Cupraatjesmaker(CPM)
Member
- Lid geworden
- 28 aug 2010
- Berichten
- 290
Dag allemaal,
ik ben mij momenteel aan het oriënteren v.w.b. de aankoop van een Seat Leon 2005-2012 met een turbo, EA113 motor. Uiteraard moet er nog beslist worden over het budget, maar ik vind het interessanter om een goede afweging te maken tussen aanschaf, prestaties, opties/comfort, betrouwbaarheid en onderhoudskosten.
Ik heb goede ervaringen met JD dus chiptuning gaat zeker gebeuren.
Nu vind ik de volgende info op het www over de motorcodes.
BWA - 185hp (136 kW)/6,000 rpm; 199 ft lb (270Nm)/1,800-5,000 rpm. Application: SEAT Leon.
AXX, BWA, BWE, BPY - 200hp (147 kW)/5,100-6,000 rpm; 207 ft lb (280Nm)/1,700-5,000 rpm. That engine version is for North American market also. Application: Audi A4 B7, Audi A3 8P, Audi TT, VW Passat B6, VW Golf Mk5 GTI, VW Jetta Mk5 GLI, SEAT Leon FR Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Skoda Octavia vRS.
BWJ - 241hp (177 kW)/6,000; 221 ft lb (300Nm)/2,200-5,500 rpm. SEAT Leon Cupra engines.
CDLA - 265hp (195 kW)/6,000; 258 ft lb (350Nm)/2,500-5,000 rpm. Application: Audi S3 (8P), Audi TTS, SEAT Leon Cupra R, VW Scirocco R.
Nu heb ik even op de JD site gekeken en trek dan zelf de conclusie dat de BWA AXX, BWE, BPY met een standaard chip op 250PK en 360NM zouden kunnen uitkomen. De BWJ en de CDLA op 310PK en 420NM.
Nu ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen de types en wat de aandachtspunten van elke type zijn, of onderbouwing om juist wel/niet voor een type te kiezen.
Bij onbeperkt budget zou ik voor zeker voor de CDLA kiezen, maar momenteel wil ik het rond (of onder) de 10K houden. Maar zoals aangegeven, de discussie over de verschillen in motortypes vind ik veel interessanter. db
PS: kan een mod ff de thread naam voorzien van tags. Die kan ik niet aanpassen, sorry.
ik ben mij momenteel aan het oriënteren v.w.b. de aankoop van een Seat Leon 2005-2012 met een turbo, EA113 motor. Uiteraard moet er nog beslist worden over het budget, maar ik vind het interessanter om een goede afweging te maken tussen aanschaf, prestaties, opties/comfort, betrouwbaarheid en onderhoudskosten.
Ik heb goede ervaringen met JD dus chiptuning gaat zeker gebeuren.
Nu vind ik de volgende info op het www over de motorcodes.
BWA - 185hp (136 kW)/6,000 rpm; 199 ft lb (270Nm)/1,800-5,000 rpm. Application: SEAT Leon.
AXX, BWA, BWE, BPY - 200hp (147 kW)/5,100-6,000 rpm; 207 ft lb (280Nm)/1,700-5,000 rpm. That engine version is for North American market also. Application: Audi A4 B7, Audi A3 8P, Audi TT, VW Passat B6, VW Golf Mk5 GTI, VW Jetta Mk5 GLI, SEAT Leon FR Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Skoda Octavia vRS.
BWJ - 241hp (177 kW)/6,000; 221 ft lb (300Nm)/2,200-5,500 rpm. SEAT Leon Cupra engines.
CDLA - 265hp (195 kW)/6,000; 258 ft lb (350Nm)/2,500-5,000 rpm. Application: Audi S3 (8P), Audi TTS, SEAT Leon Cupra R, VW Scirocco R.
Nu heb ik even op de JD site gekeken en trek dan zelf de conclusie dat de BWA AXX, BWE, BPY met een standaard chip op 250PK en 360NM zouden kunnen uitkomen. De BWJ en de CDLA op 310PK en 420NM.
Nu ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen de types en wat de aandachtspunten van elke type zijn, of onderbouwing om juist wel/niet voor een type te kiezen.
Bij onbeperkt budget zou ik voor zeker voor de CDLA kiezen, maar momenteel wil ik het rond (of onder) de 10K houden. Maar zoals aangegeven, de discussie over de verschillen in motortypes vind ik veel interessanter. db
PS: kan een mod ff de thread naam voorzien van tags. Die kan ik niet aanpassen, sorry.
Laatst bewerkt: