corientjuhh
New member
- Lid geworden
- 27 aug 2018
- Berichten
- 4
Hoi allemaal,
Ik heb een seat leon 1.9 tdi uit 2007. Knalrood, mooi cupra bumpertje erop, nieuwe spiegels en 303000 op de teller.
Vorig jaar is er een nieuwe koppeling in gekomen en wat andere dingetjes, afgelopen september na 5 weken is eindelijk gevonden dat de ECU stuk was en is vervangen. Begin maart heeft auto weer grote beurt gehad. Allerlei nieuwe filters, nieuwe stabilisatorstang, nieuwe spoorstangen, nieuwe homokineet, motorspoeling, airco en nog wat kleine dingetjes
2 dagen later kreeg ik motorstoring. EGR kwam eruit. Maar na onderzoek bleek het de turbo te zijn en een gaatje in de slang naar de luchtmassameter, die hebben ze momenteel ff gefixt met een tapeje ofzo. En de distributieriem zouden we dan direct meenemen als ik zou repareren. nu is het wat doe ik. Ga ik de auto repareren of weg doen. Ik weet het echt niet. Hij rijdt verder hartstikke lekker. Auto wordt 2 tot 4x per maand gebruikt om een paardentrailer te trekken met max gewicht tot 1200kg (kar en paard samen) dit is dan wel afgeraden om te gaan doen mocht ik m wel repareren om m zo wat te besparen. 2e hands autos zijn momenteel ook onbetaalbaar, al ik momenteel wel de reserveauto van de familie kan gaan gebruiken tot ik een andere auto kan kopen. Maargoed eerst maar beslissen of ik de mijne laat repareren of niet (en met wel repareren zelfs nog te tunen) Mijn gevoel zegt gewoon laten maken met de hoop dat niet de startmotor t dan plots begeeft (wat dan t laatste kan zijn wat nog niet is vervangen). Maar wat is wijsheid? En wat zijn evt nog zaken om te bekijken wbt slijtage oid voor de beslissing wordt gemaakt?
Ik heb een seat leon 1.9 tdi uit 2007. Knalrood, mooi cupra bumpertje erop, nieuwe spiegels en 303000 op de teller.
Vorig jaar is er een nieuwe koppeling in gekomen en wat andere dingetjes, afgelopen september na 5 weken is eindelijk gevonden dat de ECU stuk was en is vervangen. Begin maart heeft auto weer grote beurt gehad. Allerlei nieuwe filters, nieuwe stabilisatorstang, nieuwe spoorstangen, nieuwe homokineet, motorspoeling, airco en nog wat kleine dingetjes
2 dagen later kreeg ik motorstoring. EGR kwam eruit. Maar na onderzoek bleek het de turbo te zijn en een gaatje in de slang naar de luchtmassameter, die hebben ze momenteel ff gefixt met een tapeje ofzo. En de distributieriem zouden we dan direct meenemen als ik zou repareren. nu is het wat doe ik. Ga ik de auto repareren of weg doen. Ik weet het echt niet. Hij rijdt verder hartstikke lekker. Auto wordt 2 tot 4x per maand gebruikt om een paardentrailer te trekken met max gewicht tot 1200kg (kar en paard samen) dit is dan wel afgeraden om te gaan doen mocht ik m wel repareren om m zo wat te besparen. 2e hands autos zijn momenteel ook onbetaalbaar, al ik momenteel wel de reserveauto van de familie kan gaan gebruiken tot ik een andere auto kan kopen. Maargoed eerst maar beslissen of ik de mijne laat repareren of niet (en met wel repareren zelfs nog te tunen) Mijn gevoel zegt gewoon laten maken met de hoop dat niet de startmotor t dan plots begeeft (wat dan t laatste kan zijn wat nog niet is vervangen). Maar wat is wijsheid? En wat zijn evt nog zaken om te bekijken wbt slijtage oid voor de beslissing wordt gemaakt?