[SEAT] [Leon 1M] N249 mod voor Leon 20VT

RicooCardoo

Active member
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
3.342
Ik denk dat als je nu alles weer naar origineel terugbouwt zoals je had dat ie het dan nog steeds doet, alleen nu hoorde je het omdat je er op ging letten.

De kans ia denk ik groter dat het weg is als je alle slangen hebt weg gehaald omdat er dan minder slangen kunnen lekken.

Ik heb het zelf ook gehad, mijn dv blies af (zachjes) door een lekkage. Bij half gas kon de dv niet goed genoeg op sruk blijven, enkel alleen bij volgas.
 

tommels

Member
Lid geworden
13 dec 2015
Berichten
180
Volgens mij wel, maar op die bracket zitten veel kleine slangetjes die mogelijk kunnen lekken. De brake booster (de suction pump) kan ook nog lekken btw, maar dat staat even los van wat je nu meemaakt.

Kan trouwens aan mij liggen, maar ik hoor geen verschil in dat filmpje?

Ik krijg het heel slecht opgenomen met de telefoon helaas. Met de raam open hoor je teveel rijwind en met de raam gesloten hoor je het niet hard genoeg.

Ik ga eens wat proberen. Het klinkt nou ook weer niet zo erg dat mijn turbo er zo uit vliegt.
Een ding weet ik wel zeker, en dat is dat het anders is als voor de bypass. Misschien enkel dat hij nu veel harder afblaast, maar voorheen hoorde ik dit niet.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Simpele test, haal de bypass weg en test nog een keer :)

En ja het is zeker lastig om dit soort dingen op te nemen, ik ken het probleem
 

tommels

Member
Lid geworden
13 dec 2015
Berichten
180
Het is me toch nog gelukt om het goed hoorbaar te krijgen.
Dit was vanmorgen op de snelweg:
View My Video

En ik heb zojuist geprobeerd om de DV eens om te draaien, echter gaf dit echt een heel kill en tjsielpend geluid.
View My Video

Ik heb hem dus maar weer terug gedraaid want dat klonk echt niet lekker. Het verschil in de filmpjes valt wel mee maar het tweede was echt niet normaal.
Ik ga zo meteen eens de gele veer proberen, aangezien ik geen opvulringen heb kwam ik achter..
 

RicooCardoo

Active member
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
3.342
Het is me toch nog gelukt om het goed hoorbaar te krijgen.
Dit was vanmorgen op de snelweg:
View My Video

En ik heb zojuist geprobeerd om de DV eens om te draaien, echter gaf dit echt een heel kill en tjsielpend geluid.
View My Video

Ik heb hem dus maar weer terug gedraaid want dat klonk echt niet lekker. Het verschil in de filmpjes valt wel mee maar het tweede was echt niet normaal.
Ik ga zo meteen eens de gele veer proberen, aangezien ik geen opvulringen heb kwam ik achter..

ik heb even geluisterd, het is jammer dat je in het eerste filmpje maar 1x laat horen en hem ook nog is stopt als het afblazen nog bezig is.

ik hoor iedergeval niks raars? vind hem net als mijn auto klinken, gewoon een zucht, of ik hoor juist niet wat je bedoelt.

dat 2e klinkt inderdaad niet heel lekker..
 

tommels

Member
Lid geworden
13 dec 2015
Berichten
180
Het klinkt een beetje als dubbel afblazen zeg maar, als PFT PFFFFF.
In het tweede filmpje hoor je dat effect wel goed, daarnaast piept hij daar ook niet lekker nee.

Maar ik heb nu het hele vacuum circuit van de inlaat gekoppeld en hierop rechtstreeks de DV, en nu is het effect nagenoeg weg.
Misschien was het wel een normale manier van afblazen, dat het gewoon een stuk scherper is geworden na de bypass. Ik weet het ook niet.

Hij doet het in ieder geval een stuk beter zo zonder het vacuum circuit, dus ik laat het hier even bij.
In ieder geval bedankt voor jullie input! Mocht er nog iemand een ingeving hebben over het afblazen, dan hoor ik dat nog graag.
 

Spinal

Active member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.017
Maar het gehele vacuum circuit onder de inlaat krijgt toch maar van 1 punt van de inlaat vacuum of niet

Onder je inlaatspruitstuk zitten meerdere aansluit nippels

Maar ik hoor niks aparts hoor, klinkt op de filmpjes gewoon goed. Vreemd dat die DV omgekeerd dat geluid maakt, lijkt wel een HKS ssqv
 
Laatst bewerkt:

tommels

Member
Lid geworden
13 dec 2015
Berichten
180
Ik verdenk nog steeds een lekkage!

Ik vermoed ook nog ergens een boostlek, aangezien de dip bij 3500 rpm nog heel af en toe terug komt, maar dan wel in veel mindere mate gelukkig.

Misschien hoort het geluid ook wel zo, maar het verschil in afblazen met volgas in de 4 is wel degelijk anders dan wegrijden in de 2.
Meer het geluid van turbo shutter, alleen zet het dan niet door zeg maar.

Van dat geluid van de omgekeerde DV schrok ik ook een beetje, heb me maar snel omgedraaid naar huis en dat ding weer goed gezet.
 

Weslietje

Well-known member
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
1.450
Goedenavond heren. Ik heb mijn SAI reeds eraf gehaald en rijd er nu tevreden mee rond. Het is dus nog maar een kleine stap voor mij om de N112 en N249 te ontmantelen.

Probleem waar ik nu tegenaankijk is dat ik niet weet waar ik het beste mijn DV door kan laten aansturen. Ik ben niet van plan mijn carterontluchting aan te passen, aangezien ik zojuist een aantal slangen heb vervangen.

Op internet vind ik dat ik het beste een slangetje onder het inlaatspruitstuk op een T-stuk kan aansluiten, waarvan ??n poot naar de DV gaat en de ander gewoon als ontluchting zit, klopt dat?
 

Weslietje

Well-known member
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
1.450
Niet erg druk bezocht topic geloof ik...

Ik ga het proberen dmv het luchtslangetje van de FPR los te koppelen, er een t-stuk tussen te zetten tussen de inlaat-fpr-dumpvalve. Fingers crossed.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Daar kan niets aan foutgaan, of je moet hele vreemde dingen doen...
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.369
Hoe je het zegt kan het, persoonlijk zou ik de FPR en de DV allebei een eigen slangetje geven naar de inlaat.
 

Weslietje

Well-known member
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
1.450
720.jpg


Heb overigens deze van Ebay besteld, lekker makkelijk, hoef er ook niks gesoldeerd te worden verder.
 

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
Er hoeft sowieso niet gesoldeerd te worden ;)
 

Kgroot.nl

New member
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
2.228
Oke oke geen 1M, maar als ik dit topic goed lees kan ik bij mijn ibiza ook dat metalen potje bovenaan weg halen?
3huxisfads8ot.jpg

iemand die weet waar ik de blackplate vandaan kan halen?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Volgens mij wel, dat is de befaamde combiklep. Dan heb je sowieso een afdekplaatje nodig.
 
Bovenaan