Hoi leden en evt meelezende dealers.
Ik rij sinds aug. 2008 in een Ibiza 6j. Hier ben ik inmiddels al regelmatig mee bij de dealer geweest voor diverse problemen. Zo was er oa.
- Trillen -> opgelost door bandenfirma
- Airco -> Dealer heeft expansieponp en andere parts vervangen
- Koeling -> Nieuwe radiator gekregen
- Diverse andere kleine dingen
Nu het volgende. In juni gemeld dat probleem van airco en geluidjes nog steeds bestaat. Alleen was het niet consequent. Uiteindelijk is het wel tijdens beurt in Augustus naar voren gekomen maar moest overlegd worden met importeur. Hier niets meer van gehoord. Na enkele telefoontjes paar weken geleden toch gehoord dat het onder garantie verholpen wordt.
Maar... helaas, alles lijkt soms leuker en mooier dan het is.
Afgelopen maandag bleef de auto lawaai/geluidjes maken. Hier later mee naar de dealer gegaan. Zij adviseerde om er niet meer mee te rijden. Akkoord, kan ik mee inkomen. Nu blijkt dat na onderzoek er een lager van de versnellingsbak kapot is. En het mooiste komt...HIER ZIT DUS, 25 MND NA AANKOOP geen garantie op. Alleen een 'coulance regeling' van de importeur. 70% wordt vergoed. Volgens zeggen moest ik zeker rekening houden met meer dan ?500 aan reparatiekosten!!! IS DIT NORMAAL??????
En dan hebben we het nog niet over stikselnaden van de stoelen welke los beginnen te laten.. Al met al, hoe zuinig ik ook op het beesje ben... veel ellende.
Wie heeft een advies hoe hiermee om te gaan? Het gaat om een 1.6 New Ibi met bijna 60k op de teller. Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben gehad? Heeft klagen bij PON zin? Zit er erg aan te denken om via de rechtsbijstand advies aan te vragen en eventueel iets op te starten. De dealer lijkt niet echt mee te willen werken in deze terwijl zij toch de eerst verantwoordelijke zijn in het consumentenrecht.
Ik hoor graag van jullie,
Ik rij sinds aug. 2008 in een Ibiza 6j. Hier ben ik inmiddels al regelmatig mee bij de dealer geweest voor diverse problemen. Zo was er oa.
- Trillen -> opgelost door bandenfirma
- Airco -> Dealer heeft expansieponp en andere parts vervangen
- Koeling -> Nieuwe radiator gekregen
- Diverse andere kleine dingen
Nu het volgende. In juni gemeld dat probleem van airco en geluidjes nog steeds bestaat. Alleen was het niet consequent. Uiteindelijk is het wel tijdens beurt in Augustus naar voren gekomen maar moest overlegd worden met importeur. Hier niets meer van gehoord. Na enkele telefoontjes paar weken geleden toch gehoord dat het onder garantie verholpen wordt.
Maar... helaas, alles lijkt soms leuker en mooier dan het is.
Afgelopen maandag bleef de auto lawaai/geluidjes maken. Hier later mee naar de dealer gegaan. Zij adviseerde om er niet meer mee te rijden. Akkoord, kan ik mee inkomen. Nu blijkt dat na onderzoek er een lager van de versnellingsbak kapot is. En het mooiste komt...HIER ZIT DUS, 25 MND NA AANKOOP geen garantie op. Alleen een 'coulance regeling' van de importeur. 70% wordt vergoed. Volgens zeggen moest ik zeker rekening houden met meer dan ?500 aan reparatiekosten!!! IS DIT NORMAAL??????
En dan hebben we het nog niet over stikselnaden van de stoelen welke los beginnen te laten.. Al met al, hoe zuinig ik ook op het beesje ben... veel ellende.
Wie heeft een advies hoe hiermee om te gaan? Het gaat om een 1.6 New Ibi met bijna 60k op de teller. Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben gehad? Heeft klagen bij PON zin? Zit er erg aan te denken om via de rechtsbijstand advies aan te vragen en eventueel iets op te starten. De dealer lijkt niet echt mee te willen werken in deze terwijl zij toch de eerst verantwoordelijke zijn in het consumentenrecht.
Ik hoor graag van jullie,