[SEAT] [Toledo 1M] Vervanging remmen

Roeland

New member
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
12
Mijn voorremmen zijn toe aan vervanging. (Trillen veels en veels te veel :\)
Nou heb ik op internet een beetje rond zitten neuzen en ook op dit forum over wat wel en wat niet. Ik heb de volgende vraag.

Wat is de exacte maat op een Toledo 1M 1.8 20vt? Ik kom 288mm tegen, maar ook 312mm geloof ik.

Op deze website staan brembo remschijven die volgens mij wel erg goedkoop zijn :? http://www.mijnautoonderdelen.nl/au...-2001-05-2006?pid=4&menucode=31&partcode=1115

Lijjkt mij behoorlijk interessant, maar vraag me dus wat mijn exacte maat is.

En uiteraard, welke remblokken? Ook daar zie ik verschillende maten. Hoe kom ik erachter wat mijn maat is? Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast weer bedankt voor de info.

Groet,

Roeland
 

Tjen il-Vec

New member
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
188
Als je niet van plan bent het circuit op te gaan maar wel stevig wilt kunnen remmen EN het moet er een beetje leuk uitzien EN niet al duur? Tik dan je kenteken eens in bij www.autopartsonline.nl

Ik heb gekozen voor de Brakemax icm Textar blokken en ze bevallen zeer goed en het staat best achter m'n 18" velgen 8)
 

20VTHengelo

New member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
1.955
Wel erg goedkoop inderdaad voor brembo's. Die artikelen die je ziet staan waar 'performance' en 'high carbon' bij staat vertrouw ik meteen al niet. Veel te veel stoere termen om het serieus te nemen :p
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.393
Ik ben bang dat 'high carbon' alleen slaat op het koolstofgehalte van het staal, en dat heeft dus niets met koolstofvezel te maken.
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
20VT heeft standaard 312mm schijven.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.393

Dit heeft dus met de materiaaleigenschappen van de schijf te maken, en niets met 'carbon-look'. Carbon-look is een imitatie van ??n van de vezelpatronen van de matjes die voor carbon-onderdelen gebruikt worden. Wat de invloed is van high-carbon is afhankelijk van het percentage dat ze high noemen, zal waarschijnlijk boven de 2 (atoom-)procent zijn.
 

20VTHengelo

New member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
1.955
Kan ik ook wel nagaan eigenlijk. Ik snap daarentegen wel dat rijmscheven niet van koolstofvezel gemaakt kunnen worden ;)
 

AlteaFR

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
200
zelf ook een toledo 20vt gehad (leuk he) ik had Taroxschijven met ferrodo 2500 en beviel erg goed kon veel langer door remmen.
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
tarox met ds2500 blokken erop, is nog steeds de beste combi die je kunt kopen, alleen jammer dat die schijven zo associaal duur zijn.
 

Roeland

New member
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
12
Zo ben net terug van 3 en een halve week Canada. Dus even bijlezen op het forum. Zie dat ik wat gemist heb. Bedankt voor de reacties tot zover. Die Taroxschijven zullen vast goed zijn, maar die zijn niet te betalen. Het is meer dan 1000 euro voor een setje schijven. Dat gaat me op dit moment net iets te ver :)

Voor de rest ga ik maar even opnieuw op onderzoek. Ben erachter gekomen dat ik 312mm schijven nu heb. Dus ga me maar even orienteren op die maat en kijken wat voor moois ik tegenkom. Als ik wat gevonden heb post ik dat hier ook wel even.
 

20VTHengelo

New member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
1.955
Maar als ik je verhaal goed begrijp heb je nog niet bij de plaatselijke dealer ge?nformeerd wat OEM schijven en blokken kosten?

Bij mij in Almelo kostte het, voor de voorkant, schijven 312 en blokken alles OEM, € 475,- meen ik mij te herinneren...
 

Roeland

New member
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
12
Nee nog niet gevraagd wat OEM schijven en blokken kosten. Ik hoop stiekem betere schijven te vinden voor een schappelijke prijs. Geen idee of dat kan. Dus vandaar. Ga er vanavond weer naar kijken.
 
Bovenaan