Op zich is er alleen in de VS wat aan de hand, maar dit wordt van alle kanten met name door concurrenten gevoed (kijk maar eens hoe hard Renault in Frankrijk schreeuwt) en tot giga porties opgeblazen en het is nog maar de vraag of het ?berhaupt in de VS tot een boete komt vanwege de jaren geleden overeenkomsten gesloten tussen de EPA en de autofabrikanten.
Buiten de VS is het nog maar de vraag in hoeverre ze de software hier actief hebben toegepast omdat de Nox eisen hier veel lager zijn.
Feit is dat deze software versie er in alle landen waar genoemde motoren geleverd zijn in zit en gewoon in dagelijks gebruik is er geen verschil tussen software met of zonder de "test" toevoeging en ook niet in verbruik.
De meeste claim organisatie proberen het op waardeverlies te gooien en daar zouden ze een punt hebben echter VAG heeft al aangegeven al deze wagens van nieuwe soft- en waar nodig hardware te voorzien dus die waardevermindering zit er waarschijnlijk niet in. Temeer daar de veroorzaker eerst de kans moet krijgen het probleem op te lossen (zonder kosten voor de eigenaar) nu net om deze waardevermindering te voorkomen, althans zo zal waarschijnlijk de rechter oordelen
@Sty-lance TDI: wat staat er op jouw kenteken bewijs?