rubnnl
New member
- Lid geworden
- 24 dec 2022
- Berichten
- 17
Goedemiddag,
Wellicht zelf een kronkel in mijn hoofd. Heb nu sinds juni 2021 mijn Seat Leon Sportstourer met een 1.5 eTSI DSG 150 PK, maar ik kan maar niet wennen aan de D stand van de DSG bak.
Situatieschets, hopelijk ervaren meer mensen dit!
Tijdens het rijden in de D stand is er niet zoveel aan de hand, de auto reageert wat minder agressief op het gaspedaal, maar zodra je het gaspedaal los laat schakelt die de auto uit! Er zijn momenten, bijvoorbeeld als je op een rotonde afrijdt, dat die wil regenereren. Maar over het algemeen schakelt die de motor uit. Hierdoor krijg je wat irritante situaties, wat heel onnatuurlijk aanvoelt tijdens het rijden. Voorbeeld, het afremmen van 50 - 0 geeft het idee alsof je net je rijbewijs hebt en even de koppeling vergeet in te drukken. Maar ook op de rotonde even je gas los laten geeft een hele irritante manier van rijden. Maar ook op de rotonde even je gas los laten geeft een hele irritante manier van rijden, omdat die de motor uitschakelt en eigenlijk naar 2 seconden weer moet inschakelen. Het start/stop systeem uitschakelen heeft geen zin, want dit wordt overruled.
Gevolg, ik rij eigenlijk altijd in stand S, maar vind dat op sommige moment ook niet de meeste ideale oplossing.
Iemand idee/ervaringen hoe dit opgelost kan worden?
Wellicht zelf een kronkel in mijn hoofd. Heb nu sinds juni 2021 mijn Seat Leon Sportstourer met een 1.5 eTSI DSG 150 PK, maar ik kan maar niet wennen aan de D stand van de DSG bak.
Situatieschets, hopelijk ervaren meer mensen dit!
Tijdens het rijden in de D stand is er niet zoveel aan de hand, de auto reageert wat minder agressief op het gaspedaal, maar zodra je het gaspedaal los laat schakelt die de auto uit! Er zijn momenten, bijvoorbeeld als je op een rotonde afrijdt, dat die wil regenereren. Maar over het algemeen schakelt die de motor uit. Hierdoor krijg je wat irritante situaties, wat heel onnatuurlijk aanvoelt tijdens het rijden. Voorbeeld, het afremmen van 50 - 0 geeft het idee alsof je net je rijbewijs hebt en even de koppeling vergeet in te drukken. Maar ook op de rotonde even je gas los laten geeft een hele irritante manier van rijden. Maar ook op de rotonde even je gas los laten geeft een hele irritante manier van rijden, omdat die de motor uitschakelt en eigenlijk naar 2 seconden weer moet inschakelen. Het start/stop systeem uitschakelen heeft geen zin, want dit wordt overruled.
Gevolg, ik rij eigenlijk altijd in stand S, maar vind dat op sommige moment ook niet de meeste ideale oplossing.
Iemand idee/ervaringen hoe dit opgelost kan worden?