[SEAT] [Toledo 1M] k-line probleem of cluster kapot?

Slotje

New member
Lid geworden
31 dec 2020
Berichten
5
Goedenavond leden,

Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een Seat Toledo 1.6 16v(AUS) Stella van 01/2001. Ik heb een beetje een vreemd probleem met mn modules.

Het begon met het opnieuw willen inleren van de centrale deurvergrendeling, met VCDS lite een complete scan gedaan (radio afgekoppeld!) en alleen de volgende modules werden gevonden:
Airbags
Abs
CCM

Per toeval las ik ergens een reactie dat het soms wil helpen als je de zekering van de klok er uit trok. Met een sceptisch gevoel weer naar de auto en eureka, ik kwam ook in de ECU! Dus waarschijnlijk een foutje in de teller.

Ik heb de teller er even uit gehad en de printplaat even visueel geïnspecteerd maar alle contacten op de componenten zien er nog als nieuw uit. Klok weer gemonteerd en nu als ik de auto start schiet ie meteen op slot, opzich geen groot probleem maar wel weer een probleem extra.

Mijn vermoeden is dat mijn K of L line ergens niet helemaal fijn is tussen de modules, of dat mijn teller naar zn grootje is. Aangezien de kline nameten de goedkoopste optie is, wil ik deze dus eerst even proberen.

Wie kan mij vertellen welke draden dit zijn en heeft iemand toevallig een schematische weergave van de can gateway?

Edit: het probleem met het op slot vliegen met starten heeft zich ondertussen zelf weer verholpen!
 
Laatst bewerkt:

Slotje

New member
Lid geworden
31 dec 2020
Berichten
5
Het probleem zit inderdaad in mijn teller, een paar solderingen zijn niet fijn meer. Topic mag op slot!
 
Bovenaan