nd-photo.nl
Vriend van Seat-Online
- Lid geworden
- 13 feb 2012
- Berichten
- 37.653
Auto ambulance...?
@RaceEend: het verrast me overigens wel dat ze bij het kapot gaan van de airco moeilijk doen mbt garantie? Heeft toch niets met de tuning te maken, of vergis ik me daarin?
Blijft over nog 1 ding oplossen: hoe krijg je Cupra die 400 km van jullie af blijft staan met een kapotte turbo bij jullie om deze weer origineel te maken????
Auto op transport. Daarbij zijn er heel wat JD dealers in het land, dan hoef je hem vaak niet zo ver te transporteren.
Voormalig Auto Primair in Sittard WAS een dealer, nu ze Wealer heten zijn ze het niet meer.
Maar julllie dealers kunnen toch zelf niet naar origineel flashen of inmiddels wel?
Klein uitstapje,
Een externe module op de 1.8tsi, kan dit nou wel of niet 'makkelijk' verwijdert worden?
Hoe lang duurt het om externe tuning voor een Cupra 5F te demonteren? Ik neig nog steeds naar die optie om van mogelijk gezeik over garantie af te zijn, maar heb geen zin om een halve middag te klooien om hem weer "clean" te hebben. Ik zie trouwens weinig verschil in de grafieken tusssen OBD en externe tuning (en ook niet in prijs), dus waarom zou ik dan voor OBD kiezen?
Toch geen gemakkelijke keuze dan. Hoe zit het dan met de onderhoudbeurten, zien ze dan niet gelijk dat er tuning heeft plaatgevonden en doen ze een melding richting de importeur?
Kijk eens op de vorige pagina, daar staat het door @Race Eend, goed uitgelegd.
- OBD tuning verwijderen laat geen resten achter. Onze eigen test/ontwikkel wagen, een 2014 Leon Cupra 280 heeft de zogenaamde flashcouter wel boven de 100 staan en is laatst gewoon voor garantie afgemeld (airco). Uiteraard eerst via OBD originele software geladen en daarna online afgemeld. Heb ze specifiek een uur na het afmelden nog laten controleren wat de status van de auto was, en die was nog altijd gewoon 'clean' ongetuned.
Als ze dus wat kunnen zien, dan had dat op dat moment zeker een probleem opgeleverd.
Zelfde met een Golf 7R laatst waarvan de turbo kapot was (bekende kwaal bij de 280/300pk modellen, turbo asje breekt), ook origineel gemaakt en gewoon kunnen claimen, complete motor en turbo zijn vervangen.
Bijna elke dag maken wij wel een auto origineel voor bv olieverbruik van de A4/A5 2.0 TFSI modellen, maar ook voor DSG7 bakken waarvan koppelingen/mechatronics defect zijn. Nog nooit heeft dit gezorgd dat er geen garantie geclaimd kon worden MITS de auto maar tijdig origineel gemaakt was en niet eerder al online aangemeld was met tuning.
Eerlijk gezegd, er klopt niet veel van je verhaal.
- OBD tuning verwijderen laat geen resten achter. Onze eigen test/ontwikkel wagen, een 2014 Leon Cupra 280 heeft de zogenaamde flashcouter wel boven de 100 staan en is laatst gewoon voor garantie afgemeld (airco). Uiteraard eerst via OBD originele software geladen en daarna online afgemeld. Heb ze specifiek een uur na het afmelden nog laten controleren wat de status van de auto was, en die was nog altijd gewoon 'clean' ongetuned.
Als ze dus wat kunnen zien, dan had dat op dat moment zeker een probleem opgeleverd.
Zelfde met een Golf 7R laatst waarvan de turbo kapot was (bekende kwaal bij de 280/300pk modellen, turbo asje breekt), ook origineel gemaakt en gewoon kunnen claimen, complete motor en turbo zijn vervangen.
Bijna elke dag maken wij wel een auto origineel voor bv olieverbruik van de A4/A5 2.0 TFSI modellen, maar ook voor DSG7 bakken waarvan koppelingen/mechatronics defect zijn. Nog nooit heeft dit gezorgd dat er geen garantie geclaimd kon worden MITS de auto maar tijdig origineel gemaakt was en niet eerder al online aangemeld was met tuning.
- Een externe unit moet je natuurlijk verwijderen, ook de kabeltjes, als je dat doet zie je ook hier niets van terug. Dus onzin dat je kabeltjes zou zien zitten, je klikt dat er natuurlijk uit voor je naar de dealer gaat.
- Een REVO SPS unit maakt meerdere mappen aan in je ecu software, die je daarna kunt selecteren/switchen.
Echter ook in de originele stand is je software gewijzigd (immers zitten de multimappings er gewoon nog in, die staan echter niet geselecteerd), ze zijn wel aanwezig, dus ook dat is voor de garantie zeker geen oplossing.
- Naar ik heb begrepen, wordt een ECM tussen een kabelboom geplaatst. Ook al is er een strak stekkersysteem, dat blijft toch altijd traceerbaar als men eens goed onder de motorkap duikt?
Eerlijk gezegd, er klopt niet veel van je verhaal.
- OBD tuning verwijderen laat geen resten achter. Onze eigen test/ontwikkel wagen, een 2014 Leon Cupra 280 heeft de zogenaamde flashcouter wel boven de 100 staan en is laatst gewoon voor garantie afgemeld (airco). Uiteraard eerst via OBD originele software geladen en daarna online afgemeld. Heb ze specifiek een uur na het afmelden nog laten controleren wat de status van de auto was, en die was nog altijd gewoon 'clean' ongetuned.
Als ze dus wat kunnen zien, dan had dat op dat moment zeker een probleem opgeleverd.
Zelfde met een Golf 7R laatst waarvan de turbo kapot was (bekende kwaal bij de 280/300pk modellen, turbo asje breekt), ook origineel gemaakt en gewoon kunnen claimen, complete motor en turbo zijn vervangen.
Hoe heb je dat geregeld?! Bevriende dealer of netjes gevraagd en geluk gehad?
Je moet het ding er ook uit halen voordat je naar de dealer toe stapt natuurlijk. Daarna is er niks meer terug te vinden.
Dat snap ik. Maar de connector van de ECM (of hoe die ook met de elektronica verbonden wordt): dat blijft volgens mij altijd zichtbaar als je eens goed gaat zoeken.