Hallo,
Nou heb ik al verschillende topics op het forum gelezen maar kom nog niet verder
Ik ondervindt start problemen met mijn Ibiza Cupra 6K2 1.8 20vt AYP 156Pk Gechipped.
Het probleem doet zich willekeurig voor.
Motor gaat wel gewoon rond alleen slaat niet aan. Wanneer ik geen problemen heb met starten slaat de motor ook direct aan overigens heb ik tijdens mij rit geen last van inhouden of een onregelmatig toerental.
Uitgevoerd:
- ECU open gehad gecontroleerd op vocht stekkers ingetaped
- Aansturing brandstofpomp gemeten relais schakelt 12v tijdens het starten.
- Uitgelezen met VAG COM geen meldingen.
- EPC Lamp brand bij contact aan. (Wanneer de motor aanslaat gaat de EPC lamp ook gewoon weer uit)
- Temperatuur sensor vervangen.
- Vacuum aansluiting gecheckt op drukregelaar
- Massa gecontroleerd geen afwijkingen (Extra massa kabel getrokken vanaf behuizing ECU en vanaf de motor naar het carrosserie)(Voor de zekerheid)
- Tijdens het starten startkabels gebruikt vanaf me andere auto zodat ik iedergeval een stabiele spanning had tijdens het starten.
Vreemd vind ik zelf alleen dat ik tijdens het starten als het probleem zich voordoet ik de brandstof pomp niet hoor (Ik heb dan de achterbank los liggen en de afdekkap van de pomp eraf), nou ben ik van mening als je brandstofpomp niet lekker meer is dat je dit ook wel merkt tijdens het rijden?!
Kan er iemand toevallig aan E-Tekeningen (Schema's) komen voor die circuit aansturing brandstofpomp?
Voor mij zijn de ideeen eigenlijk op. hopelijk hebben jullie nog aanvullingen BVD
Nou heb ik al verschillende topics op het forum gelezen maar kom nog niet verder
Ik ondervindt start problemen met mijn Ibiza Cupra 6K2 1.8 20vt AYP 156Pk Gechipped.
Het probleem doet zich willekeurig voor.
Motor gaat wel gewoon rond alleen slaat niet aan. Wanneer ik geen problemen heb met starten slaat de motor ook direct aan overigens heb ik tijdens mij rit geen last van inhouden of een onregelmatig toerental.
Uitgevoerd:
- ECU open gehad gecontroleerd op vocht stekkers ingetaped
- Aansturing brandstofpomp gemeten relais schakelt 12v tijdens het starten.
- Uitgelezen met VAG COM geen meldingen.
- EPC Lamp brand bij contact aan. (Wanneer de motor aanslaat gaat de EPC lamp ook gewoon weer uit)
- Temperatuur sensor vervangen.
- Vacuum aansluiting gecheckt op drukregelaar
- Massa gecontroleerd geen afwijkingen (Extra massa kabel getrokken vanaf behuizing ECU en vanaf de motor naar het carrosserie)(Voor de zekerheid)
- Tijdens het starten startkabels gebruikt vanaf me andere auto zodat ik iedergeval een stabiele spanning had tijdens het starten.
Vreemd vind ik zelf alleen dat ik tijdens het starten als het probleem zich voordoet ik de brandstof pomp niet hoor (Ik heb dan de achterbank los liggen en de afdekkap van de pomp eraf), nou ben ik van mening als je brandstofpomp niet lekker meer is dat je dit ook wel merkt tijdens het rijden?!
Kan er iemand toevallig aan E-Tekeningen (Schema's) komen voor die circuit aansturing brandstofpomp?
Voor mij zijn de ideeen eigenlijk op. hopelijk hebben jullie nog aanvullingen BVD
Laatst bewerkt: