[SEAT] [Leon 1M] Welke downpipe + racekat?

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Als soort van aanvullende thread op: Welk Catback systeem? vroeg ik me ook af welke downpipes er worden gebruikt (inc racekat).

Heeft er iemand ervaring met de 3" Downpipe icm 200cells racekat van NLTuning.nl? Lijkt me een schappelijke prijs voor dit moois: €448,- inc verzending.

e74dfacd29fe01b8602d65d016ac53bd.jpg


Deze in RVS uitgevoerde downpipe incl. racekat geeft je 1.8 Turbo de nodige ademruimte. Deze downpipe heeft een diameter van 3 Inch (76,1 mm) waardoor de uitlaatgassen vele malen sneller kunnen worden afgevoerd. Het gevolg is dat de tegendruk drastisch wordt verlaagd. Hierdoor krijg je meer vermogen en koppel en komt de turbo eerder op gang. Ook koelen de uitlaatgassen sneller af wat weer ten goede komt aan de leefduur van de turbo. Tip: Deze downpipe werk nog beter wanneer je na het plaatsen ervan het motormanagement aan laat passes d.m.v. chiptuning.

Meer vermogen en koppel
Turbo komt eerder op gang
Montage zonder zagen, lassen of andere aanpassingen
Vervaardigd uit hoogwaardig 304 RVS voor een gegarandeerde lange levensduur
5 jaar garantie
Incl.200 CPSI racekat (APK Goedkeur)
Incl. flexibel deel
incl. lambda sonde aansluiting voor en na de katalysator

Inclusief montage materiaal.
Materiaal: 304 RVS
Betreft 3 Inch turbo downpipe

Downpipe eindigt na de kat in 55 mm (sluit aan op het standaard uitlaatsysteem). Naar wens ook leverbaar in 55 - 76 mm.
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Bestaan keramische kats in 200 cells varianten? Ik ben er gemakshakve vanuit gegaan dat het om een metaalkat ging, ga ze voor de zekerheid nog een mailtje sturen.
 

TT225Q

New member
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
278
Weet je inmiddels al wat meer?

Edit, BlueFlame en Bull-X levert ook mooie downpipes voor de 1.8 20vt
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Niet echt, heb jij wat websites voor mij van zaken die dat spul verkopen?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Sluit die ook naadloos aan op de originele uitlaatlijn?. Zo te lezen een erg mooie upgrade voor een hele mooie prijs. Zie dat er Magnaflow wordt gebruikt als cat, ben wel enigszins fan van dat merk.

[edit]
Thanks, de prijs maakt hem erg interessant. Heb jij nog extra kosten moeten neerleggen voor de douane? Ik zie dat er een NL dealer is (facepalm)

Click: http://www.celtemp-services.nl/
 
Laatst bewerkt:

timmerstyle

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
125
Sluit die ook naadloos aan op de originele uitlaatlijn?. Zo te lezen een erg mooie upgrade voor een hele mooie prijs. Zie dat er Magnaflow wordt gebruikt als cat, ben wel enigszins fan van dat merk.

[edit]
Thanks, de prijs maakt hem erg interessant. Heb jij nog extra kosten moeten neerleggen voor de douane? Ik zie dat er een NL dealer is (facepalm)

Click: http://www.celtemp-services.nl/

Je hebt t doorgestreept, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of die downpipe op het originele systeem past. Ik hoef niet per se een catback systeem, want hij moet stil blijven. Is alleen een downpipe wel nuttig kwa vermogen, of is een heel systeem toch raadzaam?
Petraimon, heb jij met of zonder kat? Kon je het vermogensverschil goed merken?
 

Williamvhal

Member
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
589
Ik heb sins kort een miltek downpipe plus kat..ben er goed te spreken over! Is wel een aanrader maar is wel aan de prijs !
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Je hebt t doorgestreept, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of die downpipe op het originele systeem past. Ik hoef niet per se een catback systeem, want hij moet stil blijven. Is alleen een downpipe wel nuttig kwa vermogen, of is een heel systeem toch raadzaam?
Petraimon, heb jij met of zonder kat? Kon je het vermogensverschil goed merken?

Downpipe is zeker aan te raden, de uitlaatgassen kunnen een stuk sneller weg, waardoor je motor beter kan "ademen". Turbosystemen hebben volgens mij baat bij een grotere diameter mbt de uitlaat. Bij een Cupra R had ik volledig 3" systeem gekozen.

Mbt de downpipe en de pasvorm, als je op de website van 42 Draft kijkt, dan kan je kiezen voor een stock / 2.5" / 3" adapter size, moet dus passen.
 

petraimon

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.141
Ik heb hem gewoon bij celltemp bestelt. de straatversie, deze is met sportkat en past op de originele uitlaat.
 

timmerstyle

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
125
Jij hebt dus alleen de downpipe vervangen en de rest origineel? Is het verschil goed merkbaar? Ik vind t wel belangrijk dat ie een beetje stil blijft..
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Volgens mij krijg je er gratis extra geluid bij, een sportcat zal volgens mij ook iets meer geluid geven (lagere dichtheid dan standaard kat)
 

timmerstyle

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
125
Een beetje zwaarder zal t geluid wel worden idd en dat is ook niet zo erg. Als maar geen lawaai wordt :) Daar hou ik niet meer zo van haha!
 

petraimon

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.141
Ik heb idd alleen de downpipe met kat vervangen voor een 3" uitvoering. En ik heb er dan nog een uitlaat van een diesel onder. Die heeft geen middendemper. En mijn auto is iets luider geworden maar niet echt veel. In de auto hoor je er niks van.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Denk dat je lawaai krijgt als je decat gaat rijden, dan is het gewoon een holle buis.
 

martR

New member
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
185
Ik rij ook met een compleet 3'' systeem, downpipe en decat van milltek en catback non res. (dus zonder middendemper in de middenpijp) van blue flame en geloof me dat klinkt...:)
Van katalysator naar decat vond ik dat hij iets metaalachtiger begon te klinken, en flink wat harder trouwens maar nu met jbs exhaust manifold klinkt hij weer compleet anders, minder metaalachtig maar met een klein roffeltje in het bovenste toeren bereik en iets donkerder.
Ik wil hiermee aangeven dat elke modificatie een ander geluid met zich mee kan brengen en het is dus moeilijk voorspelbaar hoe iets zal gaan klinken op een andere auto.
Groetjes Martin
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.657
Dank voor de waardevolle info :) Volgens mij klinkt dat gruwelijk een vol 3" systeem
 

timmerstyle

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
125
Mooi dat het geluid binnen de perken blijft! Ik denk dat ik er ook een ga bestellen, t lijkt me wel wat!
 
Bovenaan