Post hier je rollenbank uitdraai

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Stock 95pk/175nm volgens fabrieksopgave...
31dec op de bank geweest.
2d42cfbd60864d225834f2fadc724c1e.jpg
c2774f44fa07270ff9efa4c5e6f539cc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

MZLMTS

Active member
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
1.151
Nette waardes hoor, maar waarom duiken de toeren met 500rpm eerder de begrenzer in?
 

DriverSeat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
2.359
Het lijkt wel of de hele voor en na curves 500rpm t.o.v. elkaar verschoven liggen.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Het lijkt wel of de hele voor en na curves 500rpm t.o.v. elkaar verschoven liggen.
Klopt. We hebben meerdere runs gemaakt om zo te vergelijken. Meting is de laatste keer ook eerder gestart vandaar. En dus gestopt bij 5000rpm. ASR werkte niet echt mee[emoji85]

37f58aefd70ffa559f72815142f0c345.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Ben benieuwd hoe de variabele turbo dit gaat uithouden op lange termijn welke op de 70kw 1.0 zit.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
We gaan het zien. Volgens mij zit op de 1.2 tsi vorig model ook een variabele turbo? Die was gechipt naar 133pk/221nm (org 86pk/160nm)

Voordeel is dat ik toch altijd in eco modes rij. En alleen het vermogen op de snelweg lekker vind wanneer ik het nodig heb bij inhalen ed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
ken iemand die binnen 3 weken na chippen de boel al kapot had, ik blijf er wel vanaf......;w

Je bent niet de enige. Heb ook al diverse verhalen gehoord helaas. Als je de 85kw versie hebt van de 1.0 heb je geen variabele turbo gelukkig.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
ken iemand die binnen 3 weken na chippen de boel al kapot had, ik blijf er wel vanaf......;w
Nou dan doe ik het beter. Mijne is 31dec gedaan. Houdt de mijne het al langer dan 3 weken uit[emoji2957]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Je bent niet de enige. Heb ook al diverse verhalen gehoord helaas. Als je de 85kw versie hebt van de 1.0 heb je geen variabele turbo gelukkig.
Volgens mij is de motor en turbo het zelfde toch? Enigste verschil met de 115pk en 95pk is de type ecu zover ik er mee werkt. De 95pk heeft de ME17.5.21 en de 115pk de ME17.5.27



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Volgens mij is de motor en turbo het zelfde toch? Enigste verschil met de 115pk en 95pk is de type ecu zover ik er mee werkt. De 95pk heeft de ME17.5.21 en de 115pk de ME17.5.27



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Turbo is ook anders. 70kw heeft variabele en 85kw heeft vaste turbo wist de monteur me te vertellen.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
Nou dan doe ik het beter. Mijne is 31dec gedaan. Houdt de mijne het al langer dan 3 weken uit[emoji2957]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Houden zo! Je hebt er niks aan als de turbo kapot gaat ;) en uiteraard is het ook hierbij weer afhankelijk hoe er mee omgegaan wordt.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Turbo is ook anders. 70kw heeft variabele en 85kw heeft vaste turbo wist de monteur me te vertellen.
Zover ik weet gewoon een 1 liter-driecilinder turbo met dubbele variabele kleppentiming. Weet dat motor codes gewoon hetzelfde zijn voor zoveel de 95pk als 115pk. En alleen verschil in ecu is, 6bak, schijven achter ten opzichte met de 95pk. Dus een vaste of variabele turbo ben ik wel benieuwd naar. Geen idee of het ergens gedocumenteerd staat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Houden zo! Je hebt er niks aan als de turbo kapot gaat ;) en uiteraard is het ook hierbij weer afhankelijk hoe er mee omgegaan wordt.
Klopt. Zoals ik aangaf ik plank nooit. Gebruik het vermogen alleen op de snelweg, en soms even doortrekken tot 4000 toeren meer ook niet. En zit er idd niet op te wachten nee. Staat net 14.459 km op dus hij moet nog wel wat jaartjes mee gaan haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

PasCupra400+

New member
Lid geworden
5 dec 2020
Berichten
4
Dit waren mijn resultaten bij mijn Cupra SC 5F 2015

Stage 2+ 523NM en 407,2PK
BP Ultimate 98
R600 intake
200 cell Downpipe
kmstd 89.000

Het was die dag 32 graden buiten temperatuur... Handgeschakeld met een originele koppeling nog! het gaat nog verbijsterend goed met de koppeling!!!
 

hayabusa

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
56
Dit waren mijn resultaten bij mijn Cupra SC 5F 2015

Stage 2+ 523NM en 407,2PK
BP Ultimate 98
R600 intake
200 cell Downpipe
kmstd 89.000

Het was die dag 32 graden buiten temperatuur... Handgeschakeld met een originele koppeling nog! het gaat nog verbijsterend goed met de koppeling!!!

Mooie waarden!
Ik reed destijds met 475 Nm, en dat ging maar heel kort goed met de originele koppeling.
 

PasCupra400+

New member
Lid geworden
5 dec 2020
Berichten
4
Ja ik rijd nu al 5 maanden met stage 2 en originele koppeling en dat gaat verbijsterend goed!

Toen hij stage1 was merkte ik wel dat hij dat niet lang ging trekken..dacht ik
Maar na een downpipe erop te hebben gezet ging het vele malen beter?
Als ik plank zorg ik dat ik in een lage versnelling zit met hoge toeren...
Duimen.....
 

Fouad

Member
Lid geworden
27 okt 2020
Berichten
159
Zijn er leden die een uitdraai hebben van een 1.4 TSI (FR) 150pk?
Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn in de praktijk.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.330
Al eens teruggelezen in de thread?
Moeten er toch een paar bij staan.
 
Bovenaan