[SEAT] [Ibiza 6L] brandstofpomp

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
Hallo allemaal,

Tijdens het verwijderen van de brandstofslangen aan de brandstofpomp, zijn de clipjes afgebroken die de leidingen vasthouden. Ik wist niet dat je deze moest indrukken; ik dacht namelijk dat je ze naar buiten moest trekken. Nu zijn van beide leidingen deze clipjes kapot. Is er een manier om deze clipjes te repareren op een of andere manier, of moet de hele leiding vervangen worden?

Is het mogelijk dat ik van de sloop een brandstofpomp haal waar de connectors nog op zitten en het clipje overzet op de leiding in mijn auto?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Screenshot-2020-02-25-at-22-18-49.png
 
Laatst bewerkt:

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
Het is gelukt om de clipjes over te zetten van een andere connector. De slangen zijn aangesloten en er is geen lekkage te zien. Nu is het probleem dat de auto heel onregelmatig loopt. Het lijkt alsof de auto op 3 cilinders loopt. Er is geen storing te zien en ook niks bij het uitlezen. Kan dit probleem door de vervanging van de pomp komen?

 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.594
Ik neem even aan dat je een nieuwe en correcte pomp hebt gekocht. Brandstoffilter kan het nog zijn of injector(s). Of iets met je ontsteking (bobine(s), bougie(s), bougiekabel(s)) of gasklep of een combinatie ;)

Met vagcom/vcds kan je bijv. kijken naar misfires
 

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
Ik heb een gebruikte pomp met hetzelfde onderdeelnummer gemonteerd. Heeft het ook zin om de verstuivers te controleren via vagcom: Module 01 - Meetwaardeblokken 08 - Groep 013

Hoe kan ik de misfires bekijken?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.594
Zou ook een kanaal voor moeten zijn, check de site van GerritSpeek even. Gaat om een diesel als ik het goed lees
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.594
Ah, omdat je verstuivers zei :) Injectoren bedoel je hehe.

Kijk ook even je EGR klep na en de carterventilatie, die kunnen ook voor geschok zorgen.
 

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
Ik heb geprobeerd om de brandstoffilter te vervangen, maar ik krijg de leidingen er niet op. In totaal zijn er 3 leidingen waarvan er een wel is gelukt, maar de andere niet. Kan het zijn dat er druk op de leidingen is waardoor deze moeilijk in de filter gaan?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.594
Onze 1.4 16v heeft gewoon 2x 8mm aansluitingen. Er zitten op dat filter van die plastic dingetjes, die sloop ik er altijd af.

Kijken vanaf 2:00

 

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
Mijn filter ziet er zo uit. Het probleem is dat ik hem niet verder kan duwen en geen klik of iets hoor. Ook als ik de oude weer probeer, krijg ik hem er niet in.

tWFGXIa8oesyRY_zyCfcny8ATEgxW-JyPiYrmq4fHqv8syRjzQCG37ygNv0XndXDHz9vZIcB2XIZ-tfKt4gZIUrCIb_4jlY6rv-mbK5_dWOvFJ_wzu34qcP5i_ceSBFx6ejG-8YmAryZ5MNVhSkFguRzU3uzE2d1Bw
 

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
Probleem opgelost. Plots verscheen er een storing op het dash. Uitgelezen en bleek de bobine van cilinder 2. Auto liep dus op 3 cilinders. Bobine vervangen en alles werkt weer zoals het hoort!
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.574
Probleem opgelost. Plots verscheen er een storing op het dash. Uitgelezen en bleek de bobine van cilinder 2. Auto liep dus op 3 cilinders. Bobine vervangen en alles werkt weer zoals het hoort!

Waarom heb je de brandstof pomp vervangen?
En waarom door een andere gebruikte pomp?
 

kevin34

Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
41
De pomp was ook stuk. Hoorde ook geluid wanneer ik de auto op contact deed, terwijl er wel 13V op de stekker was. Vervangen van de pomp zorgde ervoor dat de auto weer startte. Toevallig was hierna of ervoor ook de bobine stuk gegaan.
 
Bovenaan