[SEAT] [Leon 1P] remmen upgrade van 1.9tdi naar 2.0 FR eenvoudig ?

MMB

New member
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
699
Ik liep laats tegen marktplaats aanbieding aan van iemand die zijn fr schijven plus klauwen voor en schijven achter te koop aanbood wegens een upgrade. Is zoiets ingewikkeld om op mijn 1.9 tdi te monteren? Ik heb geen enkele klacht over het remvermogen, maar ze ogen iets iel. De schijven zijn geen 288 maar 310 mm groot voor en achter geen 255 maar 288 of zo iets. Substantieel voller dus. Iemand hier ervaring mee?
 

johnnyboy

New member
Lid geworden
14 sep 2010
Berichten
531
je slaat wel door in je ombouw joh. Je hebt nog geen FR vermogen, remmen zijn toch niet nodig dan:)
 

MMB

New member
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
699
je slaat wel door in je ombouw joh
Je hebt wel gelijk. Zou ook puur esthetish zijn.
Zag dat een 2.0tdi zelfde remdimensies heeft als een 1.9tdi, dus in mijn auto is het zo wie zo overbemeten.

Laten we zo zeggen, wanneer het voor minder dan 300 euro voor voorremmen te realiseren is al in dan overweeg ik het maar een big brake kit met navernant prijskaartje is out of the question..
 

dafox

Member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
163
je slaat wel door in je ombouw joh. Je hebt nog geen FR vermogen, remmen zijn toch niet nodig dan:)

Ik wil ze de kost niet geven die eerst een bak vermogen realiseren en zich dan nog eens bedenken dat de remmetjes misschien niet meer voldoen:p
 

SeatDriver

New member
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
462
Een rem upgrade kan in mijn ogen nooit kwaat. Beter te weinig vermogen en goed remmen dan andersom.
 

Cruiser

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
249
Volgens mij is dit vrij simpel te realiseren aangezien de steek e.d. gelijk is. Houdt er alleen rekening mee dat je minimale velgmaat naar 16 inch gaat.
 

Dinky

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.418
Kun je dan niet beter een gebruikt Cupra of R32 set overnemen, die zien er tenminste nog mooi uit. De originele klauwen van een FR is niets bijzonders als je het voor het optische doet.

Ps let op de dikte van de schijven als je een gebruikte set koopt je wordt er ook niet vrolijk van als je schijven gekocht blijkt te hebben die "op" zijn.
 

leonR

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
898
Ik zou enkel voor de klauwen gaan en de blokken/schijven lekker nieuw kopen (scheelt je een hoop ellende). Fr klauwen zijn niets bijzonders en meer dan 75-100 euro mogen dan ook beslist niet kosten (setje van een cupra ca. 350-400)
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
Ik wil ze de kost niet geven die eerst een bak vermogen realiseren en zich dan nog eens bedenken dat de remmetjes misschien niet meer voldoen:p

wordt je remweg langer dan, met meer vermogen? of je nu van 100 naar 0 terug moet remmen met 100 pk of 800pk onder de kap, je remweg zal hetzelfde blijven. je remt je vermogen niet af. rem upgrade gaat prima achteraf als je je eigen in kunt houden met het vermogen dat je extra hebt gekregen.
 

MMB

New member
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
699
Dacht dat cupra minimaal 18 inch nodig had? Dan is dat voor mij zeker geen optie. Heb er net na nodige moeite en kosten fraaie 17" wielen om liggen. Schijfdikte is een goede tip. Anders kan je er gelijk 200 euro ex arbeidsloon voor nieuwe schijven plus blokken bijtellen. Mijn eigen remmen zitten er ondertussen 135k km onder dus die zullen ook niet nieuw meer zijn.
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
Even nakijken of je 280mm of 288mm remmen hebt, als het 288 is dan kun je makkelijk upgraden, bij 280mm moet je ook andere fusees en verpoten enzo dus vrij ingewikkeld. Ik kan het ev ahv je chassisnr nazoeken.
 

MMB

New member
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
699
Mmm... Blijkt dat er 280mm remmen op zitten. Fusees en veerpoten vervangen is mij een brug te ver. Laat het dan ook maar bij mijn standaard remmen (die behalve optisch overig tot volle tevredenheid stemmen).
 

Badhierden

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
36
Mmm... Blijkt dat er 280mm remmen op zitten. Fusees en veerpoten vervangen is mij een brug te ver. Laat het dan ook maar bij mijn standaard remmen (die behalve optisch overig tot volle tevredenheid stemmen).

ik heb de fusees ook vervangen voor me remmen maar de fusees is niet zo duur 100 euro mits je geen nieuwe lagers erin moet doen
 

MMB

New member
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
699
ik heb de fusees ook vervangen voor me remmen maar de fusees is niet zo duur 100 euro mits je geen nieuwe lagers erin moet doen

Alleen de fusees? Of ook de hele veerpoten? Wat heb jij er voor in de plaats genomen?
 

Badhierden

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
36
Alleen de fusees? Of ook de hele veerpoten? Wat heb jij er voor in de plaats genomen?

ik zelf heb een leon 1.8 20v. en heb toen fuseehouder gekocht van een leon 1.8 turbo heb er 2 nieuwe lagers in laten zetten. anders moet je even kijken op onderdelenlijn.nl via die site heb ik ze gekocht
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
ik heb de fusees ook vervangen voor me remmen maar de fusees is niet zo duur 100 euro mits je geen nieuwe lagers erin moet doen

Da's idd leuk als ke een 1M hebt, bij de Leon 1P is de diameter van de veerpoten ook anders.
 
Bovenaan