Rij nu een kleine week in de ST 1.2 TDI Style en hij bevalt me beter dan ik verwacht had. Ik gebruik hem voor m'n werk, rij ongeveer 3.000 km per maand.
Stoelen zitten prima, voldoende steun, beetje hard achteraan de zitting, maar dat geeft juist voldoende steun op de langere stukken. Je zakt er niet in weg.
Auto is stiller dan ik verwacht had. Tuurlijk hoor je de (in mijn ogen fantastische) drie-cilinder brom, maar op snelheid is ie gewoon stil voor z'n klasse. De Dunlops zijn in ieder geval stiller dan de Conti's die VAG normaliter monteert.
Ruimte houdt niet over, tis voldoende, maar de wagen zou niet kleiner moeten worden. Kofferbak is wel riant, verbaasd men zich over.
Kracht van de drie-pitter is zat, ik kom goed mee met het verkeer en ik rij nog niet plankgas ivm inrijden. Bij optrekken schakel je op bij 3.000 tpm (volgens de schakelindicatie), terug bij 1.000 tpm. Rij je rustig, dan mag ie al bij 2.000 tpm over naar een volgend verzet. Je vraagt je af waarom deze auto niet met een automaat wordt uitgerust
Bij 120 km/h draait de motor 2.400 toeren, daarmee zit ie in een heel gunstig toerengebied, trap je het pedaal tegen de bodem, dan begint ie ook goed te trekken.
Op ??n of andere manier is de drie ook een lekkere trek-versnelling, je voelt gewoon de kracht opbouwen zodra je wat gas geeft.
Ik heb de wagen met Climatronic, wat mij betreft een aanrader, 22 graden, niet te warm en niet te koud, geen tocht, gewoon een stabiele temperatuur.
De ST stuurt scherp, deint niet, maar is ook niet bikkelhard. Geen last van sporing, hij remt heel gedoseerd, niet bijterig (zoals VW's nog wel eens hebben).
Ik heb de wagen zelf in Track Grey met getinte achterruiten en dat staat um bijzonder mooi. Wilde nog wel de wagen verlagen en grotere velgen monteren, maar ik denk dat ik het maar zo laat, hij is mooi genoeg.