[SEAT] [Toledo 1M] motorstoring lampje gaat branden en gaat op 3 cilinders lopen

16Kleppert

Member
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
136
Je zegt dat je de bobines onderling al hebt gewisseld, maar als er 1 kapot is dan houd je inderdaad je probleem. Je MOET dus een nieuwe halen bij de lokale automaterialenzaak, en deze omwisselen die kapot is.
Aan de storing te zien is het cilinder 1, dit is de meest linkse cilinder, verwissel hiervan de bobine.

(mocht het probleem er nog zijn, moet je de bobines van de cilinders 2,3 en 4 ??n voor ??n omwisselen met die wat je over had van de eerste.)

Bedankt voor je reactie.
Bobine 1 heb ik al gewisseld met bijv 3, dan zou het probleem toch ook verschuiven naar cilinder 3? (misfire3) Of maakt dat niets uit?
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
ja dat zou moeten.
heb je je bougies al eens vervangen?
 

cpe1990

New member
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
661
Hou toch eens op met alles onderling te wisselen...
trek gewoon 1 voor 1 de bobine eraf en als de auto bij 1 bobine hetzelfde blijft lopen is het die bobine, de rest die goed functioneerd zal je merken dat de motor uitvalt.
 

16Kleppert

Member
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
136
Hou toch eens op met alles onderling te wisselen...
trek gewoon 1 voor 1 de bobine eraf en als de auto bij 1 bobine hetzelfde blijft lopen is het die bobine, de rest die goed functioneerd zal je merken dat de motor uitvalt.

Dat is telkens de bobine bij cilinder1, ongeacht welke bobine er ook maar inzit.... Dus dan kan het niet aan de bobine liggen toch?
 

cpe1990

New member
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
661
of je zuigerveren of je koppakking of idd een van de kleppen.
 

16Kleppert

Member
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
136
Hallo 16Kleppert,

Ik heb gister nogmaals de storing gehad.
Ik heb vaak als ik een stukje gereden hebt en dan stationair sta te draaien (bv bij stoplicht of rotonde)
Vandaag de garage bellen en afspraak maken om nogmaals de cilinder in te laten spuiten want het is bijna 3 weken weggeweest.
Ik vind toch raar dat het dan een tijdje weg is en opeens weer vaker voorkomt.

Toen het nog slechter weer was had ik ook vaak de airco uit. De motor loopt dan stationair nog rustiger en dan had ik het probleem vaker.

Laat het even weten als jij het probleem hebt verholpen.

Groeten Chris

Hey Chris, hoe staat het met jou auto?
 

Toledo chris

New member
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
18
Hey Chris, hoe staat het met jou auto?

Hey 16klepper wat is eigenlijk je normale voornaam? Staat wat normaler. Bij staat het met de auto nog steeds klote. Hij staat vandaag weer bij de garage voor het laten inspuiten. Hij doet het nog steeds regelmatig. Ik lees iets over een compressietest.
Was de compressie van cilinder 1 niet goed? En ligt dit aan een klep van de cilinder? Wat heeft de garage gezegd over dit te laten verhelpen? En is dat ook de oorzaak van het probleem?

Hoor het graag van je.
 

Toledo chris

New member
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
18
Zojuist de auto weer opgehaald.
Hij rijd heerlijk zonder rammel zie mijn andere post.
Nu afwachten of het weer gaat gebeuren.
 

16Kleppert

Member
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
136
Hey 16klepper wat is eigenlijk je normale voornaam? Staat wat normaler. Bij staat het met de auto nog steeds klote. Hij staat vandaag weer bij de garage voor het laten inspuiten. Hij doet het nog steeds regelmatig. Ik lees iets over een compressietest.
Was de compressie van cilinder 1 niet goed? En ligt dit aan een klep van de cilinder? Wat heeft de garage gezegd over dit te laten verhelpen? En is dat ook de oorzaak van het probleem?

Hoor het graag van je.

Nee, die was de helft lager dat de andere cilinders.. Ja die kleppen zijn waren verbrand, waardoor ze niet meer goed afsluiten. De cilinderkop is eraf gehaald, en (deels) gereviseerd, 2 nieuwe kleppen, en de klepzittingen zijn gefreesd. En natuurlijk meteen nieuwe koppakking. Kwam waarschijnlijk door koolstof aan de kleppen waardoor die te warm gaan worden..

Maar ff serieus, als ik jou zou zijn zal ik toch die compressietest laten doen.

En echt waar, zo netjes heeft die naar mij weten nooit gelopen :D
 

Toledo chris

New member
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
18
Zo ja dat scheelt nog al dan. Maar weet je nu ook zeker dat dit de oorzaak van het probleem is? Of wordt dit afwachten? Na het fiksen van de kleppen wat is nu je stationair toerental? Bij mij is dit met airco uit bij warme motor maar 600 rpm. Ik ga via vriend ook ff mijn compressie laten checken voor zekerheid.
 

Toledo chris

New member
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
18
Maar dit alles laten maken heeft denk ik aardig wat centen gekost?
Heb trouwens je velgen ff gegoogled en zijn mooie velgen voor onder een Toledo :)
 

16Kleppert

Member
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
136
Zo ja dat scheelt nog al dan. Maar weet je nu ook zeker dat dit de oorzaak van het probleem is? Of wordt dit afwachten? Na het fiksen van de kleppen wat is nu je stationair toerental? Bij mij is dit met airco uit bij warme motor maar 600 rpm. Ik ga via vriend ook ff mijn compressie laten checken voor zekerheid.

Nadat ik die kleppen gezien had, was ik toch wel redelijk overtuigd :D Stationair is rond de 600, is normaal.
 

Toledo chris

New member
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
18
En ben je er al uit waar het probleem zit?

Na dat ik de auto op 23-augustus heb opgehaald heb ik de storing nog steeds niet gehad. De vorige keer duurde het ook langer dus moet nog ff afwachten of het terug komt. De compressie test moet ik nog doen om dat uit te sluiten. Ik neem aan dat jouw auto het nog steeds als een Zonnetje doet na die nieuwe kleppen?
 
Bovenaan