Beste forumleden,
Mijn naam is Ren? en ben nieuw op het forum. Ik hoop dat iemand mij advies
kan geven.
Het volgende is de situatie. Na verwaarloosde onderhoud, de arosa
1.0 6H 50PK AER 37KW Benzine, zelf een grote beurt gegeven.
Olie, bougies 0,7mm , luchtfilter, i.v.m defecte stroomverdeelhuis deze
compleet vervangen met verdeelkap, rotor, accu
Het gasklephuis helemaal schoongemaakt, en ingeleerd.
Voor dit onderhoud, startte de auto ook regelmatig slecht, het probleem bleef
zich voordoen.
Als de auto koud is moest mijn vrouw ongeveer 5 x startten voordat de motor
aan springt.
Auto uit laten lezen, kwam fout code 00533 Idle speed regulation
Auto bleek de slang van de rembekrachtiging kapot te hebben, deze heb ik
vervangen.
Situatie momenteel :
Auto start gelijk. Alleen bij nat/koud weer ietwat moeilijker, en stationair schokkend.
Ik heb zelf momenteel een OBD-2 USB KKL interface VAG-COM 409.1 VW Audi Skoda (Geen CAN-BUS)
Chip FTDI kabel, met geregistreerd VCDS-lite 1.2.
Momenteel g??n foutmelding, bij diagnose scan.
M??r vind de auto stationair niet zo geweldig lopen. Verder is het brandstofverbruik
m??r. Na 50km rijden al 1?2 blokken weg v'd benzinemeter. Vroeger was dit niet.
Advies op site van Gerrit Speek was :
Check / repareer aansluitingen en bedrading van/naar Klep luchtregeling stationair toerental (N71)
Check (meetwaardeblokken) / maak schoon / vervang de Klep luchtregeling stationair toerental (N71)
Check (meetwaardeblokken) de brandstofpomp
Check (meetwaardeblokken) de brandstofinjector(en)
Check (meetwaardeblokken) / vervang de Luchtmassameter (G70)
Check (meetwaardeblokken) de EGR werking
Weet iemand waar ik deze waarden in VCDS lite kan vinden ?
Mijn tweede vraag is :
Waar bevind zich de Klep luchtregeling stationair toerental (N71)
en de Luchtmassameter (G70), zodat ik deze eventueel kan schoonmaken/checken ?
Of heeft nog iemand een idee, wat verder het probleem kan zijn waar ik zelf als
hobbyist niet aan denk ?
Ren?,
Mijn naam is Ren? en ben nieuw op het forum. Ik hoop dat iemand mij advies
kan geven.
Het volgende is de situatie. Na verwaarloosde onderhoud, de arosa
1.0 6H 50PK AER 37KW Benzine, zelf een grote beurt gegeven.
Olie, bougies 0,7mm , luchtfilter, i.v.m defecte stroomverdeelhuis deze
compleet vervangen met verdeelkap, rotor, accu
Het gasklephuis helemaal schoongemaakt, en ingeleerd.
Voor dit onderhoud, startte de auto ook regelmatig slecht, het probleem bleef
zich voordoen.
Als de auto koud is moest mijn vrouw ongeveer 5 x startten voordat de motor
aan springt.
Auto uit laten lezen, kwam fout code 00533 Idle speed regulation
Auto bleek de slang van de rembekrachtiging kapot te hebben, deze heb ik
vervangen.
Situatie momenteel :
Auto start gelijk. Alleen bij nat/koud weer ietwat moeilijker, en stationair schokkend.
Ik heb zelf momenteel een OBD-2 USB KKL interface VAG-COM 409.1 VW Audi Skoda (Geen CAN-BUS)
Chip FTDI kabel, met geregistreerd VCDS-lite 1.2.
Momenteel g??n foutmelding, bij diagnose scan.
M??r vind de auto stationair niet zo geweldig lopen. Verder is het brandstofverbruik
m??r. Na 50km rijden al 1?2 blokken weg v'd benzinemeter. Vroeger was dit niet.
Advies op site van Gerrit Speek was :
Check / repareer aansluitingen en bedrading van/naar Klep luchtregeling stationair toerental (N71)
Check (meetwaardeblokken) / maak schoon / vervang de Klep luchtregeling stationair toerental (N71)
Check (meetwaardeblokken) de brandstofpomp
Check (meetwaardeblokken) de brandstofinjector(en)
Check (meetwaardeblokken) / vervang de Luchtmassameter (G70)
Check (meetwaardeblokken) de EGR werking
Weet iemand waar ik deze waarden in VCDS lite kan vinden ?
Mijn tweede vraag is :
Waar bevind zich de Klep luchtregeling stationair toerental (N71)
en de Luchtmassameter (G70), zodat ik deze eventueel kan schoonmaken/checken ?
Of heeft nog iemand een idee, wat verder het probleem kan zijn waar ik zelf als
hobbyist niet aan denk ?
Ren?,
Laatst bewerkt door een moderator: