Er word beweerd: De trekhaakvoorbereiding IS
Geparametriseerd voor een originele zwenkbare variant.
Dit is dus onzin.
De trekhaakmodule die vanaf de fabriek gemonteerd is, is een voorbereiding voor een trekhaak.
Dat wil zeggen: de codering en kabelboom vanaf de module naar computer is al aanwezig, en de module is al gecodeerd in de hoofdcomputer.
LEES: de auto "weet" al dat er een trekhaak aanwezig is.
Dus wil je een trekhaak onder de auto zetten met een voorbereiding vanuit de fabriek, dan hoef je enkel de trekhaak te monteren.
Ga je een originele zwenkbare trekhaak monteren, dan moet je de SVM-code
alsnog in-leren in de hoofdcomputer.
De svm-code zorgt ervoor dat zodra je de hendel in de kofferbak bediend, dat de trekhaak uit of in klapt. (dit is alleen een stroomschakelaar voor de trekhaak, LEES: deze stroom zet de motor in de trekhaak in beweging)
Pak je nou bijvoorbeeld een afneembare trekhaak van GDW (die overigens een stuk goedkoper is dat welk merk dan ook) dan hoef je geen SVM code in te-leren, want de auto weet al dat er een trekhaak onder zit.
Zodra er een kabelboom vanaf de trekhaakmodule naar de stekkerdoos aanhanger gemonteerd word,
dan werken de systemen nog gewoon: Lees: de sensoren op de achterbumper blijven werkzaam.
Zodra er een stekker vd aanhanger in de stekkerdoos gestopt word, dan krijgt de computer een seintje dat er een aanhanger achter de auto zit, en schakelt hij de sensoren vd achterbumper uit.
De wegklapbare trekhaak: Hier zit een Electro motor in verwerkt.
De afdichting van deze motor wil nog wel eens kapot gaan (slijtage o.i.d.) of gaat gewoon kapot.(kortsluiting o.i.d.)
Gaat de motor vastzitten, en klapt deze niet meer in of uit. (klapfunctie onbruikbaar)
Zit je met een dure trekhaak die niet werkt, je koopt voor een 3de van de prijs een afneembare die je met de hand moet verwijderen, waar je never nooit een storing in kan krijgen, hoe lui ben je om effe een trekhaak met de hand te verwijderen? (maar dit is MIJN mening)