[SEAT] [Leon 5F] Stage 2 modi en kosten

D

Deleted member 18176

Guest
Ja dat zijn ze. Zou ze dan bij Rik bestellen. Dus Vagnetics. Bestel ook meteen een setje bougies ....dat scheelt echt!

Dure bougies. Ik heb ze hier besteld (NGK Racing R7437-8) als set van 4 😉

 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
38.579
Sodeju die 4 bougies zijn nog duurder dan 16 bougies voor mn CLS :oops:
 

Cbx6

Member
Lid geworden
17 dec 2023
Berichten
33
En om de hoeveel km's vervang je die bougies dan weer?
Dure bougies. Ik heb ze hier besteld (NGK Racing R7437-8) als set van 4 😉

Besteld!

Dit zijn hele goede lees ik en ik doe de DSG bak en alles andere olie dit ook maar gelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: amc
D

Deleted member 18176

Guest
En om de hoeveel km's vervang je die bougies dan weer?
80/90k zouden ze wel mee moeten kunnen gaan. Je kan ze altijd nog (laten) controleren rond de normale 60k.
Beetje extra gas geven op zijn tijd daar doe je ze een plezier mee 😛
 

Cbx6

Member
Lid geworden
17 dec 2023
Berichten
33
En om de hoeveel km's vervang je die bougies dan weer?

NGK Racing R7437-8 Spark Plugs

In bezit nu.

Kan ik deze zalf plaatsen (lijkt mij wel) maar moet ik nog ergens op meteen of…?

Nu even op vak. met de bak…

Proost
 

Alan Harper

Active member
Lid geworden
15 mrt 2021
Berichten
283
Ligt eraan hoeveel je te besteden hebt.

Voor een stage 2 is een downpipe incl kat een must. Je kan een low budget downpipe nemen of een HG die een CE goedkeuring heeft. of je kan de gulle middenweg nemen en voor een Milltek downpipe kiezen. Deze zit op onze Skoda VRS.




Dat geldt ook voor de luchtinlaat. Je kunt bijvoorbeeld voor een inleg K&N filter gaan en een intake mode uitvoeren. Dus de originele intake bewerken. Of voor een aftermarket systeem gaan. Bijvoorbeeld voor een VWR Racingline



Wil je het uiterste uit een stage 2 halen dan zijn een turbo inlet en outlet ook een must. Dan zou je voor een complete kit kunnen kiezen. Deze zit op onze Skoda VRS. Het katoenen filter is duurder in aanschaf. Deze geeft de meeste flow en is het makkelijkste om te onderhouden.


Vergeet ook niet bougiesbij een stage 2 . Ze zijn verschikkelijk duur maar betalen zich terug.....echt waar.


Bobines zou je ook nog kunnen vervangen maar zijn geen must.


Tuners kan ik je adviseren JD Engineering of VVT Tuning. De laatste heeft onze Skoda Stage 2 getuned waar we zeer tevreden mee zijn.

Ik was heel voorzichtig een studie aan het maken voor een downpipe. En de voorbeelden van Arne is nou net waar ik niet echt antwoord op kan vinden. De Milltek en Bullx hebben de cat net na de turbo aansluiting zitten. En anderen zoals JM hebben de cat halverwege zitten. Waar zit het verschil in wat betreft werking/geluid/vermogen etc?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.652
Hoe dichter de cat bij de turbo zit hoe sneller deze op temperatuur komt voor een goede werking.
Dat is het enige voordeel en de reden waarom vanaf fabriek die bijna altijd direct na het uitlaatspruitstuk of na de turbo gemonteerd zijn en alles om zo goed mogelijk te scoren in de CO2 uitstoot.
 
Bovenaan