Beste allen,
Voordat ik reacties krijg. Eerst het volgende. Vanwege een gebroken ditributieriem heb ik al heel mijn motor uit elkaar gehad cinlinderkop vervangen voor een gereviseerde en daarbij alle pakkingen, o-ringen en vloeibare pakkingen vervangen. Alle pakkingen komen bij de dealer vandaan. Qua tijd scheelde mij dit enorm en had geen zin om alles bij een automaterialenzaak te halen omdat ik ook niet wist wat ik precies nodig had en kreeg een hele mooie korting. Tevens alles, voor zover ik kon, direct gereinigd.
De af en toe spontane noodlopen, rond de 1000 toeren stationair, ben ik daarbij nu kwijt.
Wat ik nog niet gedaan heb is mijn luchtfilter en bougies opnieuw vervangen.
Wel had ik al eerder, omdat dit probleem al langer speelde, de EGR Klep (merkierburg), de inwendige opvoerpomp van mijn brandstofpomp (merk: Pierburg), de brandstoffilter (merk: (ik dacht) Facet), de elektronische verdeler (merk: Facet), krukassensor (merk: Facet), nokkenassensor (merk: Bosch), bougiekabels (merk: NGK), bougies (merk: Bosch) en mapsensor aan het inlaatspruitstuk (merk: Bosch) vervangen. Alle genoemde onderdelen komen bij Brezan/Parts Point vandaan en zijn voor genoemde merken vervangen. Het merk Facet kende ik niet en ken de minpunten hier dus ook niet van. Heb ze vanwege de prijs en het uitproberen. Merk persoonlijk weinig verschil.
Tevens heb ik eerder al gezien dat de bedrading aan de stekker voor de krukassensor naast het inlaatspruitstuk aangetast was door vochtinwerking wegens uitgedroogd isolatie op de draad. Hier heb ik destijd al iets voor nood aan gedaan alleen nog niet definitief en met die grote reparatie was ik helaas vergeten dit probleem direct definitief op te lossen. Dit wil ik nog oplossen door de stekker en de aangeslagen stukken van de bedrading te vervangen wat dus soldeerwerk wordt met krimpkous voorzien van lijm om de lassen waterdicht te maken.
Verder slaat al langere tijd mijn grote ventilator op de radiateur niet aan maar wel telkens de kleine. Vermoedelijk is dit de oorzaak van de dubbele thermostaatschakelaar op de radiateur zelf. De ventilator zelf werkt namelijk wel met een test sessie via de aangesloten computer.
In elk geval... na herstel van de motor, welke verder goed werkt en geen foutcodes geeft, blijft het beetje schokken aanwezig. Uit ervaring weet ik dat dit veelal te maken heeft met de ontsteking. Toch heb ik hier al eerder veel van vervangen. Hoewel ik geen foutcodes zie, zit ik toch te denken aan de eerste of tweede lambdasonde. Weet niet wat de meetwaardes moeten zijn en eerlijk gezegd weet ik ook niet zeker waar ik dan op moet uitlezen. Ik wil hiervoor niet naar de dealer of garage omdat deze direct de hoofdprijs rekent. Vervangen van de sondes is dan vele malen sneller en goekoper. Echter vind ik het zonde van mijn geld als dit het probleem toch ook weer niet is. Heb namelijk wel even genoeg onkosten gehad. Daarnaast weet ik ook niet of mijn injectoren wel goed werken en hoe je dat kunt uotlezen en of een foutmelding dan altijd aanwezig moet zijn.
Heeft iemand nog een idee en zou anders die stekker en bedrading van de krukassensor dit probleem kunnen veroorzaken. Immers deze moet natuurlijk wel goede waarden doorgeven.
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.
Autoos zijn leuk, maar zodra ze geld gaan kosten iets minder (haha)
Voordat ik reacties krijg. Eerst het volgende. Vanwege een gebroken ditributieriem heb ik al heel mijn motor uit elkaar gehad cinlinderkop vervangen voor een gereviseerde en daarbij alle pakkingen, o-ringen en vloeibare pakkingen vervangen. Alle pakkingen komen bij de dealer vandaan. Qua tijd scheelde mij dit enorm en had geen zin om alles bij een automaterialenzaak te halen omdat ik ook niet wist wat ik precies nodig had en kreeg een hele mooie korting. Tevens alles, voor zover ik kon, direct gereinigd.
De af en toe spontane noodlopen, rond de 1000 toeren stationair, ben ik daarbij nu kwijt.
Wat ik nog niet gedaan heb is mijn luchtfilter en bougies opnieuw vervangen.
Wel had ik al eerder, omdat dit probleem al langer speelde, de EGR Klep (merkierburg), de inwendige opvoerpomp van mijn brandstofpomp (merk: Pierburg), de brandstoffilter (merk: (ik dacht) Facet), de elektronische verdeler (merk: Facet), krukassensor (merk: Facet), nokkenassensor (merk: Bosch), bougiekabels (merk: NGK), bougies (merk: Bosch) en mapsensor aan het inlaatspruitstuk (merk: Bosch) vervangen. Alle genoemde onderdelen komen bij Brezan/Parts Point vandaan en zijn voor genoemde merken vervangen. Het merk Facet kende ik niet en ken de minpunten hier dus ook niet van. Heb ze vanwege de prijs en het uitproberen. Merk persoonlijk weinig verschil.
Tevens heb ik eerder al gezien dat de bedrading aan de stekker voor de krukassensor naast het inlaatspruitstuk aangetast was door vochtinwerking wegens uitgedroogd isolatie op de draad. Hier heb ik destijd al iets voor nood aan gedaan alleen nog niet definitief en met die grote reparatie was ik helaas vergeten dit probleem direct definitief op te lossen. Dit wil ik nog oplossen door de stekker en de aangeslagen stukken van de bedrading te vervangen wat dus soldeerwerk wordt met krimpkous voorzien van lijm om de lassen waterdicht te maken.
Verder slaat al langere tijd mijn grote ventilator op de radiateur niet aan maar wel telkens de kleine. Vermoedelijk is dit de oorzaak van de dubbele thermostaatschakelaar op de radiateur zelf. De ventilator zelf werkt namelijk wel met een test sessie via de aangesloten computer.
In elk geval... na herstel van de motor, welke verder goed werkt en geen foutcodes geeft, blijft het beetje schokken aanwezig. Uit ervaring weet ik dat dit veelal te maken heeft met de ontsteking. Toch heb ik hier al eerder veel van vervangen. Hoewel ik geen foutcodes zie, zit ik toch te denken aan de eerste of tweede lambdasonde. Weet niet wat de meetwaardes moeten zijn en eerlijk gezegd weet ik ook niet zeker waar ik dan op moet uitlezen. Ik wil hiervoor niet naar de dealer of garage omdat deze direct de hoofdprijs rekent. Vervangen van de sondes is dan vele malen sneller en goekoper. Echter vind ik het zonde van mijn geld als dit het probleem toch ook weer niet is. Heb namelijk wel even genoeg onkosten gehad. Daarnaast weet ik ook niet of mijn injectoren wel goed werken en hoe je dat kunt uotlezen en of een foutmelding dan altijd aanwezig moet zijn.
Heeft iemand nog een idee en zou anders die stekker en bedrading van de krukassensor dit probleem kunnen veroorzaken. Immers deze moet natuurlijk wel goede waarden doorgeven.
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.
Autoos zijn leuk, maar zodra ze geld gaan kosten iets minder (haha)
Laatst bewerkt: