[SEAT] [Leon 1M] Welke downpipe + racekat?

Steven82

New member
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
30
Heb zelf sinds kort een Cupra r uit 2005 (1M) hier zit een originele downpipe en originele kat onder. Middendemper en einddemper zijn beide van supersprint en volgens mij 65mm. Auto is voor de rest geheel origineel en heeft een Abt tuning. Vraag mij af of er meer mensen zijn die deze catback setup hebben en welke kat met downpipe er het beste onder zou kunnen?

Wil wel graag normaal door de apk komen zonder de uitlaat te de- en monteren. Reactie's / ervaringen zijn welkom!

Bij deze tevens mijn eerste post ;)

Zal mijzelf en mijn auto binnenkort even netjes voorstellen :)
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Maakt niet zoveel uit, zijn qua opzet hetzelfde. Voor het meest veilige voor een 200 cells kat gaan, 100 kan ook, maar dan moet hij goed warm zijn. Ik kies met mn portomonnee en de 42 Draft Designs staat bij mij op mn verlanglijstje. Cupra R heeft volgens mij wel een andere opzet, in jouw geval zou ik de mooiste (maar is wel duur) oplossing kiezen en dat is de DP van Supersprint, zodat je een mooi turboback systeem hebt.
 

Steven82

New member
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
30
Heb gekeken op de site van supersprint maar daar staat alleen een katvervanger op.
Ofwel problemen bij de apk. Een downpipe leveren ze volgens mij niet eens |:(

Vandaar dat ik ook benieuwd was of er mensen zijn die ervaringen hebben met een andere setup op een supersprint catback systeem.

Vraag mij af of de 42 designs zou passen onder een cupra r? Miltek "schijnt" wel te passen op een supersprint catback. Zou alleen wel fijn zijn om het zeker te weten ;)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Als je op de site van 42DD kijkt, dan zie je dat ze 3 verlopen hebben, waaronder de diameter van de originele uitlaatlijn. Op de site van Celtemp zie je dat volgens mij niet terug.

Built on the same precision tooling as our Mk4 1.8T 3" Downpipes, our Value Line 3" Downpipes take a clear-cut approach. We've eliminated our modular flange design to create a downpipe that embodies simplicity. Welded permanently with only a pair of options, these downpipes deliver equal results at a dramatically lower price.

Why would we build the same downpipe with less features? Some enthusiasts simply don't need modular options. Years of market feedback has shown us that our modular design is ideal, however confusing for those seeking simplicity. Determined to eliminate confusion, we scrubbed our sales data and built a downpipe based on the most popular fitment configurations. Value line downpipes are available in street and race configurations with a choice of three pipe size adaptors.

Like any 42 exhaust system, Value Line systems are fabricated with precision and TIG welded to ensure maximum quality. Each Value Line downpipe starts with a CNC machined turbo flange and press-formed transition. Mandrel bent 3" piping routes exhaust under the car where a stainless steel flex section is used to absorb engine movement. After the flex section, 3" piping connects to a final reducer. This reducer allows fitment to any cat-back exhaust - stock or aftermarket. Street series feature a 3" high-flow cat, permanently welded in-place. Both series feature a pair of oxygen sensor bungs positioned for honest fitment.

At any price point, a 3" downpipe is a worthwhile upgrade for the 1.8T engine. Since the 1.8T first hit the streets, performance shops and enthusiasts have proven that downpipe upgrades provide healthy power gains. Equipped with a very restrictive factory downpipe and catalytic converter, the 1.8T instantly benefits from a reduction in backpressure. Our 3" downpipes increase turbo response, horsepower, and torque.

Value Line Mk4 1.8T 3" downpipes are available in street or race series. Street series downpipes include a Magnaflow high-flow catalytic converter. All downpipes feature a permanent reduction to fit the stock exhaust band clamp, 2.5", or 3" piping. All configurations can be purchased ceramic coated for additional corrosion protection.

Click: http://www.42draftdesigns.com/categories/products/mk4value3dp.html
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Klopt! Maar als ik de afbeelding bekijk gaat deze van 3" naar een kleiner formaat, vermoedelijk de standaard maat van je bestaande uitlaatsysteem. Dus ik vraag me af of zo'n verloop uberhaupt nodig is..
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Maybe een ideetje om even met Celtemp te bellen? Wat voor uitlaatsysteem heb je eronder hangen?
 

petraimon

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.141
Mijn downpipe met sportkat komt bij celltemp vandaan en is plug and play en past dus gewoon op de bestaande uitlaat.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Zit er op de 42DD Downpipe een standaard verloop op die gaat van 3" > 2.5" > standaard?
 

petraimon

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.141
zit een verloop op naar de standaard uitlaat maat.
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Thanks guys, heb inmiddels ook al bevestiging gehad van Celtemp dat het "goed komt"! ;-)
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Zodra hij binnen is zal ik wat plaatjes schieten :) Levering laat helaas wel wat langer op zich wachten. Hopelijk ontvang ik het pakket in de loop van volgende week.
 
Bovenaan