Het roer moet radicaal om bij Seat

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.053
Snel met nieuwe modellen komen Seat.:)
De Leon en Altea gaan nu echt te lang mee.

Nieuwe Leon moet straks wel een succes worden met de verschillende carrosserie-varianten.
Alleen zal VW wel weer de rem op bepaalde zaken houden zodat Seat weer niet echt verder komt..:\
 

OxidoX

New member
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
137
3maanden moet je wachten als je een seat besteld, echt slecht zal de business dan toch wel niet gaan ? ... dat maak je me niet wijs.
 

Hans

Active member
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
4.614
3 maanden wachten op een auto kan ook andere redenen hebben nautuurlijk.

Voor minder geld kopen ze de grondstoffen pas in op het moment dat ze het daadwerkelijk nodig hebben en hebben daardoor misschien plaatwerk en interieur delen niet eens op voorraad geproduceerd... ik zou het op zich verstandig vinden, maar 3 maanden gaat ook weer wat ver.

Allerlei managers komen op de proppen met een LEAN productie proces, een ieder die dit ooit heeft gehoord, zal met mij beamen dat het niet altijd beter is om LEAN te werken....

Jammer dat er nu nog geen Leon Station bestaat... eigenlijk is dat wel wat ik zoek, maar goed, ik neem ook genoegen met een 1p :D zodra ik mijn 1m verkocht heb....
kwalitatief vind ik seat gewoon een prima auto, wat betreft interieurs, tja over smaak valt te twisten.

en van het begin van dit topic.. .de 159 van alfa een flop ?? Ik heb serieus overwogen om een 159 station te kopen, enige nadeel vind ik dat ze zo lomp zwaar zijn en het alfa techniek blijft... lang niet zo betrouwbaar als een vag auto (en bij een vag auto moet je het maar accepteren dat de onderdelen dan vreselijk duur zijn als er iets kapot gaat)
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.053
3 maanden is normaal hoor. Menig automerk heeft deze levertijd.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.922
Levertijd wordt niet alleen door het productieproces bepaalt. Ook het vervoer vanaf de fabriek naar Nederland+dealer speelt een rol. SEAT vervoert de auto's namelijk per schip naar Nederland en hier doen ze zo'n 3 a 4 over. Mijn Exeo was indertijd na 4 weken fabrieks-af, maar het duurde nog eens 4 weken voordat ik de auto in ontvangst kon nemen.
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Niet alle auto's komen met de boot. Vaak gebeurd dit ook met de trein. Toen mijn auto geproduceerd was in week 23, stond hij in week 24 op de zaterdag al bij de dealer, en kon ik hem de donderdag daarop al ophalen. En de dealer zei toen dat mijn auto met de vrachtwagen was gekomen uit Spanje.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.922
Dat is een mogelijkheid. SEAT werkt aan een verbeterde infrastructuur per spoor.
Mijn auto is geproduceerd in mei 2009 en toen gingen alle geproduceerde auto's per spoor (de 'Autometro') van Martorell naar de haven van Barcelona, om verder per schip vervoerd te worden.

SEAT?s rail strategy falls within the more general framework of a clear commitment to eco-friendliness and sustainable mobility. The Spanish multinational already runs two local railway operations. The first ?the ?Autometro? ? was officially opened in January 2008 and takes vehicles from the Martorell facility to the port of Barcelona. Currently 95% of vehicles eventually transported by sea use this 40-kilometre railway link between the two points. The second, known as the ?Cargometro?, started up in June 2009 and transports components from the Zona Franca facility to Martorell.

Het is de bedoeling dat de fabriek in Martorell aansluiting krijgt op het Europese spoor voor transport.
Zie dit persbericht van SEAT uit maart van dit jaar. Klik
 

MMB

New member
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
699
Ik heb serieus overwogen om een 159 station te kopen, enige nadeel vind ik dat ze zo lomp zwaar zijn en het alfa techniek blijft... lang niet zo betrouwbaar als een vag auto (en bij een vag auto moet je het maar accepteren dat de onderdelen dan vreselijk duur zijn als er iets kapot gaat)
Ik heb juist begrepen dat met name Franse en Japanse auto's vreselijk duur zijn wat omderdelen betreft. Italiaans weet ik niet maar de factor 'aantal onderdelen dat vervangen moet worden' telt ook mee..
 

Hans

Active member
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
4.614
alfa's staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid... een oud collega van me heeft er 3 gehad en 3x weggedaan vanwege hoge onderhoudskosten
 
Bovenaan