[SEAT] [Leon 1M] Kwart benzinetank valt de auto uit

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Jep ....tip ook op de pomp. Pomp is stuk of niet goed aangesloten.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Was zelf bij ECU relais iets van 15-20 euro kwijt voor de Golf 3 bij de dealer (Auto Arena Venray). Die zal maybe een stuk minder electronica hebben als bij jouw auto die een stuk jonger is.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Het relais van de ecu is alleen aan en uit. Het brandstofrelais van 1.8t 20v stuurt( voeding) de brandstofpomp, n75, nokkenassensor, en de Lamda aan.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Ja dat is wat andere koek, heb pas geleden een aftermarket relais gekocht voor brandstofpomp, die was ook een tientje of twee. Maar die zal ook (veel) simpeler zijn in opzet en aansturing dan bij een 20VT (of nieuwer).
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Zou de Brandstofpomp misschien niet goed geplaatst zijn dit heb ik namelijk zelf gedaan en heb niet gekeken in welke positie die stond er zit een pijl op die staat naar achteren gericht ??
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Je hebt zeker dan ook niet opgelet hoe de "dop" stond toen je hem lostrok...?
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Uhmm de ?dop? ?? Deze snap ik niet :)
nee heb ik niet over nagedacht gewoon eruit gehaald en nieuwe erin gedaan.
Oude was wel echt kapot deed niks meer ook niet met andere stroombron
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.621
Brandstof filter teveel vervuild, is goedkoop en eenvoudig te vervangen.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Met de dop bedoel ik het bovenste gedeelte van de pomp, waar die 2/3 aansluitingen op zitten en waar de vlotter op gemonteerd is.
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Nee daar heb ik niet opgelet, daar staan ook die pijlen op.
Het zou dus goed kunnen dat ie in de verkeerde positie erinhangt.
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Zou er ergens een afbeelding te vinden zijn hoe die zou moeten zitten.
Misschien kan iemand van hier een foto maken van de pomp hoe die hoort te zitten.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Voor een voorbeeldje (Golf 3), uit de Haynes manual. Uit het plaatje ernaast zie je hoe de vlotterarm hoort te staan (in een bepaalde hoek)

2018-01-31_16h56_50.png
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Ok ok de zekering verwijderen, droogstarten en accu loskoppelen is niet gebeurt.
De pomp plaatsen met vlotter onder een 5gr hoek links is ook niet gebeurt.
En de accu aansluiten daarna de zekering erin doen en paar keer contact aan en uit om druk op de leidingen te zetten is ook niet gebeurt.

Bedankt voor deze informatie, ik ga er direct mee aan de slag (na Jah als me buikje is gevuld na het avondeten)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.713
Let op, weet niet of het bij de Leon ook in 5 graden moet, dat plaatje is als voorbeeld van de Golf 3. Wilde alleen laten zien dat hij op een bepaalde manier erin moest :)
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Klopt maar zoals ik op de foto zie van de site die AMC plaatst staat de pomp in dezelfde hoek.
Als je naar het schroefgaatje en de pijl links kijkt, dan staat de flotter ongeveer 5gr opzij

Ga het proberen de tank weer leeg rijden want de vrouw heeft vanmorgen getankt :(
 

Nuesink

Member
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
93
Het rijdt weer nu ff afwachten tot ik bij 1/4 tank kom wat er gebeurt
 
Bovenaan