[SEAT] [Toledo 1M] nieuwe remschijven

lauri

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
301
Mensen!

Ik moet me zo langzamerhand op nieuwe voorschijfjes gaat concentreren. Bij het afremmen voel ik mijn auto en in mijn pedaal een beetje trillen. De frequentie wordt minder naarmate dat mijn snelheid daalt.

Hebben jullie een paar suggesties voor me? (ik zit aan gegroefd te denken)

Het betreft een Toledo 1M 2004 TDI met originele 16" LM.

Als ik nog meer info moet geven, laat maar even weten.

Bedankt!
 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Gegroefd zou ik in ieder geval niet doen, wordt je helemaal gek van de herrie en het trillen. Als je nu tevreden bent over de remkracht en pedaalgevoel zou ik gewoon lekker OEM spullen nemen, is heus niet zo slecht.

Wil je wat meer "bite" en remkracht dan zijn National schijven met Ferodo DS2500 blokken aan te raden. Houd er wel rekening mee dat DS2500 blokken een stuk harder zijn en bij voorzichtig gebruik kunnen gaan piepen. Met DS2500 moet je ze regelmatig gebruiken waar ze voor bedoeld zijn, dan piept het niet :p
 

J-GvK

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
23
Ik heb geboorde schrijven van ATD-international, dat zouden Formel schijven moeten zijn. De blokken zijn Ferodo DS2500. De combinatie werkt bij mij er goed, vooral als de remmen een beetje op temperatuur zijn. Ik heb geen last van piepen. Ja je hoort ze wel eens maar dat is echt minimaal te noemen.

Je kan ook voor de Ferodo DS2000 blokken gaan, die zijn iets minder agressief en minder temperatuurs afhankelijk.
 

lauri

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
301
Ik heb geboorde schrijven van ATD-international, dat zouden Formel schijven moeten zijn. .

Ik had meerdere malen gelezen dat je met geboorde schijven een grotere kans hebt op scheurtjes, maar als je van gegroefd ook gek wordt, tja.................

Ik ben benieuwd naar ervaring van andere mensen, dus................. kom maar op mensen :*)
 

HaDries

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
75
De gegroefde versie zit standaard op mijn RS, ga er vanuit dat men er toch vertrouwen in heeft.
 

riesjaar

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
332
De gegroefde versie zit standaard op mijn RS, ga er vanuit dat men er toch vertrouwen in heeft.

Bij Renault zou ik nergens op vertrouwen })})})})

@ Lauri

Ik heb ook Formel geboorde remschijven met Ds2500 remblokken en moet zeggen dat het goed remt. Die remschijven hebben wel gauw last van ribbels op het schijf oppervlak maar scheuren heb ik nog niet en ik zal zo'n 3 jaar gemonteerd hebben denk ik
 

witalik

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
805
ik heb mijn oem schijven 1 jaar geleden ook vervangen door EBC gegroefde schijven met ferodo DS2500 blokken, maar ik weet zeker dat ik weer naar OEM spullen gaat hierna, het remmen gaat gewoon goed (niet beter als daarvoor). Ze trillen nu al , je hoort ze inderdaad met remmen er komt een partij rem stof af dat is niet normaal.
 

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
Dat heb je met OEM remblokken ook. Tenminste bij een topsport. Mijn velgen zijn nu antraciet grijs terwijl het nog niet zo lang geleden is dat ze zijn gewassen.
 

ConZito

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
21 aug 2010
Berichten
1.171
Kans op scheurtjes bij geboorde, moet je ze eerst maar eens zo warm zien te stoken. Met straatgebruik en fatsoenlijk schijven ga je dat niet meemaken.
 

Richard

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
14 sep 2002
Berichten
1.864
ik heb mijn oem schijven 1 jaar geleden ook vervangen door EBC gegroefde schijven met ferodo DS2500 blokken, maar ik weet zeker dat ik weer naar OEM spullen gaat hierna, het remmen gaat gewoon goed (niet beter als daarvoor). Ze trillen nu al , je hoort ze inderdaad met remmen er komt een partij rem stof af dat is niet normaal.

EBC is dan ook geen vooruitgang t.o.v. OEM, overmatige stofproductie, piepen en trillen krijg je er gratis bij. ;)

Bij normaal gebruik zou ik gewoon voor OEM gaan.
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
Naja ik moet zeggen dat ik de blackdash die ik er onder heb perfecte schijven zijn. niks trillen niks lawaai, alleen met keihard remmen hoor je ze echt bijten.

Ik denk dat het toch echt ligt aan hoe je er mee om gaat en hij remt sowieso wel harder dan met de orginele spullen! Plus dat de schijf niet roest maar er mooi uit blijft zien.
 

witalik

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
805
EBC is dan ook geen vooruitgang t.o.v. OEM, overmatige stofproductie, piepen en trillen krijg je er gratis bij. ;)

Bij normaal gebruik zou ik gewoon voor OEM gaan.

nee weet ik maar zou ook geen achteruitgang moeten zijn :D maarja lesson learned, scheelde wel even 500 a 600 euro
 

lauri

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
301
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb op het net niet zulke goede dingen gelezen over EBC, op meerdere sites zelfs. Formel komt toch wel vrij vaak positief terug.

Anyone else?
 

Herco M.

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
109
Als je er niet mee op een circuit komt, en toch goed wilt remmen zou ik voor OEM schijven en Ferodo performance blokken gaan..
 

lauri

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
301
Als je er niet mee op een circuit komt, en toch goed wilt remmen zou ik voor OEM schijven en Ferodo performance blokken gaan..
Ik kom er niet mee op het circuit, maar ik rij over het algemeen op de snelweg en we weten allemaal hoe paniekerig men in dit land om het minste of geringste op de rem kan stampen. Als ik daar rekening mee hou, zou ik eerder voor iets wat overdone willen gaan dan dat ik tekort kom, zeg maar.
 

JanR

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
79
Niet zo dicht op je voorganger hangen en goede, bredere banden?

Originele schijven en blokken laten je banden ook wel blokkeren, daar zal het probleem echt niet liggen. Als je niet op het circuit komt is er geen noodzaak tot beter. Wil je toch wat beter dan origineel, dan is Ferodo blokken (bijna) het enige advies wat je hier zult krijgen.
 

lauri

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
301
Niet zo dicht op je voorganger hangen
8)7

Originele schijven en blokken laten je banden ook wel blokkeren, daar zal het probleem echt niet liggen. Als je niet op het circuit komt is er geen noodzaak tot beter. Wil je toch wat beter dan origineel, dan is Ferodo blokken (bijna) het enige advies wat je hier zult krijgen.

Bedankt nogmaals, dan heb ik mijn conclusie getrokken.
 

veejay

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
183
Heb na mijn remmen avontuur alles weer standaard gezet. Werkt prima en geen irritaties meer (DS2500 piepen). Circuitwerk doe ik toch niet en een noodstop gaat prima met OEM remmen. Let op: het remde wel super! Geen fading etc. als je dat belangrijk vind moet je de kosten en mogelijke bijwerkingen voor lief nemen.
 
Bovenaan