Dat is dan uiteraard zeer goede nieuws
Ik zal dan zelfs overwegen om mijn Ibi over te nemen (is op dit moment leasebak) om dan alsnog jaartje of 2-3 door te rijden en dan weer nieuwe leasebak.
Echter, eerste afwachten op offici?le berichtgeving.
Edit, reactie van Richard kwam nog erbij, dus...
@Richard, zo kijk ik het persoonlijk niet hoor. Ik ben met je eens dat stilstaande auto 0,0 CO2 uitstoot. Daarom zie ik ook liever dat onze overheid in plaats van bezit van de auto belast, dat dat gaat zich verplaatsen naar verbruik. En voor deze reden ben ik voorstander van belasting middels benzine. Ja - benzine zal duurder worden, maar:
1. door het 'verwerken' van BPM in benzine prijs, zullen 'gemiddelde' bestuurders nauwelijks duurder uitkomen;
2. Mensen die weinig rijden (zoals jij bijvoorbeeld) zal alleen ervan profiteren;
3. Mensen die 2 of meerdere auto's hebben zullen ook belasting puur naar verbruik betalen;
4. Ouderen die auto 1 x per maand gebruiken - zullen ook ervan profiteren;
5. 'grote vervuilende gebruikers' - oftewel mensen met 50+dkm per jaar zullen meeste betalen, wat volgens mij ook terecht is;
6. groot verbruikers zullen vanzelf overstappen naar kleinere / zuinigere (en minder vervuilende) auto's, net zoals ik dat gedaan heb - ik heb geen zin om voor me woon / werk verkeer (te) veel te betalen, dus ga ik 'zuiniger' rijden;
7. Voor mij en jou - en iedereen - zal het stuk goedkoper zijn om zo een oudere auto voor de deur te laten staan (een oldtimer, een E30, Renault 5 GT, Peugeot 205 GTI / Rally - noem maar op). Ik heb nu geen tweede auto, want ik heb geen zin om +/- 80 euro per maand te betalen om wagen 4 uur per maand te rijden
8. Alle buitenlandse kentekens zullen ook eerlijk bijdragen (middels benzine) aan de staatskas.
En voor mensen die bang zijn dat iedereen gelijk naar de buitenland zal gaan om te tanken - dat zal echt niet zo massaal gebeuren. Ten eerste, meeste mensen wonen in randstad en om alleen tot grens te komen heb je zodanig veel brandstof nodig, dat het niet meer rendabel is. Ten tweede, als brandstof in NL tikje duurder is dan in Belgi? / Duitsland, dan is ook weer niet rendabel om 2 uur heen / weer te rijden voor 1 tank. Dus daar maak ik me geen zorgen.