[SEAT] [Leon 1M] N249 mod voor Leon 20VT

Weslietje

Well-known member
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
1.450
Ben er eigenlijk nog steeds niet aan toe gekomen, wat me ondertussen wel op het volgende idee bracht. Is het wellicht een goed idee om de aansluiting van de EVAP op het gasklephuis los te maken, en deze te gebruiken voor de diverter valve? Zodat de EVAP enkel nog in de inlaat ventileert?
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.369
Ik heb de evap vanaf gashuisklep rechtstreeks naar de evap zonder aftakkingen. Werkt perfect en ruimt lekker op.
 

RicooCardoo

Active member
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
3.342
Die evap staat toch niet in de mod beschreven?
Ik heb namelijk de evap nog in originele staat gelaten?
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.369
In die mod staat beschreven hoe je een volledige evap delete doet, dit gaf bij mij alleen een storingslampje, ik heb uiteindelijk gekozen voor de evap simplification.
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.369
Zo ziet de evap simplification eruit,
Vanaf de evap 1 slang met een check valve naar gashuisklep. De rest kan je er allemaal af slopen. En als je dan toch bezig bent pak dan ook de brakeboost mod mee. Dan ben je van al je potenti?le lek punten af. Dat is vanaf je inlaat rechtstreeks naar de rembekrachtiger met 1 check valve voor de rembekrachtiger.


5506d005137268eb4b66828d5215bbe7.jpg
 

Weslietje

Well-known member
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
1.450
Wat stom dat ik hier niet aan gedacht had. Omdat het vaccuum reservoir + alle slangen en kleppen verwijderd zijn, kwam er natuurlijk een aansluiting vrij onder het inlaatspruitstuk. Dus de DV hierop aangesloten en op die manier de FPR met rust gelaten..
720.jpg
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Dat is ook de aanbevolen manier, om de FPR een eigen aansluiting te geven.
 

Jenairo

New member
Lid geworden
18 nov 2019
Berichten
14
Goeiemorgen,

Misschien een beetje laat maar toch een vraag ik ben deze mod aan het doen op mijn Leon FR uit 2005 met AUQ blok en kom er niet helemaal uit met de vacuum slangetjes. Moeten de hardlines helemaal weg? Of moeten deze blijven zitten? En dan de inlaat die naar de hardlines toe liep daar moet nu de Dumpvalve op en dan vanaf de N75 klep naar de Wastegate? Heb ik het dan goed zitten?

Alvast bedankt!
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Doe je een n249 delete of een bypass?

Bij de delete maak je geen gebruik van de combiklep en dus ook niet meer van de hardlines. Je hebt dan zon blockoffplate nodig voor de opening in het blok die de combiklep achterlaat. De DV sluit je dan aan met een nieuwe lijn die op zon nippel van de inlaatbrug zit.

URO-1.8T-Block-Off-3_8670c49d-f9fc-4e1a-acc0-bb198c8f73de_grande.jpg
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.444
Vanaf de intake 1 naar de DV en 1 naar de FPR. Hardlines kan je laten zitten.

Let wel, laat de elektronische kleppen onder bij je intake wel aangesloten zitten. Als je deze ook weg haalt krijg je storingen op je lambda sensor en dat wil je niet.

Houdt er ook rekening mee dat je een SAI melding 'incorrect secundaire airflow system' gaat krijgen en na 4 a 5 koude starts je motorlampje kan gaan branden.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Jep, je kan beter de bypass doen als je geen voornemens hebt om de auto aan te laten passen (een tuner kan de n249 uitzetten in de computer).
 

Jenairo

New member
Lid geworden
18 nov 2019
Berichten
14
Ik doe de gehele Mod dus de volledige delete van de N112 en N249 Mod ben bezig om mijn auto naar Stage 2 te upgraden dus dat laat ik wegschrijven tegen die tijd bij JD. Heb de combiklep al afgedicht met het plaatje van Hulsen Turbo Tuning. Super bedankt voor de hulp denk dat ik er nu wel uitkom was erg in de war door al die hardlines. Maar nu snap ik het voorste aansluiting onderaan de Inlaat naar de dumpvalve die ernaast naar de Fpr en de n75 klep naar de wastegate.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
De n112 moet je electrisch aangesloten laten, anders werkt je eerste lambda sensor niet!

Dat ding aan de rechterkant met dat zwarte draaiknopje erop. Alleen de electrische stekker erop laten is voldoende (als je de n249 delete hebt gedaan).

DSCN0927.jpg
 

Jenairo

New member
Lid geworden
18 nov 2019
Berichten
14
Ohw dat wist ik niet ik dacht dat je die vervangt met een weerstand? Maar moet ik dan de vacuumslang vanaf de N112 afdoppen?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Weerstand kan ook, maar je kan beter die klep erop laten (dat werkt altijd). De slangen kan je idd afdoppen als je een delete hebt gedaan.
 

Jenairo

New member
Lid geworden
18 nov 2019
Berichten
14
Dus met een weerstand op de N112 klep stekker zou de eerste lambda sensor wel goed blijven werken?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Ja, dat zou ook moeten werken. Maar check dat aub met behulp van vagcom. Zoniet, dan loopt je auto verre van optimaal.
 

Jenairo

New member
Lid geworden
18 nov 2019
Berichten
14
Dankjewel ga ik doen! Nou heb ik een laatste probleempje ik heb de hardlines weggehaald. Nou heb ik een slangetje over die vanaf onderaan de TIP loopt en een slangetje die loopt weer naar een hardline richting het gaskleppenhuis over horen deze dan weer op elkaar of?
 
Bovenaan