie niet wilde doen)

Terug op het probleem:
Je moet een dealer een redelijke termijn geven om het probleem te verhelpen. Lukt dat niet dan heb je volgens het consumentenrecht het recht de koop te ontbinden. (ik voel hem aankomen: wat is een redelijke termijn... geen zes weken volgens mij...) Volgens mij is dat in dit geval voor beide partijen de beste oplossing. Ik zeg: tijd voor een Prius of een Auris! ;)
 

Mango22

New member
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
43
FRchippie

Ik heb nu ook de Blog gelezen en ik geef je gelijk dat er veel te veel bij wordt gehaald. In de koptekst van dit Topic vond ik het nog okay , maar in de Blog gaat het veel te ver. Daar helpt ze haar eigen doel: het in goede staat terug krijgen van een Ecomotive, niet mee.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Zeker als je ziet wat voor professioneel bedrijf ze er mee linkt van zich zelf.
 

smilie

New member
Lid geworden
22 okt 2010
Berichten
460
@redhead: dat was mijn gedachte ook gelijk... Zoiets doe je toch niet?

Anyway, moet wel toegeven dat ze wel goed kan schrijven :) Blijft boeiend om te lezen...

Over de probleem zeg ik verder niks, heb nog geen Ibi :p
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Als de mijne op gaat spelen mag ze mij ook Bloggen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan