[SEAT] [Leon 1P] FR 2009 soms moeilijk starten

Witte Brutus

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
36
Beste mede forummers, Ik vroeg me af of iemand iedeen heeft bij t volgende. Ik heb een leon FR (benzine, pre-facelift) uit begin 2009. Sinds een tijdje merk ik dat hij soms slecht start. Ljkt wel een diesel. :| Vanochtend echt heel erg (na een nachtje stilstaan) duurde het startprocede zo'n 4 seconden. Daarop vanmiddag mijn auto bij dealer gezet. Deze heeft de volgende acties ondernomen:
Serge zegt:
- uitgelezen, geen storingen
- testen gedaan met die benzinedrukdinges. vanuit tank met 6bar. voor de verstuivers op 50bar. als je gas geeft tot 150bar. wanneer de motor uitstaat zakt de druk van 50bar niet meteen naar een lager niveau. blijft dus geruime tijd op 50bar staan, waarschijnlijk dus geen lek bij verstuivers.

Wanneer de auto gestart is, rijdt hij als een zonnetje. Ik ben een leek wb. motorische kennis, maar 't is wel erg irritant als je karretje niet netjes start. Zeker als je zeer binnenkort de alpen wil gaan trotseren. Ik heb nu afgesproken om de komende dagen een lijstje te maken van momenten waarop ik hem start en of die wel of niet goed start en of de motor op dat moment wel of niet warm was. Daarna dinsdag as. met deze lijst naar de dealer. misschien is er dan een gerichtere manier om het euvel te vinden.

Iemand suggesties?
 

leonR

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
898
Hoe is je accu (die zijn zeer matig bij Seat) en hoe zijn je bougies eraan toe (kijk meteen even hoe de bobines eruit zien)
 

Witte Brutus

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
36
Ik ben iemand die van oorsprong uit de electronica branche komt, dus spanning meten is niet vreemd voor mij. Hoe kan ik zelf bepalen of mijn accu niet helemaal fris is? bobine problemen had ik een aantal jaar geleden ook al bij mijn 1e 1p (2.0FSI). Hier zijn toen andere in gegaan en het probleem was verdwenen. Wel had ik toen ook probemen met een motor die niet lekker liep, dit is nu iig niet het geval. Een accu is kwq kosten nog te overzien. ideeen?
 

leonR

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
898
Accu kun je enkel testen na een paar keer starten. Met een kapotte sektie krijg je nog steeds boven de 12v, maar wel lager en de kracht is eerder uitgeput. Ik ben er behoorlijk lang mee aan het prutsen geweest voor ik door had wat er aan de hand was (de garage kon het al helemaal niet vinden).
Heb trouwens nog een nieuwe accu van een Cupra staan dus als er geinteresseerden zijn :)
 
Bovenaan