Hallo allemaal,
Sinds kort maakt mijn auto een piepend geluid (voornamelijk bij uitdraaien van de wielen).
Ik heb niet heel veel verstand van auto's maar lijkt mij de v-snaar/multiriem. Deze wil ik zelf vervangen en heb op internet gekeken hoe en wat.
Nou kom ik eigenlijk overal voorbeelden tegen van riemen die sowieso langs 3 poelies lopen (motor, dynamo, waterpomp etc.)
Nou zie ik bij mijn auto dat deze alleen maar vanaf de motor langs de dynamo loopt. Verder nergens langs (2 pollies dus).
Ben ik nou gek of kijk ik helemaal verkeerd? En hoe wordt de waterpomp dan aangedreven bij dit model?
Om alvast op de zaken vooruit te lopen, stel ik ga de riem vervangen, ik ga er vanuit dat ik de dynamo dan aan de bovenzijde kan los maken en zo de spanning eraf kan halen?
Hoe gaat dit in zijn werk. Er zitten namelijk ook geen stelpoelies o.i.d.
Auto heeft ook geen airco.
Met vriendelijke groet, Robin Schothuis
Sinds kort maakt mijn auto een piepend geluid (voornamelijk bij uitdraaien van de wielen).
Ik heb niet heel veel verstand van auto's maar lijkt mij de v-snaar/multiriem. Deze wil ik zelf vervangen en heb op internet gekeken hoe en wat.
Nou kom ik eigenlijk overal voorbeelden tegen van riemen die sowieso langs 3 poelies lopen (motor, dynamo, waterpomp etc.)
Nou zie ik bij mijn auto dat deze alleen maar vanaf de motor langs de dynamo loopt. Verder nergens langs (2 pollies dus).
Ben ik nou gek of kijk ik helemaal verkeerd? En hoe wordt de waterpomp dan aangedreven bij dit model?
Om alvast op de zaken vooruit te lopen, stel ik ga de riem vervangen, ik ga er vanuit dat ik de dynamo dan aan de bovenzijde kan los maken en zo de spanning eraf kan halen?
Hoe gaat dit in zijn werk. Er zitten namelijk ook geen stelpoelies o.i.d.
Auto heeft ook geen airco.
Met vriendelijke groet, Robin Schothuis
Laatst bewerkt: