Het roer moet radicaal om bij Seat

neptukker

New member
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
2.176
Zolang Seat een onduidelijk imago heeft blijft het lastig. Ja, er zijn sportieve Seat's maar ze verkopen ook allerlei busjes en ook nog eens omgekatte overjarige Audi's. Om het nog verwarrender te maken moeten nu de verkoopaantallen komen van de zogenaamde 'groene' modellen met lage bijtelling/belastingen. Er lijkt ook nog geen duidelijke keus gemaakt te zijn waar het merk voor moet staan. Ieder merk binnen de VAG groep heeft een duidelijk imago en doegroep behalve Seat. Als er niet snel wat veranderd is Seat ten dode opgeschreven. Snel moet gekozen worden voor danwel sportief (en daar ook de autos voor aanbieden, niet enkel wat roepen), danwel het Dacia van de VAG groep worden.

Sporty or budget, that's the question.
 
Laatst bewerkt:

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.014
Denk dat SEAT met een paar kleine ingrepen al een stuk beter kan verkopen. Als eerste mist SEAT al heel lang een model in het A-segment, terwijl daar juist de aantallen te halen zijn. Daar heeft VAG echt geblunderd door zelf die belegen Fox uit Brazili? te trekken en bij Skoda en SEAT helemaal niks in dat segment aan te bieden. Een Ibiza aanbieden als een kale 1.2 voor 10K is dan geen oplossing.

Als straks de nieuwe Arosa op basis van de VW L(Up)o in de showroom staat, dan zal dat al een hele verbetering zijn. Helemaal als er wegenbelastingvrjie uitvoeringen komen. Als je de berichten mag geloven, dan komen er van de Up verschilende uitvoeringen. 3-drs, 5-drs, een klein MPV'tje en zelfs een hybride.

Verder kunnen de verkopen van de Ibiza nog een boost krijgen door de 1.2TSI met 86PK beschikbaar te maken, in plaats van die oude 1.4 16V die ze nu nog steeds leveren. In de A1, Fabia en in de Golf is dit blok met 86PK al leverbaar, dus wanneer is SEAT aan de beurt?

De nieuwe Leon III zit eraan te komen en hopelijk zet die SEAT weer op de kaart. Daar schijnt ook een driedeurs/Coup?-achtige versie van te komen. Hopelijk vergeet SEAT niet om ook een station op basis van dit model uit te brengen. De kopers van een Station in het C-segment vallen op dit moment eigenlijk tussen de wal en het schip met de hoge MPV-achtige Altea XL en de hoger in de markt gepositioneerde, verouderde Exeo ST.

Bij andere modellen kan SEAT op korte termijn het beste actuele, moderne VAG-modellen overgieten met SEAT-DNA. Dus geen overjarige modellen, maar moderne wagens. Zo hoor je niemand over de Alhambra/Sharan omdat dat een nagenoeg tegelijkertijd ge?ntroduceerde, moderne wagen is. Laat ze ook zoiets doen met de Q3/Tribu en bijvoorbeeld de Jetta/Toledo. Weinig ontwikkelingskosten en toch moderne wagens. En geen jaren van ontwikkeling.

2011-Seat-Arosa.jpg


fsdfsdfsdfs.jpg


toledo4i.jpg


seattoledo2i.jpg


image.asp
 

kiekkiek

New member
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
2
Ik denk dat de concurrentie van Skoda meevalt: Skoda is toch een veel eenvoudiger uitgeruste auto dan een Seat.

Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat het omgekeerde aan de orde is. Na 3 jaar Altea XL overgestapt naar een Skoda Yeti. Veel meer auto voor hetzelfde geld. De beperkte keuze in kleuren, de idiote optiepakketten, het goedkoper ogende en aanvoelende interieur en geen DSG op 1.2 of 1.4 hebben mij tot de overstap aangezet. Ik had graag weer een Altea XL gekocht, heerlijk ruim, fijn sturend en goed ogend.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.053
De nieuwe Leon III zit eraan te komen en hopelijk zet die SEAT weer op de kaart. Daar schijnt ook een driedeurs/Coup?-achtige versie van te komen. Hopelijk vergeet SEAT niet om ook een station op basis van dit model uit te brengen.

Mijn dealer is onlangs in de fabriek geweest en daar gaf men aan dat er inderdaad een station komt.
 

LeonL

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
364
En toch vind ik het jammer dat de v6jes er allemaal uitgaan. Zou machtig mooi geweest zijn om een Leon 2 met een v6 te hebben lijkt mij.
 

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
Misschien in de "last edition" van de leon 1p 8)
 

Richard

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
14 sep 2002
Berichten
1.864
Een V6 is inderdaad geweldig, maar wordt in een SEAT amper verkocht, zeker in deze eco vriendelijke tijden niet.
 

Leapp

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
22 aug 2010
Berichten
2.756
Een Leon op een Altea Freetrack onderstel inclusief R36 blok. :p
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.386
Die cijfers waren er een maandje terug ofzo toch ook al? Wat mij verbaasd is dat Seat achter Skoda staat en dat dit vorig jaar ook al zo was. Zonder de cijfers te kennen denk ik dat de Ecomotive/Greenline modellen wel erg veel van de nieuwe verkopen op zich nemen, en dat de Bluemotion bij VW veel minder belangrijk is qua marktaandeel. (maar ik kan mij natuurlijk vergissen)
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.014
Die cijfers waren er een maandje terug ofzo toch ook al? Wat mij verbaasd is dat Seat achter Skoda staat en dat dit vorig jaar ook al zo was. Zonder de cijfers te kennen denk ik dat de Ecomotive/Greenline modellen wel erg veel van de nieuwe verkopen op zich nemen, en dat de Bluemotion bij VW veel minder belangrijk is qua marktaandeel. (maar ik kan mij natuurlijk vergissen)
Nee, een maand terug waren ze zonder juli. :p
 
Bovenaan