Ik volg dit forum al jaren, en dit heeft me uiteindelijk ook overhaald om mijn Ibiza te chippen, waar ik geen spijt van heb.
Maar mijn Ibiza is nu ongeveer een half jaar geleden gechipt, en er is ongeveer al 10.000 km met de ventura box gereden.
Als ik er tegenwoordig flink mee opgetrokken heb brandt (niet knipperen) het lampje van de katalysator een paar dagen. Als dit lampje brandt heb ik ook geen vermogen meer. Na een paar dagen gaat dit altijd terug weg, en heb ik terug het volle vermogen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of wat ik ermee kan doen? Heb al verschillende tuners gemaild ivm dit probleem maar geen enkel kan de DPF verwijderen of electronisch afkoppelen..
Ik denk dat de meeste 1.2 TDI rijders niet op fora aanwezig zijn. Een echte autofreak zal misschien wat minder snel een 1.2 TDI kopen.
Wij hebben toch zeker 200 van die 1.2 TDI modellen getuned. Op het skoda forum.nl staan wel verschillende ervaringen trouwens.
Ik denk dat de meeste 1.2 TDI rijders niet op fora aanwezig zijn. Een echte autofreak zal misschien wat minder snel een 1.2 TDI kopen.
Wat ik mij wel afvraag: de box is tweedehands gekocht en komt dus uit een andere Ibiza. Is het noodzakelijk om de box speciaal op mijn auto te laten finetunen door JDE of worden die dingen gewoon in ieder auto geklikt?
Volgens mij blijft de box prima werken. Gesjoemel maakt niet uit. Ben benieuwd eigenlijk of de auto langzamer word na de update. Zonder box dan uiteraardHet dieselschandaal en (Ventura) Chiptuning, ik heb een 1.2 ecomotive en deze is voorzien van een Ventura Tuningbox, ook is deze auto voorzien van de sjoemelsoftware, met dank aan VW:+
Hoe zit dat dalijk als de auto naar Seat moet en daar nieuwe software krijgt, ik las zelfs dat er bij sommige types zelfs motoronderdelen vervangen moeten gaan worden zoals het roetfilter.
Moet de Venturabox dan opnieuw geprogrammeerd worden? Of blijft deze gewoon zijn (uitstekende) werk doen?