[SEAT][Toledo 1M] Lekke carterpan na drempel,,,,, :(

Remy

Member
Lid geworden
11 jan 2012
Berichten
70
Kijk dankjewel voor de tips!! Kan ik aan de slag van het weekend!
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.936
Ik heb altijd gedacht dat een verkeersdrempel zo gebouwd moest zijn dat je er met de max toegelaten snelheid overkon zonder schade. In de praktijk is dat natuurlijk niet zo..

Vaak is het zo dat verkeersdrempels ervoor dienen dat men niet als nog te snel gaat rijden, met name in 30km buurten. Daarom liggen er ook vaak meerdere drempels in een straat.

Moet wel zeggen dat de ene drempel de ander niet is, met name in straten met klinkers. Deze drempels zijn allemaal verschillend, verzakt en hebben vaak last van spoorvorming. Vaak is hierdoor de juiste snelheid om over zo'n drempel te rijden moeilijk in te schatten.

Ben het er mee eens dat vaak de aangegeven max. snelheid niet strookt met het model drempel. Een mooi voorbeeld is bij de Maaslandkering. Hier staat een bord dat aangeeft max. 60km/u en heeft een onderbord met tekst 'drempel'. De drempel die even later volgt is met nog geen 30km/u te passeren. Na de drempels komt er een bordje met een adviessnelheid van 30km/u (voor de daarop volgende slinger). Zie hier: http://goo.gl/maps/3VkWJ
Gelukkig zijn de drempels eind vorig jaar aangepast.

Ook worden volgens mij drempels vaker sinusvormig gemaakt.

Vond nog deze info:
- http://www.veiligverkeernederland.nl/hoe_hoog_mag_een_drempel_zijn
- http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/regels-hoogte-verkeersdrempels.5209
 
Laatst bewerkt:

DHL

New member
Lid geworden
11 sep 2011
Berichten
1.102
In mijn straat stond vroeger een drempel die de naam echt waard was. Kon je enkel heel voorzichtig en stapvoets overrijden. Was nog kind toen. Plots hoorden we een sirene en kwam de politie in volle snelheid de straat ingereden. Ze reden in die tijd nog met een VW camionette met van die ronde lichten.
Volle snelheid over die drempel. Ik zag de voorwielen loskomen van de grond en die 2 flikken plakten zowat tegen het dak van hun camionette. Niet alleen hun hoofd kwam tegen het dak, ook hun rug kwam ertegen. Daarna volgden de achterwielen die ook loskwamen. Hierdoor lagen ze bijna op elkaars schoot. Nooit zo gelachen met de flikken als toen:)
 

1NCUBUS

Active member
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
1.625
Minder lachen was het waarschijnlijk voor de prio melding waar ze naar toe gingen; maar zal er ongetwijfeld vermakelijk uit hebben gezien :p
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
carterpan van een v5 ligt zowieso al erg laag.
En als dat inderdaad is gebeurd in een 30 zone, terwijl je zelf niet verlaagd met 25 een drempel gepakt hebt is de kan heel groot dat je het inderdaad kunt verhalen bij de gemeente. (al zul je het waarschijnlijk moeilijk kunnen aantonen)

En vervangen kun je zelf eventueel ook hoor. Van onder kun je er zo bij(kan zelfs prima zonder brug). Alle boutjes (geloof inbus) losdraaien, carterpan eraf, pakking eraf, nieuwe pakking er tegenaan, nieuwe carterpan er tegenaan en boutjes weer vastdraaien. Kijk overigens wel even met hoeveel nm je deze bouten moet vastdraaien, dit weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Is eenvoudig aan te tonen; gewoon nogmaals met dezelfde snelheid over die drempel heen rijden in het bijzijn van de gemeente. Heb zelf eerder een akkefietje gehad met de gemeente Breda. Zolang de auto standaard is moeten zij zich committeren aan jouw voertuig en niet andersom.
 

Remy

Member
Lid geworden
11 jan 2012
Berichten
70
Is eenvoudig aan te tonen; gewoon nogmaals met dezelfde snelheid over die drempel heen rijden in het bijzijn van de gemeente. Heb zelf eerder een akkefietje gehad met de gemeente Breda. Zolang de auto standaard is moeten zij zich committeren aan jouw voertuig en niet andersom.

Je meent te zeggen dat ik me carter gewoon nogmaals moet stukrijden op die drempel?..
 

Evers

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
3.263
Zou ik toch niet doen als ik de keuze had :+
 
Bovenaan