Post hier je rollenbank uitdraai

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.332
En hier op de 1/4 mile met een tijd rond de 10.5 tot 11 sec:

 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Een AWD had ik ook graag gewild, maar die vond ik simpelweg te duur. Daar moest ik tweedehands ruim 42K voor neerleggen terwijl ik nu 10K goedkoper uit ben.

Wel ga ik ooit nog eens voor een Stage 3, maar daar wacht ik mee totdat de ST de Ford vervangt als tweede auto.
 

black_pearl

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
68
mijn leon cupra 280 laten chippen bij JD. Is een handbak
Zie hieronder de uitdraai.
20181125-000341.jpg

Orgineel : 309 pk en 389 nm
 
Laatst bewerkt:

DriverSeat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
2.359
Ziet er heel goed uit, bijna 400 pk met stage 1. Ik zie dat je een R600 intake hebt. Misschien moet ik die ook eens aanschaffen.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Een goede intake scheelt en het weer op het moment ook.

Temp ca 2 graden en 98% luchtvochtigheid....gunstiger kan het bijna niet
 
Laatst bewerkt:

VAGfan

Active member
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
1.051
Een goede intake scheelt en het weer op het moment ook.

Temp ca 2 graden en 98% luchtvochtigheid....gunstiger kan het bijna niet

Dat moet wel een deel van dat hoge vermogen verklaren ja, want dit halen de stage 2 Cupra?s met downpipe soms nog niet eens, alleen wanneer er 102 octaan in de tank zit gaan die over de 400PK. Maar dan nog, erg gezond blok 8) Koppel beperkt op 450NM om de koppeling wat te ontzien. Normaal piekt dat bij stage 1 op of tegen de 500NM met DSG
 

black_pearl

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
68
Ze zagen niet vaak dat een origineel blok zoveel pk's haalt zonder aanpassing alleen andere intake 309 pk meeste in 290 max.En daarom ook zoveel met stage 1 en koppel max 460 gezet omdat handbak wat minder aankan dan Dsg. Kon evt wat hoger maar geen zin om risico te nemen. En zolang mogelijk het koppel vast te houden met weinig verlies.
 

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
Mijn 280 blok had ook 306pk standaard :) Dat deden ze normaal allemaal wel, heb er verschillende op de bank gezien allemaal tussen de 295 en 310pk in... stock welliswaar.
Na tuning had mijne 372pk en 486nm, wel zonder de intake... Stage 2 met VWR deed hij 401pk en 555nm :)

Vriend zijn Cupra 300 is afgelopen weekend bij DVX geweest, met een resultaat van 373pk en 476nm... Stock vermogen was 299.7pk en 386nm op de bank, wagen heeft 5000km.
1ste en 2de versnelling zit een begrenzing van het vermogen op voor de fwd. Geweldig om mee te rijden nu!

IsaK5qtt.jpg


Volgende stap is mijne Golf :)
 
Laatst bewerkt:

DriverSeat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
2.359
Dat zijn representatieve waarden.

Dit waren de resultaten bij mijn Cupra:

origineel: 376.8 Nm en 299.0 pk
stage 1: 482.1 Nm en 371.5 pk

Dit op BP Ultimate 98.
De tuning is gedaan op 23 juli 2016 bij een km-stand van 65000 en een buiten temperatuur van 25 graden Celcius.

Bij km-stand 85000 heb ik vanwege slippen de originele koppeling vervangen door een sterkere van Sachs Performance.
 

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
mijn leon cupra 280 laten chippen bij JD. Is een handbak
Zie hieronder de uitdraai.
20181125-000341.jpg

Orgineel : 309 pk en 389 nm

Alle respect voor jouw wagen, en ik schrijf dit niet om discussie uit te lokken maar 398pk op een stage 1 lijkt me echt wel te veel en mooi om waar te zijn vrees ik :(
Dat je met de VWR een 10pk kunt winnen, kan ik inkomen! En door het koude weer misschien nog eens 5pk daarop ook... Maar dan heb je nog ergens 10-15pk gevonden :D

13 december ga ik met mijn Golf R naar DVX, de wagen had op een testbankmeeting bij Pure Turbos een vermogen van 290 wiel pk. Dus ook ruim boven het opgegeven vermogen.
Ik gok dat ik na tuning tussen de 370 en 375pk op de motor ga uitkomen zonder intake, met intake zal dit rond de 380 liggen...
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Je kan niet zomaar banken met elkaar vergelijken! Een bank zegt alleen iets over jouw eigen auto in de situatie voor en na.
 
Laatst bewerkt:

kurtje

New member
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
590
Daar ben ik het absoluut ook mee eens dat je geen banken mag vergelijken en de bank best gebruikt alleen voor je eigen winst te zien na je aanpassingen.
Maar los van het feit 400pk enkel en alleen software op de Cupra/R/S3 motor denk ik dat een wereldrecord moet zijn :D

Los daar nog eens van, zouden de tuners beter gewoon het vermogen aan de wielen meegeven. Niets verliesmeting etc... Gewoon wat je overbrengt op de baan.
 

hayabusa

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
56
Daar ben ik het absoluut ook mee eens dat je geen banken mag vergelijken en de bank best gebruikt alleen voor je eigen winst te zien na je aanpassingen.
Maar los van het feit 400pk enkel en alleen software op de Cupra/R/S3 motor denk ik dat een wereldrecord moet zijn :D

Los daar nog eens van, zouden de tuners beter gewoon het vermogen aan de wielen meegeven. Niets verliesmeting etc... Gewoon wat je overbrengt op de baan.

Die cupra 280 is toch een 3de generatie 2.0 TFSI (CJXA) en duidelijk anders dan de 2de generatie.
Kan dat het verschil verklaren?
 

black_pearl

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
68
Hier zijn leden en mensen elders die een 280 cupra bij JD hebben banken. De een heeft wat meer vermogen dan een ander cupra 280.
Voordat hij gechipt was het rond 8.45 dat hij op de bank stond en uur later met chip op de bank. De cupra heeft voor en na veel pk.
Mark heeft de run na het chippen gedaan. Hij vond mooie waardes en goed blok waar ik zuinig op moet zijn.
Uitdraai staat ook op fb van JD.
Ze gaan geen eigen ruiten ingooien als dit niet zou kloppen.
 

mathieuvde

New member
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
21
Vrijdag 11/01 langsgeweest bij DVX voor mijn 1.0 TSI 95 pk te laten chippen.
Orgineel; 109,1 pk en 184 nm
Chipped; 141,1 pk en 249 nm

Eerste indruk; zeer tevreden van de chip wagen voelt heel vlot en verbruik is ook flink gedaald(5.5L-6L). Gaat goed door de versnellingen. kortom veel meer pit en rij plezier!
Ik moet wel zeggen dat ik in mijn golf 7 1.6 tdi (90pk>151pk 310nm) meer verschil voel dan in mijn ibiza. Is dan ook wel een diesel.

50286120_10216337754090346_8964898392425627648_n.jpg

50192546_10216337756890416_124852543221137408_n.jpg
 

-={SingleStyle}=-

New member
Lid geworden
14 dec 2011
Berichten
7
Alle respect voor jouw wagen, en ik schrijf dit niet om discussie uit te lokken maar 398pk op een stage 1 lijkt me echt wel te veel en mooi om waar te zijn vrees ik :(
Dat je met de VWR een 10pk kunt winnen, kan ik inkomen! En door het koude weer misschien nog eens 5pk daarop ook... Maar dan heb je nog ergens 10-15pk gevonden :D

13 december ga ik met mijn Golf R naar DVX, de wagen had op een testbankmeeting bij Pure Turbos een vermogen van 290 wiel pk. Dus ook ruim boven het opgegeven vermogen.
Ik gok dat ik na tuning tussen de 370 en 375pk op de motor ga uitkomen zonder intake, met intake zal dit rond de 380 liggen...

Mijn auto draaide 13pk en 35nm meer op de bank van JD tov VVT.
Op een bank bij duitse tuner zat ik 7 pk onder JD.

VVT was wel kouder dan de andere 2, zal dus voordeel mee hebben . metingen zijn gedaan met 102 brandstof.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Discussie is hier al vaker gevoerd, maar je kan banken niet met elkaar vergelijken.

Het gaat meer om de voor/na situatie van jouw eigen auto op die bank en hoe de curves lopen. Er zijn teveel variabelen.
 
Bovenaan