Fabrieksopgave. Praktijk met zwaardere voet natuurlijk minder gunstig. Maar in NL prima actieradius hoor.
Ik haak even kort aan, niet als rijder van een model 3 maar wel enige ervaring met deze auto.
Afgelopen zomer zijn wij samen met vrienden op vakantie naar Marseille geweest.
Zij rijden een model 3 performance en we zijn samen opgereden richting het uiterste zuiden van Frankrijk, wij met de Leon en zij met de model 3, beiden met 4 gezinsleden en een volgeladen achterklep.
Over uiterlijk en smaak valt te twisten, de bizarre acceleratie (3.8 seconden naar 100) is soms misselijkmakend, maar de range vond ik echt verrassend goed.
De hele weg zo rond de 130/135 km/h gereden, soms een beetje harder als de gelegenheid er was, de range is was zo`n 400-450 km.
Bij de superchargers (liggen meestal zo`n 5 minuten van de snelweg) is deze versie Tesla in 30 minuten weer voor 80% opgeladen.
Dus kopje koffie, iedereen even plassen en je kan weer door.
Zowel heen als terug zijn we maar 3 keer gestopt en dat moet je met een gewone benzine/diesel-auto normaal gesproken eigenlijk ook.
In het begin was ik zeer sceptisch over het elektrisch rijden en al helemaal om er een verre bestemming mee op te zoeken, maar na afgelopen zomer heb ik die mening aardig bijgesteld.