[SEAT] [Ibiza 6J] Ecomotive tdi heeft 6 weken geleden bedacht dat lopen gezonder is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Jonk

New member
Lid geworden
19 feb 2011
Berichten
1
Namens Adrie Jonk SEAT heb ik de behoefte om te reageren op de blogs die hier door mevrouw Anr?chte zijn geplaatst. Een verhaal heeft altijd twee kanten en hier zal ik onze kant van dit verhaal weergeven.

Mevrouw Anr?chte kocht de SEAT Ibiza 1.2 TDI Ecomotive op 26 maart 2010. Aangezien de inruilautoauto van mevrouw niet meer reed en direct naar de autosloperij werd gebracht, en de nieuwe SEAT Ibiza pas geleverd kon worden in de derde week van juli hebben wij mevrouw kosteloos een leenauto aangeboden. Hiervan heeft mevrouw Anr?chte 90 dagen gebruik gemaakt. Helaas lezen wij dit nergens terug op het blog.

Het probleem van mevrouw Anr?chte ontstond op 29 december jongstleden. Vanaf het eerste moment heeft mevrouw gebruikgemaakt van gratis vervangend vervoer. De ANWB voert in opdracht van SEAT de mobiliteitsservice uit en levert de eerste twee dagen het vervangend vervoer. Na deze twee dagen hebben wij mevrouw gratis vervangend vervoer aangeboden.

In het blog hierboven haalt mevrouw Anr?chte de situatie met de vervangende auto van het sleepbedrijf aan. Na twee dagen moest deze auto weer worden ingeleverd bij het sleepbedrijf. Aangezien mevrouw het te druk had om de auto zelf weg te brengen (wat begrijpelijk is op oudjaarsdag), hebben wij dit voor haar gedaan. Bij het inleveren van de auto bleek er echter schade aan de auto te zitten die er –volgens de door mevrouw Anr?chte getekende papieren- niet op zat toen mevrouw de auto in ontvangst nam. De kosten die hieraan verbonden zijn probeerde mevrouw op ons te verhalen. Deze schade is niet door ons of vanwege nalatigheid van ons ontstaan. Aangezien wij geen partij hierin zijn (tenslotte was het een auto van het sleepbedrijf en had mevrouw de auto bij hen opgehaald) en wij slechts de auto van haar huis (als service) naar het nabijgelegen sleepbedrijf hebben gebracht. Wij hebben dan ook geweigerd de kosten hiervan te voldoen. Mevrouw Anr?chte gaf daarbij te kennen aan onze medewerker dat zij dit onacceptabel vond en wij “hier last van zouden gaan krijgen en dat zij ons aan zou gaan pakken.”

Het probleem waarmee de SEAT Ibiza te kampen had was niet eenvoudig te vinden. Aangezien een kabelbreuk zeer moeilijk te detecteren is (zeker op de locatie waar deze zich in dit geval bevond) en daarnaast –gezien de jonge leeftijd van de auto- een niet voor de hand liggende en een unieke storing is. Wij hebben met verschillende monteurs (waaronder onze monteur uit de vestiging in Purmerend die nog niet zo lang geleden is uitgeroepen tot ??n van de beste SEAT-technici van Europa) naar het probleem gezocht, maar dit mocht niet baten. Verschillende zaken zijn uitgeprobeerd, waarna het probleem na intensief testen weer terugkeerde.

Uiteindelijk is er voor gekozen om de auto te brengen naar het technische centrum van SEAT-importeur Pon. Hier heeft men na een even intensieve zoektocht uiteindelijk de kabelbreuk gevonden achter de versnellingsbak. Na uitgebreid testen (waarbij wij meerdere dagen –op verzoek van mevrouw- met de auto hebben proefgereden) is de auto geretourneerd aan mevrouw Anr?chte.

Natuurlijk is het proces niet vlekkeloos verlopen. Het duurde zeer lang voordat het –complexe- mankement gevonden is. Maar uiteindelijk hebben wij ons tot het maximale ingespannen om het probleem op te lossen en de auto weer helemaal goed te krijgen. Dat is gelukt. Nogmaals: in de tussentijd heeft mevrouw constant beschikking gehad over een gratis leenauto, dus zij was mobiel. Aangezien wij gedurende de periode dat de auto bij ons, danwel bij de importeur, in de werkplaats stond voor vervangend vervoer hebben gezorgd zult u begrijpen dat een spoedige oplossing ook in ons voordeel was.

Mevrouw Anr?chte heeft te kennen gegeven dat zij haar auto niet meer terug wilt. Hierop hebben wij aangeboden de auto terug te kopen tegen een totale afschrijving (ten opzichte van de door mevrouw Anr?chte betaalde prijs) van € 1.400,00 (ondanks twee beschadigde velgen en een lakbeschadiging). De afschrijving die mevrouw hierboven noemt (€ 2.800,00) is dus niet correct aangezien zij korting heeft gekregen op de nieuwe auto van in totaal € 1.265,00. Met ons aanbod wenst zij niet akkoord te gaan, sterker nog: mevrouw wilt de nieuwprijs geheel terug inclusief een extra genoegdoening. Wij hebben aangegeven dat dit voor ons onacceptabel is.

Wij hebben vanzelfsprekend begrip voor de emoties rondom een probleem met een nieuwe auto. Daarnaast is het zeer vervelend dat het lang heeft geduurd voordat het probleem boven water kwam en voor eens en voor altijd opgelost kon worden. Maar tegelijkertijd zien wij dat de situatie (en het feit dat de auto inmiddels weer functioneert zoals hij behoort te doen) geen aanleiding is om de auto volledig tegen nieuwprijs terug te kopen (en daarmee dus feitelijk de overeenkomst ongedaan te maken). Wanneer mevrouw geen vertrouwen heeft in onze service (wat wij natuurlijk betreuren), staat het haar vrij de auto in onderhoud aan te bieden bij een andere SEAT-dealer of reparateur.

Met vriendelijke groet,

Marco Jonk
Directeur Adrie Jonk
 

rob

New member
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
574
ieder geval een reactie van de andere partij. Netjes. Nu hopen dat jullie er beide uit komen en niet iedereen van SO er een oplossing voor wil bedenken. SUCCES !
 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Keurige reactie Marco. En fijn dat de andere kant van het verhaal zichtbaar is.
 

Ibiborrie

New member
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
75
+1
Ik hoop dat hier een eerlijke reactie staat en dat beide partijen het goed af kunnen handelen.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
@ Marco jonk _/-\o_

Top relaas, en een bevestiging van mijn idee over de typische gedachtegang die Monique heeft beleeft aan dit verhaal.
Als ik zo geholpen was met een probleem zou ik daar h??l anders over gedacht hebben.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.402
@Marco Jonk:
dit schetst toch wel een iets ander beeld. Overigens klopt je reactie op het technisch vlak niet helemaal: een probleem met de kabelboom bij een nieuwe Ibiza is beslist niet uniek, de plek waarop de kabelbreuk zit misschien wel. Er zijn op het forum verschillende gevallen bekend van Ibiza's van enkele maanden oud, waar problemen met de kabelboom zijn bijv. waarschuwingslampjes op het dashboard gaan branden (bijv. vanwege aangeven kapotte kentekenverlichting, terwijl die gewoon in orde is). Het is in elk geval geen veel voorkomende storing, maar uniek?
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.038
Goede reactie, heer Jonk! Jammer dat jullie door de klant min of meer gedwongen zijn om hier publiekelijk op te moeten reageren.

En uiteraard welkom op SEAT-Online.nl!
 

D20VT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.594
Elk verhaal heeft 2 kanten en dit is dus de andere kant van het verhaal. Zo te horen is de dealer al heel erg coulant geweest zelfs nog voordat de bestelde auto binnen is.
Zeker jammer dat je als dealer zo te kakken word gezet, terwijl het verhaal net iets anders is dan hetgeen door de topicstarter op internet geknikkerd word.
 

holland1969

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
52
Nette reactie! Ik hoop dat jullie er beide uit gaan komen. Maar mevrouw Anr?chte 'kennende' zat dit wel een Never Ending Story worden.. In ieder geval beide suc6 gewenst..
 

MvM

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
60
Dat zet de zaak ineens in een heel ander licht..... Zo te lezen heeft de dealer zijn uiterste best gedaan!? Ben benieuwd naar de reactie van mevrouw...
 

Tinos

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.159
Ik niet. Deze situatie kent geen winnaars. Beide partijen hebben hun zegje gedaan, klaar en slotje erop. Heb niet de indruk dat mevrouw het echt opgelost wilt hebben, ze wil bloed zien. Daar is geen eer aan te behalen.
 

FRchippie

Erelid
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
2.306
Monique is inmiddels online geweest. Als ze niet binnen afzienbare tijd reageert verdwijnt dit topic morgenochtend samen met de account van mevrouw in het grote zwarte internet gat.
 

caat

New member
Lid geworden
14 jan 2011
Berichten
1
Wij hebben de laatste dagen dit verhaal met stijgende verbazing gevolgd. Een paar weken geleden hebben wij bij Adrie Jonk een Ibiza Ecomotive besteld en konden ons niets voorstellen bij hetgeen Monique schrijft. Vooral omdat wij eigenlijk wel aangenaam verrast zijn door de manier waarop wij als klant behandeld worden. We waren in eerste instantie zelfs van plan om er een te bestellen bij een dealer die veel verder weg zat (wij wonen sowieso erg afgelegen) maar zogenaamd bekend stond als de beste in de omgeving maar zijn zelfs enorm afgeknapt op de desbetreffende dealer.

Dus toch maar naar Adrie Jonk en ik moet zeggen dat ik er tot op vandaag geen spijt van heb! De communicatie verloopt prima en terwijl de auto er nog niet eens kunnen wij al gebruik maken van de service van dit bedrijf. Mijn vorige auto verkocht ik vlak voor het moment dat duidelijk werd dat mijn Ibiza toch met de boot zou komen. Er rijdt hier geen OV en ook op de fiets kom je niet snel ergens......... Mooi balen, ik kon geen kant op en ben net als Monique zelfstandig ondernemer. Gelukkig kwam de dealer dus met een mooie oplossing, een leenauto!

En dan lees je dus zo'n horrorverhaal die m.b.v. twitter als een soort "guerrillia anti-marketing tool" wereldkundig wordt gemaakt. Ik krijg er de kriebels van dat mensen uberhaupt op een oproep als "Heb je het gelezen ?n wil je helpen? Kopieer dan http://onzinblog.com en twitter het rond. Ik ben je zeer dankbaar." reageren en als makke schapen vervolgens ook nog eens braaf ctrl-c en ctrl-v doen..... Ongelovelijk gewoon! En dan ook nog eens je neus ophalen als er serieus wordt ingegaan op de wensen die je kenbaar maakt via je blog?! Terwijl je gewoon een zeer vertroebeld verhaal de wereld inhelpt en een bedrijf en haar medewerkers schade berokkend. Want laten we wel wezen, de hedendaagse consument is kritisch en googled zich gek alvorens tot aankoop over te gaan. Gelukkig rammelt het verhaal van Monique aan alle kanten en ons deed het ons meer denken aan iemand met hele andere problemen dan "autopech". Alleen jammer dat alles onterecht op een welwillend bedrijf wordt geprojecteerd.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Mooie afsluiter. Slotje Dennis. Hier gaat van Monique nooit een antwoord op komen dat het topic overeind houdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan