Hallo, mijn naam is Niels en ik lees al wat langer mee. Maar nu is het toch tijd om wat vragen te stellen.
Even een korte introductie. Jaren geleden heb ik met veel plezier een Leon geleased en toen het onlangs tijd was om een tweedehandsje te kopen ben ik weer op zoek gegaan naar een Seat. Het is uiteindelijk een Toledo 1.6 Sport geworden uit 1999 die we voor een zacht prijsje konden overnemen.
Na aanschaf direct langs de garage gereden ivm brandend ABS lampje (wisten we al bij de koop). Sensor vervangen en draagarm rubber vervangen (was bijna helemaal door). Vorige week met brandend koelvloeistof lampje langs de weg komen te staan. Reservoir was helemaal leeg en ik was bang voor lekke koppakking aangezien er wat witte sludge tegen de expansiedop zat en de pechdienst vond dat de olie aardig dun was. Naar de garage gesleept en het bleek gelukkig mee te vallen, slechts een kapot watermondje. Dat vervangen en direct de remschijven voor, einddemper en accu laten vervangen. Meteen even naar de koppeling laten kijken ivm hoog oppakpunt van het pedaal. Koppeling is nog voldoende en hoeft voorlopig nog niet te worden vervangen (gelukkig).
Heel verhaal (sorry daarvoor), maar hier mijn vragen.
Terwijl ik op de vluchtstrook stond te wachten op de sleepdienst viel het me op dat mijn alarmlichten regelmatig vast kwamen te zitten. Knop in en uit drukken zorgde er weer voor dat ze gingen knipperen. Ik dacht dat het mogelijk een zwakke accu zou kunnen zijn. Maar na het vervangen van de accu blijft ook reguliere knipperlicht vaak hangen als ik het aan zet. Dus ik vermoed dat het relais vervangen moet worden. De vraag is even of het relais los kan worden vervangen of gewoon de hele alarmschakelaar?
Verder merk ik dat de auto af en toe wat hikt / schokt als ik het gas loslaat. Soms ook als ik het gas intrap, maar dat is niet vaak. Het is niet heel erg en voelt een beetje als rijden met een koude motor. Stationair voel ik soms heel subtiel wat onregelmatige trillingen uit het vooronder en schommelt de toerenteller ook heel ligt. Ik dacht eerst aan de motorsteunen, maar die zijn volgens de garage nog prima in orde. Zij vermoeden bobine of bougie (kabels). Voordat ik de garage vraag hier naar te kijken, kan ik zelf nog iets doen? Zijn er bijvoorbeeld reinigingsmiddelen die je kan gebruiken voor je motor die bijv. in de benzine kunt mengen? In het kader van baadt het niet, dan schaadt het niet.
Ik heb het gevoel dat er in de passagiersdeur iets los zit. Er trilt iets mee bij harde muziek, op klinkerweggetjes en bij het dichtdoen van de deur. Is het moeilijk om het paneel even los te maken?
En tot slot merk ik dat de mistlampen voor vaak aangaan als ik het dimlicht aandoe. Alleen bij erg krachtig indrukken van de lichtknop krijg ik ze uit. Maar het gebeurd regelmatig dat de knop iets omhoog komt waardoor ze weer aan gaan. Ik vermoed dat de boel van binnen wat vies is, kan die knop er eenvoudig uit om de boel even van binnen schoon te maken?
Alvast bedankt voor het lezen van de lap tekst en de antwoorden.
Even een korte introductie. Jaren geleden heb ik met veel plezier een Leon geleased en toen het onlangs tijd was om een tweedehandsje te kopen ben ik weer op zoek gegaan naar een Seat. Het is uiteindelijk een Toledo 1.6 Sport geworden uit 1999 die we voor een zacht prijsje konden overnemen.
Na aanschaf direct langs de garage gereden ivm brandend ABS lampje (wisten we al bij de koop). Sensor vervangen en draagarm rubber vervangen (was bijna helemaal door). Vorige week met brandend koelvloeistof lampje langs de weg komen te staan. Reservoir was helemaal leeg en ik was bang voor lekke koppakking aangezien er wat witte sludge tegen de expansiedop zat en de pechdienst vond dat de olie aardig dun was. Naar de garage gesleept en het bleek gelukkig mee te vallen, slechts een kapot watermondje. Dat vervangen en direct de remschijven voor, einddemper en accu laten vervangen. Meteen even naar de koppeling laten kijken ivm hoog oppakpunt van het pedaal. Koppeling is nog voldoende en hoeft voorlopig nog niet te worden vervangen (gelukkig).
Heel verhaal (sorry daarvoor), maar hier mijn vragen.
Terwijl ik op de vluchtstrook stond te wachten op de sleepdienst viel het me op dat mijn alarmlichten regelmatig vast kwamen te zitten. Knop in en uit drukken zorgde er weer voor dat ze gingen knipperen. Ik dacht dat het mogelijk een zwakke accu zou kunnen zijn. Maar na het vervangen van de accu blijft ook reguliere knipperlicht vaak hangen als ik het aan zet. Dus ik vermoed dat het relais vervangen moet worden. De vraag is even of het relais los kan worden vervangen of gewoon de hele alarmschakelaar?
Verder merk ik dat de auto af en toe wat hikt / schokt als ik het gas loslaat. Soms ook als ik het gas intrap, maar dat is niet vaak. Het is niet heel erg en voelt een beetje als rijden met een koude motor. Stationair voel ik soms heel subtiel wat onregelmatige trillingen uit het vooronder en schommelt de toerenteller ook heel ligt. Ik dacht eerst aan de motorsteunen, maar die zijn volgens de garage nog prima in orde. Zij vermoeden bobine of bougie (kabels). Voordat ik de garage vraag hier naar te kijken, kan ik zelf nog iets doen? Zijn er bijvoorbeeld reinigingsmiddelen die je kan gebruiken voor je motor die bijv. in de benzine kunt mengen? In het kader van baadt het niet, dan schaadt het niet.
Ik heb het gevoel dat er in de passagiersdeur iets los zit. Er trilt iets mee bij harde muziek, op klinkerweggetjes en bij het dichtdoen van de deur. Is het moeilijk om het paneel even los te maken?
En tot slot merk ik dat de mistlampen voor vaak aangaan als ik het dimlicht aandoe. Alleen bij erg krachtig indrukken van de lichtknop krijg ik ze uit. Maar het gebeurd regelmatig dat de knop iets omhoog komt waardoor ze weer aan gaan. Ik vermoed dat de boel van binnen wat vies is, kan die knop er eenvoudig uit om de boel even van binnen schoon te maken?
Alvast bedankt voor het lezen van de lap tekst en de antwoorden.