HellStorm666
Member
- Lid geworden
- 27 apr 2014
- Berichten
- 443
Over RaceChip hoor ik ook goede verhalen.
Makkelijk zelf te plaatsen en weer weg te halen.
Makkelijk zelf te plaatsen en weer weg te halen.
Wat ben ik blij dat ik geen lease auto heb.._/-\o_
Over RaceChip hoor ik ook goede verhalen.
Makkelijk zelf te plaatsen en weer weg te halen.
Ik schreef niet voor niets "wat Mark me vertelde", en niet "wat Mark op een forum schreef"Heb je toevallig een link naar die uitspraak?Ik baseer me op wat ?Race-eend? (Mark) van JD me hierover vertelde: bij het uitlezen zouden de aangepaste waarden zichtbaar zijn.
Kan hem zo snel even niet vinden met Google en hij heeft nogal wat reacties.
Als je nog weet welke topic dat is geweest kan ik daar ook doorheen klikken zonder de exacte post te weten.
dream on. ;w Niet alleen is je reactie natuurlijk onzin, het gaat in de situaties waarin dit relevant wordt niet alleen over een automonteur, maar (juist) ook over specialisten. Mijn (JD-getunede) 1.8TSI is volledig in de soep gelopen, dus ik heb wat ervaringDe eerste automonteur die snapt waar hij naar kijkt moet nog worden geboren, dus dat risico is verwaarloosbaar.
Kan je wel minimaal BP98 tanken met je tankpas?
Mijn (JD-getunede) 1.8TSI is volledig in de soep gelopen, dus ik heb wat ervaring
Kan je wel minimaal BP98 tanken met je tankpas?
Of dan zou ik dat zelf betalen als je toch al zo goedkoop rijdt8)
Ik schreef niet voor niets "wat Mark me vertelde", en niet "wat Mark op een forum schreef"
Dat is een "no go", zodra de travelcard factuur bij onze wagenparkbeheerder binnen is krijg ik commentaar als ik geen "normale" brandstof tank 8)
@Leon_Driver, ik heb zo goed als alle boxjes al gezien, vergeleken en recensies gelezen.
Racechip heeft inderdaad 2 kanalen en meet/fopt voor zover de handleiding aangeeft alleen laaddruk en aanzuigdruk, Speedbuster heeft bijvoorbeeld 3 kanalen en meet/fopt ook de nokkenaspositie.
Volgens mij zijn er van alle boxjes wel positieve en negatieve verhalen te vinden.
Ik denk dat ik toch volgende week VAGtechniek bel om een afspraak te maken voor stage1 en DSG (en dan hopelijk nog van de 30% korting gebruik kan maken op stage1)
Ik heb daar toch een veel beter gevoel bij dan bij een boxje voor bijna hetzelfde bedrag.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat uiteindelijk de oorzaak was dat jou motor in de soep is gelopen?
Chippen en 95 is een slechte combinatie,
Zelf betalen dan dat doe ik ook je houdt toch al geld over
Natuurlijk dat bleek uiteindelijk de bekende/ beruchte lekkende kettingspanner te zijn. Heb een compleet nieuw blok gekregen. Commentaar van degene die ?m kwam afleveren: leuke verrassing toen we er voor t eerst mee gingen rijdenMag ik zo brutaal zijn om te vragen wat uiteindelijk de oorzaak was dat jou motor in de soep is gelopen?
Chippen en 95 (of 95 E10) rijden is geen enkel probleem.
Zolang er bij het chippen rekening mee gehouden is.
Mijn 1.8tfsi is stage 1 gechipt bij VAG Techniek.
En heb expliciet gezegd dat ik 95 en 95 E10 wil kunnen blijven tanken.
Dit was geen enkel probleem en hij heeft de map daarop aangepast. Scheelde maar een paar pk en nm op de top. Niet echt boeiend voor mij, want t totaal is alsnog flink gestegen.
Wie zegt dat dat de reden is, misschien is 98 wel heel erg moeilijk verkrijgbaar bij hellstorm? Als ik elke keer 20km (als voorbeeldje) moest rijden voor 98, dan zou ik hem ook op 95 laten afstellen.
Ik heb contact gehad met JD over een externe box en de noodzaak van het aanpassen van de DSG software. Dit is volgens hen niet perse nodig omdat de versnellingsbak de originele waarden, lees pk's en NM's, van de ECU doorkrijgt dus de DSG zal niet ingrijpen.Als je via een externe box wil tunen dan ga in ieder geval naar een betrouwbaar en gerenommeerd adres zoals o.a. onze sponsoren JdEngineering en VAGTechniek.
Bij beiden kun je ook tegen extra betaling je wagen laten rollen om zelf te constateren wat de winst is en kunnen ze de vermogens- en koppeltoename binnen door jou gewenste grenzen houden o.a. om de grenzen van de DSG niet te overschrijden.
Wel dan voor iedere beurt box demonteren en daarna kun je deze weer aansluiten.
Ik heb contact gehad met JD over een externe box en de noodzaak van het aanpassen van de DSG software. Dit is volgens hen niet perse nodig omdat de versnellingsbak de originele waarden, lees pk's en NM's, van de ECU doorkrijgt dus de DSG zal niet ingrijpen.
Het aanpassen van de DSG software is eigenlijk niets meer dan het 'ingrijpmoment' verhogen.
Wel was het advies om het toch te laten doen, ondanks dat het niet perse hoeft. Maar de bak zou fijner rijden en prettiger schakelen.
Afhankelijk van de rij-ervaring kan je achteraf alsnog de DSG versnellingsbak aan laten passen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
'Contact gehad' in de zin van vorige week zaterdag ;-)Je spreekt in verleden tijd met "gehad".
Heb je uiteindelijk het kastje gekocht of eb je er vanaf gezien?
Indien gekocht, vond je het verschil direct merkbaar?
Met de geadverteerde verhoging zou het naar mijn inzien zeker merkbaar moeten zijn.
De DSG bak laten tunen is ook niet nodig wat ik begrepen heb.
Dit zou inderdaad hoogstens zijn om de schakelmomenten te wijzigen.
Als ik hem op het "sport" profiel plaats liggen deze al aanzienlijk hoger dan het "normal" profiel.
Indien ik echt zin heb om te "planken" gaat die bij voorbaat al in dat profiel:q
Edit: Zie ook de link van de 1.8TSI motor voor de Leon.
http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk-192pk/
Deze geeft aan dat met een DSG bak er tot 330Nm te behalen is.
De specs van het boxje komen overeen met de specs van de default 1.8 config.
Ben benieuwd of dat in de praktijk ook zo uitkomt.
'Contact gehad' in de zin van vorige week zaterdag ;-)
Dus dat is vrij actueel.
Ik zit in hetzelfde dilemma als jij zeg maar.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk