Tijd voor een kleine update. Inmiddels 12.000 km gereden en nog steeds dolgelukkig met het autootje. Ik doe er eigenlijk alleen maar funritjes mee (en heel af en toe even een boodschapje) omdat ik nog steeds voor 99% thuiswerk. Dus ik maak best nog wel wat funkilometertjes.
Het blijft een goddelijk autootje waarmee je ook op relatief lage snelheden al heel veel plezier kunt hebben. Opritje snelweg of juist volgas pakken en op tractiegrens rijden dankzij sper) zoals een snelle FWD-er, of auto heel hoekig in de bocht gooien en dan jezelf trakteren op wat lift-off overstuur. Ook op nat is dit een geweldige auto om lekker mee te scheuren. Eigenlijk nog wel leuker, omdat alle grenzen wat meer uitvergroot worden en onder- en overstuur wat sneller opkomen. Echt een verslavend leuk autootje en ook qua vermogen heb ik nog geen seconde naar meer verlangd. Zelfs op de Autobahn (vanaf zondag mogen we weer de grens over) is het gewoon leuk sturen.
Kleine update: ik heb de standaarduitlaat vervangen door een Milltek en dan de meest milde variant (vanaf de catback met behoud OPF). Geen seconde spijt van gehad. Hele fijne upgrade en echt al flink luid. Maar niet te luid. Ook heb ik de auto op de rollerbank gezet. Was wel benieuwd wat motortje deed. Meting kwam uit op 210 pk/320 nm (op Aral 102).
Meer info en filmpje van uitlaatgeluid:
https://driveaholic.nl/duurtest-ford-fiesta-st-milltek-uitlaat/