Ik snap de reactie van sommige hierin niet helemaal. Het lijkt mij dat je een testrit maakt voordat je de auto koopt en dat je toch ook wel doorhebt dat een 1.2 motor nou eenmaal minder pit heeft dan een groter blok. Zelf heb ik niet zon problemen met de huidige prestaties, hou het toerental boven de 1750~2000 en hij heeft tot de 120km/u pit genoeg vind ik.
Maar als het mogelijk is om onderin wat meer koppel te krijgen zonder verdere kwalijke gevolgen zou ik daar wel in geintereseerd zijn. Maar ik vraag me af of het wel zo verstandig is omdat je dan meer met lagere toeren gaat rijden en vraag me toch af of dit goed is voor de levensduur. Zelf vind ik de schakelindicator echt een aparte mening te hebben. Als ik onder de honderd kom dan schakel ik terug naar zijn 4. Terwijl de schakelindicator bij de 60 of 70 het al tijd vind om in zijn 5 te gaan rijden.
Het voorgaande sluit misschien niet compleet aan bij het tunen dat hier besproken wordt. Maar ik vraag me echt af of het wel een vooruitgang zou zijn als je meer koppel hebt bij lagere toeren. Het lijkt mij gewoon beter om de motor enigszins op toeren te houden en dan heb ik een acceleratie die vlot genoeg is.
Maar als het mogelijk is om onderin wat meer koppel te krijgen zonder verdere kwalijke gevolgen zou ik daar wel in geintereseerd zijn. Maar ik vraag me af of het wel zo verstandig is omdat je dan meer met lagere toeren gaat rijden en vraag me toch af of dit goed is voor de levensduur. Zelf vind ik de schakelindicator echt een aparte mening te hebben. Als ik onder de honderd kom dan schakel ik terug naar zijn 4. Terwijl de schakelindicator bij de 60 of 70 het al tijd vind om in zijn 5 te gaan rijden.
Het voorgaande sluit misschien niet compleet aan bij het tunen dat hier besproken wordt. Maar ik vraag me echt af of het wel een vooruitgang zou zijn als je meer koppel hebt bij lagere toeren. Het lijkt mij gewoon beter om de motor enigszins op toeren te houden en dan heb ik een acceleratie die vlot genoeg is.